Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › motor start niet, computer vervangen (of toch niet??)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2011 om 16:57 #17232194
Hoi,
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Vorige week wou mijn corsa 1.3 cdti niet meer starten. Vier jaar oud.
Eenmaal bij de garage werd verteld dat de computer stuk was. Foutcode gaf aan dat de lmm sensor stuk was maar die was eerst vervangen. Dat hielp niet.
Omdat een nieuwe computer erg duur is, is de garage gaan zoeken naar een tweedehands computer. Ondertussen had de garage ook een foto gemaakt van de computer zodat ik zelf ook kon zoeken naar een andere (met de juiste nummers e.d.).
Deze week werd ik gebeld door de garage dat ze er een gevonden hadden. Vandaag kon ik de auto weer ophalen en hij rijdt weer als normaal.
Thuisgekomen heb ik de computer eens goed bekeken. Het valt me op dat precies dezelfde sticker (daar waar de nummers op staan) op de computer zit. Zelfde nummers maar ook elk vuiltje die op de oude sticker zat zit hier ook op. De sticker zit ook precies op de zelfde plaats en toont geen tekenen dat ie verwijderd en opnieuw geplaatst is.Kan het zijn dat ik hier opgelicht ben? Of is het normaal dat de sticker met serienummer e.d. erg netjes verwijderd en weer geplaatst worden op een andere computer. Mij lijkt dit erg onwaarschijnlijk. Een apparaat heeft niet voor niks een serienummer naast een artikelnummer.
4 februari 2011 om 18:37 #17810997klinkt idd op als zijnde niet vervangen.
Een garage dient jou de defecte onderdelen die zijn vervangen te tonen en eventueel mee te geven.heb je daar niet om gevraagd?
wordt achteraf wel lastig maar ik zou het niet pikken.
die stickers wordt normaal niet omgezet aangezien stickers vaak scheuren bij het verwijderen4 februari 2011 om 18:50 #17810998Hoi Thehog, graag voortaan eerst even een korte introductie geven van wie je bent :)
Verder zou ik zsm terug gaan naar de garage, navragen wat ze precies hebben gedaan, en dat je per se de computer, die zogenaamd uit je auto is gehaald, in eigen bezit wilt hebben. Logischerwijs zullen ze dan zeggen dat ze ‘m weg hebben gegooit, maar daar moet je niet mee akkoord gaan. Er is geen bewijs dat ze ‘m vervangen hebben, en met de kenmerken die je noemde van het apparaat zal je toch inderdaad een verschil moeten zien met de nieuwe. De foto kan je gebruiken als bewijs dat ‘t niet klopt.
Bedenk wel; het zijn je eigen centen die hun er doorheen proberen te jagen…
5 februari 2011 om 07:08 #17810999Goed plan om te vragen naar de oude computer. Ga ik zeker doen. Ik zou vandaag terug gebeld worden. Ben benieuwd wat hun uitleg is.
En natuurlijk had ik me moeten voorstellen :) Corsa D rijder uit Enschede. Auto van eind 2006 dus een van de eerste corsa d’s. Heb niet veel verstand van autotechniek maar wel van computers :D
5 februari 2011 om 20:16 #17811000Zoals verwacht is het excuus van de garage niet erg overtuigend. Ze hebben volgens hun de metalen omhulsel (plus sticker dus) omgebouwd omdat de tweedehands computer een kapotte omhulsel had. De elektronica is dus alleen verwisseld. Dit kan ik niet zien want het is opnieuw gesealed voor waterdichtheid. En natuurlijk is de oude elektronica al weggegooid en zijn de vuilcontainers al geleegd.
Erg ongeloofwaardig maar ik kan het helaas niet meer bewijzen. En dat voor een echte opel dealer garage. Ik ga verder geen namen noemen, want ik heb geen bewijs. Maar ik had gehoopt dat dit soort praktijken alleen voorkomen bij een garage tokkietokkie en niet bij een officiele dealer.
5 februari 2011 om 20:28 #17811001Uit mijn ervaring met VW dealers komt dit JUIST bij de dealers voor… ;) Wij gaan al jaaaaaaren naar een turkse dhz garage waar ik zeker weet wat er gebeurt.. Ik blijf er namelijk bij staan en ik vertrouw ze onderhand gewoon. Zo leer je nog wat en je kan nog eens helpen wat de prijs weer drukt.
6 februari 2011 om 00:24 #17811002Opnieuw gesealed? Zal toch eens even navragen bij een andere Opel-garage of ze dat zelf wel kunnen, want dit is zo’n groot broodje-aap verhaal :P
Rekening niet betalen, klaar…
6 februari 2011 om 10:19 #17811003Echt een actie voor bleeker.
Niet mee akkoord gaan.wijs ze daar op het feit dat ze jouw de oude delen hadden moeten laten zien.
Hun zijn fout..Heb vaker ellende gehad met bleeker..
Daarom rij ik als daily nu lekker vag groep6 februari 2011 om 11:42 #17811004raar verhaal… Werk ook bij een opel dealer, en zo’n stuurapparaat gaat sowies naar mijn weten nooit kapot, heb t althans nog niet mee gemaakt…
Wat wij wel vaker doen is het defecte stuurapparaat opsturen naar actronics, waar die wordt gemaakt en ook nieuw wordt gesealed e.d. maar de elektronica omzetten:hmmz6 februari 2011 om 21:10 #17811005Helaas kan ik er niks anders meer van maken dan het nu is. Betaald heb ik al want was in goed vertrouwen. Het is dat ik thuis nog even benieuwd was hoe de computer er uit zag waarna ik dus verbaasd stond te kijken naar de oude computer.
De oude computer zou inderdaad naar ACtronics gaan maar dat was nog veel duurder. ‘Gelukkig’ vonden ze een paar dagen later een tweedehands via de onderdelenenlijn waarvan ze dus volgens hun de elektronica hebben omgewisseld.
Ik kan helaas niks meer bewijzen. Het is hun woord tegen het mijne. Ze zullen, vooral nu, natuurlijk nooit toegeven. Het is wel de laatste keer dat ik bij deze dealer kom.
6 februari 2011 om 21:23 #17811006Auto Bleeker maakt er naar mijn idee echt al jaren een potje van.
Als ik er kwam met de vraag of ze de auto wouden uitlezen dan moest ik daar een afspraak voor maken en dik voor betalen..Terwijl ik er kapitalen uitgaf aan orginele onderdelen..
Ga maar naar Haaksbergen. Zit hartgerink..
Tenminste nog een dealer die wat voor je wil uitzoeken en nog eens de tech wil aansluiten zonder moeilijk te doen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.