Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motor slaat niet aan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2012 om 10:06 #17250402
hoi allemaal ,
m’n astra f 1.4 wilt niet starten.
Auto is ineens slechter beginnen trekken en bij een volgende rit stilgevallen en niet meer weg te krijgen.Er is ontsteking en de single point injector spuit benzine in. toch geeft de motor geen kik.
Nu wel opgemerkt dat er onder de gasklep (na veelvuldig starten) in het inlaatspruitstuk benzine staat en alleen de 4de bougie nat wordt.Het is precies of de motor zuigt niks aan want er is genoeg benzine en toch worden de bougies niet nat. ( buiten de 4de maar denk dat er gewoon bezine naar toe loopt in het inlaatspruitstuk omdat de auto wat schuin staat).
weet er iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Alvast bedankt en vele groeten , peter.
11 juli 2012 om 11:20 #18045905Als alleen de 4e cilinder benzine krijgt terwijl in het inlaatspruitstuk de benzine staat???
Het enigste wat ik kan bedenken is distributieriem gebroken!11 juli 2012 om 12:07 #18045906ik denk dat je bougies niet meer goed zijn,vooral de 4e bougie.
11 juli 2012 om 16:17 #18045907bedankt alvast voor de reacties,
De distrubutieriem is niet gebroken en heb al getest met andere bougies , zelfde resultaat.
K’ ga morgen de uitlaat eens losdoen want denk dat die misschien dichtzit en daardoor kunnen de cilinders ook niet aanzuigen.( denk ik toch)
Wat denken jullie? zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn?
of weten jullie nog andere opties?vele groeten, peter
11 juli 2012 om 19:55 #18045908kun je eens een filmpje maken tijdens het starten? wat er dan precies gebeurd…
12 juli 2012 om 12:10 #18045909hey allemaal ,
Vandaag verder gezocht en er op uitgekomen dat er twee tuimelaars nl van de eerste en de vierde cilinder afgebroken zijn. ook zit er blijkbaar een klep wat scheef.
Weet niet waarom want de distrubutieriem ligt nog steeds goed (alle merktekens komen overeen)K’ga morgen langs de sloop eens kijken voor een andere cilinderkop en dan een nieuw pakkingset en alles terug monteren. hoop dat ie dan terug in orde is.( als de prijs meevalt)
ps :weet iemand hoe zo’n tuimelaars kunnen afbreken?
Vele groeten , peter
12 juli 2012 om 12:15 #18045910aja vergeten
weet iemand of er een verschil is tussen een cilinderkop van een motor met code c14nz en een motor met code x14nz?
volgens da ik gegoogeld heb geen maar k’ben grrag zeker ,
alvast bedankt , peter
17 juli 2012 om 05:19 #18045911hoi iedereen,
update: heb gevonden wat de oorzaak was : van het tandwiel beneden van de distributieriem is de spie afgebroken waardoor deze wat is meegedraaid op de krukas en waardoor de timing niet meer klopte.
Nu heb ik een andere cilinderkop en tandwiel op de kop kunnen tikken en een nieuwe pakking gehaald , echter een nieuw probleem , de schroefdraad in de blok zelf is beschadigd.
heb dan maar helicoils besteld en ga deze eerst plaatsen voor ik alles kapot trek.Volgende dagen laat ik nog wel weten of het gelukt is.
Vele groeten en alvast iedereen bedankt. peter
ps :(tips zijn nog welkom , ook over de helicoils)17 juli 2012 om 09:57 #18045912ik zou haast zeggen,leg er een gebruikt blokje in,dit moet je op MP kunnen vinden voor 100 euro,ga je niet voor lopen klooien zou ik zeggen.
17 juli 2012 om 15:39 #18045913Zat ik toch goed met mijn distributie king: ;)
Maareh da’s wel vervelend dus, spie gebroken :wtf heel vreemd.
Ik zou de tip van Asconahobbyist volgen en er voor weinig een ander blok in lepelen.17 juli 2012 om 17:58 #18045914schroef daad in blok (bedoel je kopbouten?) als dat zo is zal ik niet eens beginnen aan helicoils.
en ik weet ook niet zeker of dit wel mogelijk is met rekbouten.ander blok zal ik erin hangen.
erg vreemd hoe een spie kan afbreken, heb je ook speling op de spiebaan zelf?
2 augustus 2012 om 10:00 #18045915hallo allemaal ,
Motor in orde gekregen door helicoils te plaatsen en daarna alles terug in orde gezet;
Heb m’n ontsteking dan juist gezet en tot hiertoe rijdt hij weer als voorheen.Hoera en applaus voor ons allen!!!
Hartelijk dank aan iedereen
Vele groeten , peter
4 augustus 2012 om 16:31 #18045916Zit je ook, als alleen 1 cilinder nat word, en de rest niet, openen 2 inlaat kleppen niet, en 1 staat open..
een distri riem Breekt meestal ook niet, meestal lopen er een paar tanden vanaf..
Willem
4 augustus 2012 om 18:00 #18045917Zou dit evt ook bij een Vectra A V6 kunnen gebeuren? Het lijkt er op dat de auto van mijn vader het zelfde probleem heeft.
5 augustus 2012 om 12:16 #18045918Kan prima..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.