Motor stottert en gaat uit

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motor stottert en gaat uit

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Rosanne

Hallo Iedereen,

Sinds een jaartje ben ik in het bezit van een Vectra C 1.9cdti bj. 2005.

Gister tijdens het rijden begon de motor ineens te stotteren/schokken.. Ik dacht eerst dat ik hem in de verkeerde versnelling had..(ja ik ben een vrouw ;) ) maar dit bleek niet het geval! Maar zo schokte hij wel.. Dus ik stoppen en stationair schokte hij ook.. Toch verder gereden en in eens kon ik geen gas meer geven.. gebeurde niks als ik het pedaal intrapte. De auto aan de kant gezet en toen ik stil stond ging de motor ook uit. Geen foutmeldingen of rare lampjes. Auto weer gestart zonder problemen en al schokkend verder gereden. Even later het zelfde verhaal nog een keer.. motor weer uit.. en op deze manier uiteindelijk thuis gekomen..

Bij de opel garage uitgelezen.. functiestoornis injector 4.

Nou had ik al een paar weken de melding “auto met steeksleutel” volgens het boekje is dat water in het brandstoffilter. Dus dat heb ik eruit gehaald en de melding is weg..

de injector hebben we eruit gehaald, schoon gemaakt en een nieuwe afdichtingsring opgezet. Probleem blijft.

Nu is er in de 1e versnelling niets aan de hand maar als je in een andere versnelling snel optrekt schokt ie. (het schokken lijkt hetzelfde als je geen grip zou hebben met optrekken)

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn… Of zullen toch echt de injectoren vervangen moeten worden.. heb even gekeken en die zijn lekker aan de prijs.. :???:

Groetjes Rosanne

yzf1kr

De stekker van je injector vervangen, is een bekend probleem.

Zoek maar eens op dit forum, is genoeg over geschreven.

En als je toch bezig bent, doe dan ook meteen de stekker van injector nr 3 want die meldt zich binnenkort ook vast en zeker. ;)

Rosanne

Bedankt voor je reactie! Ik ga het proberen.

Is dat dan ook meteen die “injector mod” waar iedereen het over heeft??

Groetjes Rosanne

koenelsenaar
          Deelnemer

jup

speaker
            Deelnemer

Heb ik idd ook gehad in het verleden. Precies het zelfde verhaal.
              Als je de stekkers allemaal goed aandrukt zal je zien dat het beter gaat. Maar de gene die stoort zal echt vervangen moeten worden.
              Nu is er voor de 3e injector een reparatie-setje te koop bij de dealer , dus laat je niet afschepen met: die is er niet dus je moet een hele nieuwe kabelboom ( x 600 euro !)
              Het bestelnummer weet ik niet zo gauw, maar die heb ik ooit ergens hier op het forum gezet ! (reparatie-setje was iets van 18 euro per stuk)

Je zal zien dat de borging van de nieuwe stekker beter is dan die van de oude.

speaker
              Deelnemer

Gevonden !!!
                Dit is de kit

GM nummer 93189918

Rosanne

Hij loopt weer als een zonnetje!!!

Stekkers waren het probleem.. Idd 18 Euro..

Iedereen super bedankt voor de reacties!!

Groetjes Rosanne

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.