Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motor stotterd bij warm weer (1.9 CDTI)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2010 om 15:44 #17219716
Help!!
Mijn Astra H GTC 1.9CDTI stottert bij warm weer (+ 18).
Heb hier de vorige zomer ook veel last van gehad. Ben toen terug geweest naar de garage, deze heeft de EGR klep vervangen en een software update gedaan. Geen resultaat. Wist toen nog niet dat de klacht te maken heeft met de buiten temperatuur. In de winter rijdt de auto als een zonnetje!
Nu het weer warm begint te worden krijg ik weer dat gestotter.
Ben net weer naar de garage geweest maar die kon naar aanleiding van mijn verhaal niets concluderen, ja maak maar een afspraak en dan kunnen we je portemonnee weer plunderen.
Heeft iemand enig idee waar het stotteren vandaan komt en hoe dat te verhelpen is???????
gr,
Roy
7 april 2010 om 16:12 #17653312Luchtmassameter? Of zeg ik nu iets heel doms :afro
Ik ben meer thuis in Benzine motoren…..10 juli 2010 om 08:57 #17653313Het volgende bericht kwam ik tegen op een ander forum (Bron: http://www.vectrateam.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=6801):
Klik op bovenstaande link voor ook plaatjes! Bij mij heeft onderstaande geholpen om het schokken boven de 18 graden flink te verminderen. Het is bij mij niet hinderlijk meer.
De CDTi van Opel en de JTD van Fiat zijn nagenoeg gelijk ( de CDTi is aangepast in een samenwerking van GM en Fiat )
Nu heeft Fiat in 2008 alle JTD’s terug geroepen voor een kleine aanpassing bij de EGR. Dit is in feite gewoon een afdichtplaat voor de EGR met 4 kleine gaatjes ( voor de 120pk 8 klepper 3 gaatjes ) er in zodat er wel wat uitlaatgas doorgaat en de ECU dus niet in de war raak.
Het resultaat : een soepel lopende motor en een minder vervuilde motor.Plaatje bij het praatje:
De plaat + afdichting van de 150pk 16klepperFormaat aangepast naar 87% (was 1023 x 466) – klik afbeelding om te vergroten.
De linker plaat laat zien hoe groot de opening normaal is.
De EGR van de CDTi en de JTD is gelijk.
En voor de 120pk 8 klepper
En nog een mooi plaatje van hoe het geheel gemonteerd is
bestelnummers en prijzen:
– Z19DT engine (8 valves 120cv) EGR plaat: 71751469–13,68 euro ( Fiat )
EGR afdichting 46773082–1,61 euro (Opel)
– Z19DTH engine (16 valves 150cv) EGR plaat 71751468–14,10 euro (Fiat)
EGR afdichting 55191883–3,02 euro (opel)10 juli 2010 om 09:23 #17653314Je kunt heel makkelijk testen of dat het probleem is zonder dat je de EGR klep er af haalt.
Je kunt gewoon het stekkertje van de EGR klep los trekken, je krijgt dan wel een motor storing en het lijkt alsof je auto in noodloop gaat, maar dat laatste is niet zo (ik rij al ff met kapotte EGR klep)
Met de stekker er af gaat de EGR klep helemaal niet open (wat veel beter is voor je motor, maar je hij voldoet dan niet aan de ECO norm) en kun je dus zien of het plaatje uberhaupt iets oplevert.
11 juli 2010 om 14:23 #17653315Ik vrees dat dit niets met de egr te maken heeft.
Zoek het maar bij je lucht inlaat systeem. Luchtfilter al vervangen? LMM is inderdaad ook een optie.
Controleer voor de zekerheid je mapsensor eens. Die zit daar waar je egr klep zit, maar dan meer naar links, ongeveer in het midden van het blok. 1 schroef, en de connector even losmaken. Goed kans dat hij behoorlijk vuil is.
Maar dat verklaard niet dat hij alleen bij 18+ stotterd.12 juli 2010 om 16:42 #17653316origineel gepost door Raynbow6
Ik vrees dat dit niets met de egr te maken heeft.
Zoek het maar bij je lucht inlaat systeem. Luchtfilter al vervangen? LMM is inderdaad ook een optie.
Controleer voor de zekerheid je mapsensor eens. Die zit daar waar je egr klep zit, maar dan meer naar links, ongeveer in het midden van het blok. 1 schroef, en de connector even losmaken. Goed kans dat hij behoorlijk vuil is.
Maar dat verklaard niet dat hij alleen bij 18+ stotterd.Wat is de MAP sensor? En hoe zou je deze moeten schoonmaken?
12 juli 2010 om 19:21 #17653317origineel gepost door roy74
Help!!Mijn Astra H GTC 1.9CDTI stottert bij warm weer (+ 18).
Heb hier de vorige zomer ook veel last van gehad. Ben toen terug geweest naar de garage, deze heeft de EGR klep vervangen en een software update gedaan. Geen resultaat. Wist toen nog niet dat de klacht te maken heeft met de buiten temperatuur. In de winter rijdt de auto als een zonnetje!
Nu het weer warm begint te worden krijg ik weer dat gestotter.
Ben net weer naar de garage geweest maar die kon naar aanleiding van mijn verhaal niets concluderen, ja maak maar een afspraak en dan kunnen we je portemonnee weer plunderen.
Heeft iemand enig idee waar het stotteren vandaan komt en hoe dat te verhelpen is???????
gr,
Roy
12 juli 2010 om 19:24 #17653318Nou Roy74, ik hoor hier precies dezelfde klacht als waar ik mee te maken heb. Egr laten vervangen, voorzien van gemodificeerde pakking. Al eens opnieuw geprogrammeerd door de dealer, maar bij een buitentemp boven 17C blijft de motor hikken bij constante snelheid. Ik word er leip van!! Dealer geeft het op.
Iemand nog ideeen?
Gr. Michel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.