Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motor Schade opel vectra 16 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2010 om 08:59 #17221910
was zondag op de weg naar huis,wou weer doortrekken van 100 naar 120km/u.toen in een keer de aandrijving weg viel
was de motor uit gevallen,heb een automaat.
heb de motor gedeeltelijk open gemaakt,toen kwam ik een kapotte spanrol tegen tussen de distrubutie riem.
weet nu nog ff niet hoe verder er mee aan. :(1 juni 2010 om 09:01 #17681143Ook leuk om je eigen even voor te stellen :D en natuurlijk :kewlpics en veel sterkte met je vectra!
Bouwjaar??
1 juni 2010 om 09:05 #17681144:o
wat is de toestand van je kop en je kleppen1 juni 2010 om 09:06 #17681145Welkom,
Het word hier zeer op prijs gesteld je eigen even voor te stellen.
Betreft je probleem:
Om welke motor gaat het? En welke type vectra?
Ik zou voor de zekerheid kijken of de kop nog wel in orde is aangezien die waarschijnlijk wel een opdonder gehad heeft. Maar hier spreekt een leek dus wacht even op reacties van anderen :)
Owja wat mooie foto’s van je vec zou ook geen kwaad kunnen aangezien wij graag vectra’s zien :)
1 juni 2010 om 09:13 #17681146Sorry jongens,zal me eerst ff voorstellen.
Ben dus Gerrit,kom uit Coevorden (DR)en ben trucker van beroep.Rij in een
Opel Vectra B; X1 6XEL Automaat (Benzine)
ik heb de kop er tot nu toe nog niet af,zat eerst ff naar evt verhalen te kijken of ik er wat uit opmaken kan.
daar ga ik dus zo aan beginnen1 juni 2010 om 09:16 #17681147origineel gepost door vectrarijder
Sorry jongens,zal me eerst ff voorstellen.
Ben dus Gerrit,kom uit Coevorden (DR)en ben trucker van beroep.Rij in een
Opel Vectra B; X1 6XEL Automaat (Benzine)
ik heb de kop er tot nu toe nog niet af,zat eerst ff naar evt verhalen te kijken of ik er wat uit opmaken kan.
daar ga ik dus zo aan beginnenWelkom en volgens mij rijd de gemiddelde trucker gewoon een vectra :D je bent niet de enige op het forum met dat beroep :P
1 juni 2010 om 09:19 #17681148dank je, ja rij er net een half jaar mee. en nu dit al,is best wel ff balen hoor
1 juni 2010 om 09:28 #17681149zeker flink balen.
wanneer is de distri riem voor het laatst vervangen en is toen alleen de riem gedaan of ook de spanrol en waterpomp?
1 juni 2010 om 09:28 #17681150origineel gepost door vectrarijder
dank je, ja rij er net een half jaar mee. en nu dit al,is best wel ff balen hoorDat is wel minder ja :( wanneer is de distributie riem voor het laatst vervangen dan? En als je alles zelf gaat doen zou ik ook gelijk uit voorzorg de waterpomp, alle spanrollen en looprollen en de distributieriem vervangen. Dit scheelt je naderhand een hoop werk. En natuurlijk een andere koppakking als je die toch los haalt. Maar je hebt dus ook al sleutel ervaring met auto’s?
In ieder geval sterkte ermee :( nu maar hopen dat het alleen die spanrol is.
1 juni 2010 om 09:34 #17681151ik heb geen idee wanneer dat voor het laatst is gebeurt,
heb nog maar net 127000 op de teller staan.
Maar wou wel alles gaan vervangen zoals pakkingen en spanrollen en evt waterpomp etc etc1 juni 2010 om 09:40 #17681152maar goed,ga eerst ff verder met demonteren van de cillinderkop,ect ect.
kom later nog wel ff weer online1 juni 2010 om 10:12 #17681153origineel gepost door vectrarijder
ik heb geen idee wanneer dat voor het laatst is gebeurt,
heb nog maar net 127000 op de teller staan.
Maar wou wel alles gaan vervangen zoals pakkingen en spanrollen en evt waterpomp etc etcdat zijn nu net wel de dingen die je vraagt wanneer je een auto koopt en die je hoort te weten ;)
De distri riem moet voor elke 60.000 km of elke 4 jaar vervangen worden.
Dus dat betekent dat hij eigenlijk al 10dkm geleden vervangen had MOETEN zijn.doe je dat niet op tijd, loop je een risico.
