Motor Swap Hymermobil

Forumindex Forums Modellen Omega Motor Swap Hymermobil

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    RamSwa72
    Deelnemer

Goedendag mede sleutelaars
      Ik ben op zoek naar wat info en advies

Wij hebben een oldtimer Hymermobil (1981) met een Bedford 2.3L benzine motor (80pk) fabriek af aan een 3 bak automaat gekoppeld met een gewicht van 1870 KG.
      Het verbruik van deze setup ligt op zo een 1 op 5 , met de huidige regels is lpg geen oplossing want dan moeten we vol gaan betalen
      Zie dit niet als een niet willen betalen maar door een zenuwen/spierziekte van mij zijn onze inkomsten nihil ,
      De camper betekend dus heel veel vrijheid voor ons en zolang ik er lichamelijk nog mee kan rijden blijft hij.

Ik ben van plan een 2.2XE Opel Omega motor met automaat in te laten/bouwen in kombinatie met een KdFi V1.4 ECU
      ( http://www.bs-autotune.nl/shop/product_” onclick=”window.open(this.href);return false; … cts_id/896 )

Waar moet ik zoal nog rekening mee gaan houden qua afmetingen en cardan ratio moet het goed passen
      Ook is de voortrein al voorzien van schijfremmen

En zijn er mensen die ervaring hebben in de motorswap

Al vast bedankt voor het mee denken

Met vriendelijke groet
      R Swart

theunm

heb zelf geen hymer maar wel eens naar camper in de opel familie gekeken

waar je tegen aan loopt

als je de bij behorende automaat van de omega wilt gebruiken die wordt mede gestuurd door de motor computer.
        dus kdfi wordt lastig.
        je huidige motor ligt schuin omega motor staat recht op.
        oliepan van de omega zit in de weg.
        aandrijfas moet opmaat gemaakt.

ken je deze link al ?

Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer

automaat van de omega wordt niet mede gestuurd door de ecu maar heeft een eigen ecu.

Denk ook niet dat het kdfi verhaal iets gaat worden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.