Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › motor start niet meer en tikt hard als ik het probeer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2012 om 22:59 #17236945
Hoi allen,
ik ben zojuist stil komen te staan met een auto die niet meer start. Hij is nu gelukkig al weggesleept ed..
Wat gebeurde er..
Overdag was me radio al aan het haperen en viel constant uit. Verder niet veel aandacht meer aan besteedt enzo.
Een paar uur later ging ik weer weg, auto start keurig. Na ong 10 min rijden valt me stuurbekrachtiging uit en gaat abs lampje branden.
Afijn, auto langs de kant gezet, motor uitgezet, en weer geprobeerd te starten.
Gevolg, auto start niet meer. Als ik probeer te starten, hoor ik een keiharde tik, en dat heel vaak na elkaar.
Verder branden alle lampjes wel en de ventilatie gaat aan ed, dus ik heb wel gewoon stroom.
Dat tikken blijft dus constant, dus kreeg de motor ook niet meer gestart.Weet iemand wat dat zou kunnen zijn? Ik dacht zelf aan de startmotor
Het gaat trouwens om een Vectra C uit 2002Alvast bedankt,
Roopesh
21 maart 2012 om 23:01 #17871089Accu leeg, Waarschijnlijk dynamo overleden..
Getik is het Startmotor relais, welke uitschijft en direct bij Contact met de startmotor zelf zoveel stroomverlies leid dat ie terug springt, en dat herhaald zixh steeds, en dat verklaard het getik.
had er maar een startkabel aan gehangen en hij had weer gestart..
Willem
21 maart 2012 om 23:19 #17871090bedankt wim voor je antwoord.,..
Hoe lang moet een dynamo gemiddeld meegaan? Want ik heb hem vorig jaar mei ergens vervangen..
op zich wel goed, want ik had er twee jaar garantie op..
De accu gaf idd wel de zwarte indicatieik zal het morgen direct na laten checken
21 maart 2012 om 23:20 #17871091Jupzz, Dynamo, mag wel een 150.000+km mee gaan.
Ik heb auto’s gezien waarbij deze bij 40 of 50.000 al de geest gaf, maar heb er meer meegemaakt die het na 200.000+ km nog op de 1e dynamo deden..
Willem
21 maart 2012 om 23:26 #17871092oke.. hopelijk wordt het een meevaller dan.
met een beetje mazzel krijg ik wel een nieuwe dynamo mee, aangezien ik twee jaar garantie had erop, en daarna hopen dat hij weer als vanouds zal rijden..bedankt!
22 maart 2012 om 14:59 #17871093Het was idd de dynamo die kaduuk was.
Gelukkig zat het binnen de garantie, dus ben er goed vanaf gekomen :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.