Motor ‘sputtert’ soms wat na intrappen koppeling

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motor ‘sputtert’ soms wat na intrappen koppeling

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255162
    Snowwie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 February 2013

      Beste mensen,

      Ik heb een Opel Vectra B 1,6 uit 1998.

      Prima autootje verder, maar hij heeft het volgende probleem:
      Als ik een kruising, rotonde of t-splitsing nader en de koppeling intrap zie ik de toerental meter soms (dus niet altijd) snel naar beneden vallen richting 300 a 400 rpm en ik hoor de motor even sputteren en de verlichting kort haperen. Het gekke is dat de auto dit niet altijd doet, maar specifieke omstandigheden kan ik ook zo niet vinden. Of het nu koud of warm is, droog of nat, alhoewel de auto het wel iets vaker doet bij nat weer.

      Tot op heden is de motor 1x uitgevallen voor een kruising en moest ik snel weer opnieuw starten.

      Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

      #18103824
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ik denk een stevig vervuilde gasklep.

        mag ik vragen om welke 1.6 het gaat.

        Willem

        #18103825
        sander2.5v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2011

          Wat willem zegt!
          Heb het met mijnn 2 liter ook gehad, altijd lastig want dan valt stuur en rembekrachtiging ook weg!

          #18103826
          Snowwie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 February 2013

            @wim-v6 wrote:

            Ik denk een stevig vervuilde gasklep.

            mag ik vragen om welke 1.6 het gaat.

            Willem

            Het betreft de X1.6XEL

            Vervuilde gasklephuis zou het inderdaad kunnen zijn, ik heb het probleem eerder gehad met een vorige opel en ook daar is de gasklephuis van gereinigd. Ik wist dat ik dit probleem eerder heb gehad, maar niet wat we er toen aan gedaan hebben.

            Ik zie dat er een tutorial op het forum staat hoe je de gasklep zelf schoon kunt maken.

            Andere mogelijkheden nog?

            #18103827
            GRLWBNL
              Lid sinds:
              12 October 2010

              Ik heb een soortgelijk probleem gehad waarbij de bougies de oorzaak waren.

              #18103828
              sander2.5v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 April 2011

                Eventjes gasklephuis schoonmaken met remreiniger en stappenmotor ook (deze vervolgens in wd 40 druipen). Simpel klusje en binnen 15 minuten rijdt de vec weer als een zonnetje! :thumb dat is waaschijnlijk alles en kost je niet veel.

                #18103829
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  gasklep opboren!!! dat scheelt de volgende keer weer schoonmaken..

                  willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.