Motor reviseren of 2e hands blok

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motor reviseren of 2e hands blok

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 51 tot 54 (van in totaal 54)
  • Auteur
    wim-v6
    Deelnemer

@ Theodor:

– Bij een Riembreuk is het meestal beter om naar een andere motor te kijken, dit ivm de klap die de zuigers hebben gekregen van de kleppen die tegen de zuigers zijn aan gedrukt.

– Hierdoor ontstaat vaak bij deze Smallblock 1.4 16V – 1.6 16V – 1.8 16V motoren een Giga Olieverbruik (ik spreek dan over een olieverbruik van 1 liter op 1000km of zelfs meer.

– Ik heb zelf een Vectra-B in onderhoud met een 1.8 16V smallblock motor op LPG uit 2002, deze heeft nu 210.000 gelopen, en heeft het olieverbruik gemiddeld op 1liter op +/- 20.000km (iedere 15.000km verse olie, peil staat dan op 1/4 boven min zonder tussendoor bij te vullen), deze man is dan ook wel Heel zuinig op zijn auto, dat is aan alles te zien, de hele auto is gewoon nog bijna nieuw…

– Als de Motor geen riembreuk heeft gehad, en toch wat olie verbruikt is het vaak de moeite waard om Lichte revisie (zonder te hoeven honen) uit te voeren.

@ DJR: Toch wel lekker he, zo’n opgefriste motor.

Willem

D.J.R.
      Deelnemer

Hij loopt weer perfect Wim. :thumb

En je had toch wel gelijk maar heb geen spijt dat ik deze operatie heb laten uitvoeren. :D

wim-v6
        Deelnemer

Je kan lekker karren weer, zonder al te veel zorgen.

Ben bezig met een smallblock 1.8 16V (X18XE1) met slechts 80.000 op de klok).

Deze motor staat al klaar voor inbouw in de combo, ik hoop dat ie ook lekker lang mee kan zonder al te veel ellende.

Willem

demom4n

Zou iemand mij de website voor deze vak garage kunnen geven in nieuw vennep? dan heeft ie namelijk nog een klantje erbij, al is het ver rijden, ik ben zo verliefd op mijn vectra dat ik hem nooit meer weg wil doen. :D

Alvast bedankt.

groetjes,

Mo.

Als ie nog bestaat dan:p

4 berichten aan het bekijken - 51 tot 54 (van in totaal 54)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.