Motor stoort op radio

Forumindex Forums Modellen Ascona Motor stoort op radio

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239668
    hr.lp
      Lid sinds:
      26 July 2011

      Hallo,

      Ik heb een Acona B uit 1977. king: Nu heb ik een probleem met de radio.
      Als de auto uit is doet ‘ie prima start ik de auto pruttelt de motor vrolijk door mijn muziek heen.
      Dit is alleen wanneer ik radio luister, bij CD is er niets aan de hand.
      Heb de radio al eens rechtstreeks verbonden met de accu, bleef storen. Verschillende autoradio’s geprobeerd. Elke radio heeft het zelfde probleem. Ik ben er achter gekomen dat het niet aan de spanning ligt, zet ik een 220v radio of een ander draagbaar toestel (dus niet verbonden aan de auto) dicht bij de auto stoort deze ook. Er is dus iets dat stoort op de ontvangst :hmmz

      Wat kan dit zijn en hoe los ik dit op?

      Groeten Niels.

      #17900443
      Nova_C20xe
        Lid sinds:
        23 January 2008

        Weet je zeker dat je de massa niet van de antenne hebt? Als je het niet zeker weet, trek dan gelijk een massa van je radio

        #17900444
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Gewoon zo laten……………is RETRO, was toen heel normaal in de seventies!!!!!!!! :thumb
          :jerry :jerry

          #17900445
          hr.lp
            Lid sinds:
            26 July 2011

            Het ligt zeer waarschijnlijk niet aan de stroom omdat een draagbaar radiootje op batterijen nog stoort als je hem dicht bij de auto zet.
            En het kan wel een 70’s auto zijn we leven wel in 2011. :agent

            #17900446
            postbusmanta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2004

              Je hebt contactpunt ontsteking?

              Vervang eens je condensator van de ontsteking.

              Ook de bougies vervangen door radio-ontstoorde exemplaren:

              NGK BPR-6HS

              De “R” is van radio-ontstoord.

              Je kunt ook even de V-snaar eraf gooien en dan met lopende motor (mag niet te lang duren natuurlijk) luisteren of het weg is.
              Als het nu weg is, komt het bij de dynamo vandaan. Dan zou je een andere gelijkrichter moeten plaatsen.

              #17900447
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Ook effe je motorkap en evt. andere plaatwerk delen om de motor ruimte heen GOED AARDEN!! Dus een dikke vette aard lint er tussen leggen, even ondergrond kaal maken en dik kopervet er op smeren voor je de bouten aandraait. Heb je voor een eeuwige tijd een perfecte massa. Dit schermt de boel goed af….

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.