Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › motor stottert c14nz corsa a 1992
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2014 om 21:58 #17260265
dag lui,
aangezien ik een newbie ben in het corsa wereldje. En ik de typische aandachtspunten aan mijn compacte vierwieler nog niet goed ken, gooi ik daarom hier een lijntje uit.
probleem,
motor start en loopt gewoon, maar sinds ik hem door de wasstraat heb getrokken kan ik het dimlicht niet meer gebruiken.
als ik dat doe begint ie te stotteren en te haperen, en valt stil. met stadslicht is er niks aan de hand en als ik sein met grootlicht ook niet.
als ik de lamp uit heb staan branden de richtingaanwijzers achter heel zwak. alle riemen, waterpomp, accu zijn recent vervangen.
Het is een corsa a 3drs uit december 1992 in swing+ uitvoering en net geen 82k kilometers op de teller…
motor is een c14NZ met een 5 bak.
ik heb de auto net een week, en ben er helemaal happy mee, maar dit rijd toch niet zo relax…
vermoed dat ik een massa probleempje heb, maar waar zit dat dan?!
7 januari 2014 om 22:02 #18170136Lijkt inderdaad op een massa probleem, Kijk eens of die accu polen goed vast zitten, Linker pool is de min pool ( massa ) volg die draden eens
kijken of er iets slecht is of los zit,7 januari 2014 om 22:15 #18170135de auto heeft een jaar stil gestaan..
ik heb een extra kabel getrokken van de de motor naar de – pool in 10 mm2 of zo…
en de accupolen zitten vast.als de storing zich voordoet, gaat ook het lampje van het mistachterlicht branden… ( dat gele op het dash)
7 januari 2014 om 22:18 #18170134Even een startkabel op de min pool, en op je chassis.
Kan alsnog een massa probleem zijn namelijk.En de kabel die je gelegd hebt, het beste aan de steun van de dynamo maken.
8 januari 2014 om 19:54 #18170137waar trekt de brandstofpomp eigenlijk zijn – pool vanaf?
kan het niet zo zijn dat die pomp via de achterlichten de – pakt?
toen ik voor het stoplicht stond, en remde begon die ook beroerder te lopen…
en vanmiddag, toen ik van werk naar huis wilde gaan, was er niks aan de hand….RAAR ;)
9 januari 2014 om 10:40 #18170138(dat gele op het dash ) dat is volgen mij het uitlees lampje en niet het mistachterlicht,
dus uitlezen (kan deze nog met de paperclip metode ?)10 januari 2014 om 16:47 #18170139Gevonden king: massakabeltje bij het
Kofferbakslot zat los -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.