Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Motor stuur apparaat Astra G (OPGELOST)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2010 om 21:15 #17221118
Hallo mede Knutselaars/Professionals
na een paar avonden hier meerdere onderwerpen te hebben gelezen ben ik naar de Dealer geweest
na het uitlezen van m’n auto komen ze met het probleem :motor stuur apparaat kapot
kosten 930 euries ex btw ex programren/inleren
tot deze conclusie kwamen ze door deze meldingen
(exact over genomen)
Aanwezig: Gaspedaalpossitie 2 , Spanning laag
P1122Aanwezig: Noodloopprogramma-Prestatie Bereikt door gasklepregelaar
P1550niet aanwezig:Probleem in contact brandstofpomprelais
P0230 :brandstofpomprelais,spanning laagNiet aanwezig:Gaspedaalpositiesensor 1-2, correlatie
P1120Niet aanwezig:Map-sensor,spanning laag
P0105Niet aanwezig:Brandstoftankontluchtinsklep, spanning laag
P0443Niet gedetecteerd:inlaatluchttemparatuur,spanning laag
P1122
Nu is dus mijn vraag zijn ze tot de de goede conclusie gekomen of hebben jullie andere ideënen als het dan toch echt het motor stuur apparaat stuk is kan ik deze van de sloop halen of zitten daar veel haken en ogen aan vast
ik rij een ASTRA-G-CC; Z1.6SE
Mijn dank is groot voor elke oplossing
13 mei 2010 om 11:56 #17670815niemand
13 mei 2010 om 13:03 #17670816Ik heb het idee dat het aan de gaspedaal sensor ligt , eigenlijk heb je maar 1 storing(scode)
13 mei 2010 om 18:05 #17670817Geen massa probleem?
13 mei 2010 om 21:36 #17670818Massa op het blok heb ik al vernieuwd
het gekke is als je onder het rijden het kontakt ff uitschakel en weer inschakel dan doet hij het weer normaal voor ff
13 mei 2010 om 21:38 #17670819ik ben van plan om het blok van GSI Racer te kopen
om dan meteen 2 vliegen in een klap te slaanECU verholpen en wat xtra power onder het gaspedaal
22 mei 2010 om 20:04 #17670820ok ik heb eindelijk een beetje mazzel of ook niet
een goede vriend van mij werkt bij Opel garage en heeft geregeld dat ik een motorstuur app kon uitwisselen om dit uit te sluiten
wat heeft dit uit gemaak HELEMAAL NIETS! ook met de nieuwe zelfde problemen
met z’n tweetjes inlaat geheel schoon gespoeld met Loctite 7840 ook meteen de injectoren mee gespoeld laten drogen voor een paar dagen
(PS: is van schade herstel geen monteur)
auto loopt beter kan nu zeker 100 a 150 km rijden zonder MM lampje dit weer met de orginele motor stuur apparaatwat er nu nog alleen over blijft is als je de auto parkeert en zeg na 10 minutjes weer weg wil start hij niet meer moet dan wachten soms wel een half uur
waar kan dit aan liggen?
27 mei 2010 om 22:29 #17670821Heeft die de oude ecu eerst afgemeld en die andere ecu ook aangemeld?
En hem daarna ook weer geprogammeerd op jou astra.29 mei 2010 om 21:22 #17670822origineel gepost door Blue-Dragon
Heeft die de oude ecu eerst afgemeld en die andere ecu ook aangemeld?
En hem daarna ook weer geprogammeerd op jou astra.Ik heb dit gevraagt en was niet nodig zeiden ze
maar de moed niet opgegeven vandaag weer een andere motor stuur apparaat er op gehad
en wat denk je ???
alles is opgelost :)
bleek de vorige een hsfi 2.5 ik heb een hsfi 2.1 nodig daar zat dus een klein foutje in van de magazijnmeester:wtf die had mijn auto ingeschat op een 16V :swear:vertagal met al met flinke personeels korting 600 eurotjes lichter
laat ik het maar zo zien 50% korting :jerry
mijn astratje rijd weer als nieuw :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.