Even een oude koe uit de sloot halen ipv een nieuw topic…
Ik ben momenteel bezig om de koppakking te vervangen en wil er meteen nieuwe zuigerveren in zetten. Twijfel of ze nog goed zijn en neem het zekere voor het onzekere. Waar moet ik rekening mee houden qua kosten voor zowel de zuigerveren als de drijfstanglagers?
Viel trouwens alles mee om de kop los te halen, had gelukkig een handige hand naast me met zo’n 30 jaar ervaring (en goed gereedschap). Is er nog behoefte aan een verslag achteraf? Ik zou ‘m eerst bij een astra van een vriend van mij vervangen maar nu toch besloten om mijn eigen Cabrio eerst te doen aangezien dat ook geen overbodige luxe is… Ik ben tot nu toe aangenaam verrast wat ik tegen kwam, of juist niet tegen ben gekomen. Kleppen zien er nog goed uit, alleen schoongemaakt en morgen opnieuw slijpen, geen olie lekkage of drab, hij gooide alleen de koelvloeistof er via de uitlaat uit. Zag op een van de cilinders een schoon randje waat waarschijnliojk de boosdoener zat. Kop er gisteren afgehaald en gelukkig kaarsrecht. Cilinders ook gelukkig geen groeven te bekennen, laat het honen dan ook maar achterwege als t niet hoeft. Hij dronk tot nog toe niet bepaald veel olie, hopelijk hou ik het hiermee in de hand…
Ik hoor het graag wat de (geschatte) kosten zijn voor de veren en lagers. Gaat trouwens om een X16SZ uit 1995 ong. 160d gelopen.