Motor slaat op hol bij uitschakelen. (LPG)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motor slaat op hol bij uitschakelen. (LPG)

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227576
    Banaantjes
      Lid sinds:
      7 May 2010

      Hallo luitjes,

      Ik heb al geruime tijd een probleempje met mijn LPG g3 installatie.

      Nu zijn er volgens mij een stel bouwvakkers bezig geweest om die gas installatie er in te zetten. (heb hem zo gekocht)

      Maar op het moment dat ik de motor wil uitzetten wil hij nog wel eens op hol slaan.
      De motor gaat toeren maken en wil zelf wel naar de 6000 toeren schieten.

      Nu is het zo dat bij het omdraaien van de sleutel er geen stroom meer op de gas installatie mag staan.
      Maar omdat ze het stroom van de ventilator halen vraag ik mij af of bij het uitzetten van de motor hier nog stroom op kan staan?
      Dus draait de motor blijft deze kabel ook stroom krijgen totdat de motor uitgaat.
      Aangezien de gas installatie stroom krijgt van de motor kan de motor hierdoor blijven draaien en de hierdoor de gas installatie weer. dus dat ie terecht komt in een loop.

      Nu komt het rare van alles.
      Ik kan dit probleem heel makkelijk oplossen door gewoon me voet op de rempedaal te zetten. dan slaat de motor ook keurig af.

      Nu heb ik de motor eens aangezet op gas en een stekker los getrokken van de gas installatie en boem de motor valt meteen uit.

      Maar voordat ik opzoek ga naar een andere kabel zou ik dit graag willen weten.
      of die idd onderstroom blijft staan als de motor nog draait.
      Want ik vermoed omdat je de sleutel uit de contact haalt de computer niet meer werkt en daardoor gewoon gas in de motor gepompt wordt en die ongecontroleerd toeren gaat maken.

      Zet ik de auto op benzine dan heb ik hier totaal geen last van.

      misschien dat jullie hier nog wat aan hebben.
      als de motor loopt en de hij staat op gas en ik heb mistlichten aanstaan dan blijven deze ook gewoon branden. die gaan pas uit als de motor afslaat.

      Terwijl als ie op benzine staat deze meteen uitgaan bij het omdraaien van de sleutel.

      Graag tips of advies.

      Info auto: link

      #17748038
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        ik vind het vreemd, een lpg systeem heeft nl ook een management systeem.
        die zou de motor toch uit moeten zetten.

        en met die poot op de rem is niet zo prettig voor je koppeling lijkt me ;)

        #17748039
        Banaantjes
          Lid sinds:
          7 May 2010

          koppeling?
          Ik heb hem gewoon in de vrij staan hoor.
          Ik hoef alleen maar de rem aan te raken.
          Het is niet zo dat ik hem in zijn versnelling zet en dan de koppeling laat komen, en zo de motor laat uitslaan.

          #17748040
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Is het een Origineel Opel Systeem (Necam-Koltec)??

            Willem

            #17748041
            sw_reijnders
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 October 2005

              die koltecs kun je zowiezo zelf uitlezen met knippercodes

              even de benzine-lpg schakelaar omhoog wippen en het losse stekkertje onder de schakelaar aan de massa leggen

              #17748042
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Kan dat ook met de oude Koltec installatie??? (vierkante schakelaar met 1 rode lamp erop)

                Willem

                #17748043
                Banaantjes
                  Lid sinds:
                  7 May 2010

                  origineel gepost door wim-v6
                  Is het een Origineel Opel Systeem (Necam-Koltec)??

                  Willem

                  Zoals ik al zei, zijn er een stel bouwvakkers er mee bezig geweest :swear

                  Ik heb gewoon een gms systeem.
                  met een 1 of ander Italiaans simulator systeem.

                  Onderdelen van mij gas installatie zijn:
                  GMS 90E elektrische verdamper (175kW) NETTO
                  GMS inductie relais
                  LED-schakelaar GMS
                  Kabelboom t.b.v. GMS inductierelais
                  Emulator 4 cilinder “Pitagora”

                  Een Emulator en niet een simulator zoals ik eerder zei :P

                  #17748044
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    wat is gms systeem???

                    Willem

                    #17748045
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      heb het gevonden, een merk LPG systemen..

                      Willem

                      #17748046
                      Banaantjes
                        Lid sinds:
                        7 May 2010

                        Zoveel weet ik er nou ook weer niet vanaf.

                        Maar ik weet wel dat je hebt een inductie relais die ziet dat de motor aanstaat en (steker vanaf bobine) die zet daarop de gas installatie aan.
                        Hierdoor zet de Emulator de auto om op gas.

                        Linkjenaar de onderdelen

                        En hier een stroom schema van hoe het aangesloten zit bij mij.
                        link

                        #17748047
                        krasy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 March 2010

                          “Maar omdat ze het stroom van de ventilator halen vraag ik mij af of bij het uitzetten van de motor hier nog stroom op kan staan?”

                          volgens mij kan dat bij mijn opel gaat de fan ook wel eens draaien als de sleutel eruit is…

                          #17748048
                          Banaantjes
                            Lid sinds:
                            7 May 2010

                            origineel gepost door krasy
                            “Maar omdat ze het stroom van de ventilator halen vraag ik mij af of bij het uitzetten van de motor hier nog stroom op kan staan?”

                            volgens mij kan dat bij mijn opel gaat de fan ook wel eens draaien als de sleutel eruit is…

                            Volgens mij slaat ie bij mij meteen uit.
                            Maar wat zou ik dan het beste als stroom punt kunnen gebruiken bij de motor?
                            Die nadat de sleutel omgedraaid wordt geen stroom meer heeft?

                            Bedankt voor jullie reactie’s

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.