<p style=”text-align: left;”> Goedenavond, ik ben nieuw hier. Ik zit met een probleem. Vier weken terug heb ik de distributieketting van mijn opel zafira laten vervangen. Ik ben gelijk vanuit de garage op vakantie gegaan (binnen Nederland). Het viel mij op dat ik een lichte rubberlucht rook. Daarnaast bleek hij tijdens de vakantie veel olie te verbruiken. En terug van vakantie begon hij steeds meer te roken (zwart). Ik terug naar de garage en die heeft de motor kapot verklaard (iets met de zuigers) en mij gezegd dat dit puur toeval is en in geen verband staat met de vervanging van de distributieketting. Ik vind dit moeilijk te geloven, omdat de problemen toen zijn ontstaan qua geur, olieverbruik en rook. Ik lees online wel dat het nauw luistert om een distributieketting af te stellen en dat er anders problemen kunnen ontstaan zoals de mijne. Maar ik weet er simpelweg te weinig van. Weet iemand hier misschien hoe dat werkt en of het inderdaad wel met de vervanging te maken kan hebben. Ik heb 2500 euro betaald voor de ketting en extra reparaties zodat hij weer jaren meekon (zei de garage). Ik vind het dan ook vrij oneerlijk voelen dat ik nu vier weken later de mededeling krijg dat hij stuk is en het niets met hun te maken heeft.</p>