motor storingslamp blijft branden van mijn meriva

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila motor storingslamp blijft branden van mijn meriva

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    kroes1960

Nu brand het storingslampje ,te lage stroom zeggen ze bij opel,,dat komt omdat er iets met een klep
      bij het spruitstuk niet goed is,,iemand daar al eens wat van gehoord??? dure ingreep trouwens heb ik me laten vertellen
      Wie kan er iets over zeggen?
      Hij geeft 0,1 moet 0,3 zijn of zoiets,,zou miss ook een slechte connectie kunnen zijn?maar waar?

wim-v6
      Deelnemer

1.6 twinport??

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

kroes1960

het is een 1600 16v mariva van 2006
          bij het uitlezen geeft die lage spanning aan,,zomaar opeens begonnen

Haasje17
          Moderator

Lage spanning van wat?

kroes1960

Hoi Haasje 17
              de foutcode was f13 en f12
              Vandaag naar de opel testdagen geweest
              op de tester stond ,,te lage spanning,de monteur zij meteen dat het aan
              het sruipuitstuk lag,,bij een klep die niet meer optimaal werkte,Egr Klep miss?
              In ieder geval moest het helespruitstuk worden vervangen,,maar ermee rijden
              kon verder geen kwaad,,alleen blijft dan het storings lampje branden

kroes1960

Er is iets met de servo van de vlinderkleppen zegt men,,daar staat 01 v op dat zou 0,3 v moeten zijn

ZakhooiTM
                Deelnemer

Even wat informatie verzamelen :

Welk motor blok heb je ? Z16XE of Z16XEP
                  Rijd de auto nog goed of rijd deze slecht ?
                  Heb je altijd het storingslampje (alleen wanneer motor koud of warm is, of altijd)
                  Waar woon je ongeveer ?

SimpleFace

Dubbele topic : viewtopic.php?f=45&t=188002

kroes1960

Hallo ZakhooiTM
                      Motortype is Z16XEP ik heb al gezien dat ik niet bij de egr kan komen als het goed is??
                      De auto rijd prima,,geen schokken loopt zeer netjes stationair schakeld ook goed (eassy tronic Automaat)
                      Storingslampje gaat branden met starten,,en blijft ook aan reageert niet op de motor temperatuur
                      Ik woon in alblasserdam,maar dat hoeft geen probleem te zijn,ik hoop dat je iets kunt zeggen erover?
                      Groet Wim

ZakhooiTM
                      Deelnemer

Ok, dat sluit iniedergeval het bekende Multec HSFI probleem uit.
                        Heb je nog andere foutcodes gekregen van Opel of iemand die de auto heeft uitgelezen ?
                        F12 en F13 zijn namelijk voor mij geen bekende foutcodes, meestal zijn het codes zoals P0100 (LMM) of P0400 (EGR) die je krijgt van de ECU.

kroes1960

Jammer genoeg geen foutcodes gekregen,volgens de dealer moet het iets met
                          de vlinderkleppen zijn,de servo geeft 0,1 volt aan,,maar moet 0,3volt zijn,dus kan
                          een slechte verbinding of kabelbreuk zijn volgens hun,in het andere geval het motortje
                          van de vlinderklep bediening.
                          Auto loopt verder zeer goed,,en levert niets in van het motor vermogen,,stationair ook
                          zeer netjes je kan een euro op z.n kant op het motorblok leggen ,die valt dan niet om.
                          Volgens seggen zijn er geen losse onderdelen voor het inlaat spruitstuk verkrijgbaar.
                          Wel zeggen ze dat ik er gewoon mee kan blijven rijden,,kan geen kwaat,,maar je dat
                          lampje is geen fijn gevoel,,is dat niet uit te zetten of te foppen?

kroes1960

Beste zakhooiTm
                            Ik heb inmiddels één foutcode
                            P1113(2 sensorpoort detector in circuit spanning te laag
                            Kun je hier wat mee denk je?

ZakhooiTM
                            Deelnemer

Hebben ze gemeten tussen pin 2 en 3 van deze sensor, die moet namelijk 0.3 of lager zijn (denk dat ze daar op doelen, dit is dus een goede waarde)
                              Ben je zelf handig met een multimeter ?

kroes1960

ik ben wel handig met een multimeter ,,die heb ik hier ook liggen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.