1 juni 2010 om 12:15 #17681154bij mijn x16xel hebben ze hem om de 90.000 of 6 jaar vervangen?
staat ook op de rekeningen bij km stand 87xxx vervangen.Erwin
1 juni 2010 om 12:32 #17681155nou das mooi fout, want volgens TIS en Autodata moet deze om de 60.000 of 4 jaar vervangen worden.
1 juni 2010 om 13:07 #17681156Het is naar beneden bijgesteld van 90.000 en 6 jaar naar de 60.000 en 4 jaar omdat ze kennelijk nogal eens kapot gingen voor de 90.000.
Maar je kan er ook niet vanuit gaan dat die van onze pechvogel nou precies om 60.000 vervangen is. En die 4 jaar zal dan ook al een keer aan de beurt zijn geweest als het een oudere Vectra B is.
1 juni 2010 om 13:08 #17681157origineel gepost door Erwin1987
bij mijn x16xel hebben ze hem om de 90.000 of 6 jaar vervangen?
staat ook op de rekeningen bij km stand 87xxx vervangen.Erwin
DAT IS ZEKER FOUT!!!
voor alle benzine motoren geldteen vectra C wordt om de 90.000 km of 6 jaar vervangen.
Een vectra B bij 60.000 km of 4 jaar!!!als ik jou was, zou ik dat dus maar niet aanhouden
4 juni 2010 om 09:09 #17681158ja ik heb hem net voor de zekerheid laten vervangen(altijd als ik een auto koop)
maar volgens de dealer was het 90.000 of 6 jaar :hmmz
wel raar dat die gasten het zelf niet weten dan :SErwin
4 juni 2010 om 12:23 #17681159kan mij iemand zeggen welke richting de motor moet draaien als ik voor de riem sta te kijken,heb alles er weer op zitten.
gr Gerrit
4 juni 2010 om 12:42 #17681160Met de klok mee, heb net vorig weekend mijn distri + WP vervangen(X16XEL-II)
4 juni 2010 om 14:38 #17681161motor is overleden,geeft geen geluid meer van zich.
hij draait wel rond maar geeft geen kik meer.
ben ff ten einde raad:(4 juni 2010 om 14:46 #17681162origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door vectrarijder
ik heb geen idee wanneer dat voor het laatst is gebeurt,
heb nog maar net 127000 op de teller staan.
Maar wou wel alles gaan vervangen zoals pakkingen en spanrollen en evt waterpomp etc etcdat zijn nu net wel de dingen die je vraagt wanneer je een auto koopt en die je hoort te weten ;)
De distri riem moet voor elke 60.000 km of elke 4 jaar vervangen worden.
Dus dat betekent dat hij eigenlijk al 10dkm geleden vervangen had MOETEN zijn.doe je dat niet op tijd, loop je een risico.
als ze de riem wel vervangen maar de spanrol niet … dan kan je nog problemen krijgen dus zoveel zegt het niet
mijn spanrol was dus ook neit vervangen en stond op het punt om vast te lopen … had niet weken later moeten zijn anders had ik hetzelfde probleem gehad als mijnheer hierzo ;)hangt dus ook zeker van de monteur/het bedrijf af waar je de auto in onderhoudt hebt
4 juni 2010 om 14:49 #17681163origineel gepost door vectrarijder
motor is overleden,geeft geen geluid meer van zich.
hij draait wel rond maar geeft geen kik meer.
ben ff ten einde raad:(naar de sloop voor een ander blok … ben je het snelst klaar … zo te lezen ben je zelf ook vrij handig dus moet het niet moeilijk zijn ;)
dat of het hele blok revidingesen :P
4 juni 2010 om 17:16 #17681164origineel gepost door sjouke
origineel gepost door vectrarijder
motor is overleden,geeft geen geluid meer van zich.
hij draait wel rond maar geeft geen kik meer.
ben ff ten einde raad:(naar de sloop voor een ander blok … ben je het snelst klaar … zo te lezen ben je zelf ook vrij handig dus moet het niet moeilijk zijn ;)
dat of het hele blok revidingesen :P
Cilinder kop moet in ieder geval geopereerd worden, verwacht 16 kromme kleppen, welke de zuigers een tik op hun kop gegeven hebben.
Controleer ook het onderblok, deze motoren gaan vaak olie verbruiken na riembreuk
Wilem
4 juni 2010 om 18:05 #17681165dus een motor revesie zo’n beetje … (tsja als je dan toch bezig bent … )
4 juni 2010 om 19:13 #17681166AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik dacht altijd dat die x16xel blokken non-interference waren, maar blijkbaar alleen de 8v van Opel zijn dat?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.