motor stottert bij starten en geeft ff hoog toerental

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum motor stottert bij starten en geeft ff hoog toerental

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    CALIBRA4x4TURBO

Als ik mijn auto start dan doet hij heel ff zijn toerental tot 2000 toeren zoiets omhoog en dan zakt ie weer naar normaal stationair draaien, en dan stottert ie een klein minuutje ofzo. En dan draait ie weer rustig. Dit was eerst nooit!! Wat kan dit zijn? Heeft net grote beurt gehad en bougies vervangen! Geeft wel een foutmelding in het dashboard en die is van lambdasondesensor, zag men bij het uitlezen. Maar begreep dat er wel meer lambdasensors in een V6 zitten? Zou het verholpen zijn met sensor vervangen? Iemand ervarigen mee? Zit openluchtfilter op al dik 1.5 jaar en draaide altijd netjes! Nu kan het toch niet opeens daar aan liggen???? Zou het ook te maken kunnen hebben met de automaat :thumbdown die NOG STEEDS schokt!??

Robke1

Zoals ik eerder aangaf, gaf de motor problemen waardoor mijn automaat niet lekker schakelde.
        Nu wil ik niet zeggen dat dit bij jou ook zo moet zijn maar zou er toch eens naar laten kijken (btw zorg ervoor dat de sensors in orde zijn).

wim-v6
        Deelnemer

Als de motor niet goed loopt doet de automaat daar vrolijk in mee.

heb laatst 2weken een C3.2 V6 hier gehad voor reparatie met als klacht stotteren, heel soms als je een langere rit maakt.

ik kan je melden als ie dan gaat stotteren dan gaat die automaat HEEEEELLLLLL raar doen hoor..

maar ik lees Open Filter, ik heb zo’n vermoeden dat de storing lambda sensor eerder in de Luchtmassameter te zoeken is, tenminste als de storing op 1 van de 2 1e lambda word gegeven.

Controleer ook de dikste massakabel die vast zit aan de accu pool aan de zijkant van de accu, zit daar een kni / bobbel in, leg er maar een extra kabel bij!!!

Willem

CALIBRA4x4TURBO

Ja weet niet welke lambda t was, maar dat zullen ze bij de garage wel zien! maar open filter zit er al 1,5 jaar op dus zou ie t toch wel eerder hebben aangegeven? oja en automaat deed eerder raar als toen de motor ging stotteren! Automaat doet al 3maanden stotteren, hikken en trillen! Wat kost een lamdasensor dan? En/of luchtmassameter? :???:

wim-v6
            Deelnemer

nee hoor, een LMM gaat langzaam kapot, op een gegeven moment haalt ie gewoon zijn waarden niet meer, en dan gaat ie meestal storing geven op de lambda’s omdat die het verschil niet meer recht getrokken krijgen.

als die LMM langzaam aan waarden veranderd reageert de automaatbak daar ook op trouwens die gebruikt ook de info van het motormanagement.

Vraag eerst die storing eens na en plaats dat hier.

Lamda’s op deze motoren alleen origineel plaatsen, en dan niet schrikken van de prijs.

kijk even welke het zijn, volgens mij heb ik nog originele nieuwe liggen voor een 3.2 V6 motor

> als het de 2e lambda is die storing geeft is meestal de katalysator dood.

Willem

CALIBRA4x4TURBO

Oke bedankt zal proberen volgdende week woensdag….. ben chauffeur namelijk dus garage meestal dicht als ik terug kom, woensdags ben ik vroeger thuis! ben er liever namelijk zelf ff bij weet je…. als ze ff meten en uitlezen enz enz. Maar ze moeten naar zoveel nog kijken…. automaat, koplamphoogteregeling, stotteren, storing lambdasonde(wat ie aan gaf) maar als ik meer weet plaats ik het….

oja… wat bedoel je met??: Lamda’s op deze motoren alleen origineel plaatsen, en dan niet schrikken van de prijs.

Alleen van de opeldealer dus?? maar ie halen t ttegenwoordig toch ook overal al vandaan….. :???:

wim-v6
                Deelnemer

jupz alleen van de opel dealer.

CALIBRA4x4TURBO

@wim-v6 wrote:

jupz alleen van de opel dealer.

Waarom alleen van de opel dealer? is dat speciaal merk ofzo? of… van GM?

wim-v6
                    Deelnemer

nope, die imi rommel werkt meestal niet of niet lang op de Overgevoelige Opel Computers…

Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.