Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motor reviseren of 2e hands blok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2011 om 14:37 #17920787
Vandaag afstand gedaan van m’n Vectra…nou hopelijk voor een niet lange tijd.
Maandag weten we meer en hoe de stand van zaken zijn.
Dirkjan
8 oktober 2011 om 21:49 #17920788Het kan goed aan de kleprubbers liggen hoor, maar bij 50% of zelfs meer dan deze 50% van de smallblock 16V motoren met olieverbruik ligt dat aan het onderblok, heb ik in de praktijk mogen Constateren.
Daarbij maakt het niet uit of het een 1.4 1.6 of 1.8 is.
hoeveel zijn er hier op het forum geweest die na vervangen kleprubbers nog steeds hetzelfde olieverbruik hielden.. (waaronder ikzelf met mijn Smallblock 16V motor
Dan reken ik die op Problemcar.nl er niet eens bij….
bij de Bigblock motoren is het olieverbruik meestal versleten Kleprubbers, of onjuist werkende Carterventilatie..
Willem
9 oktober 2011 om 09:24 #17920761er word maandag als de kop eraf is gekeken naar de staat van de cillinderwanden en er word benzine boven op de zuigers gezet,,dit laat men dan staan een volle nacht . de kenner weet als dit weg loopt naar het carter dat er dan echt wat mis is met de zuigerveren ..
let wel hij staat niet bij een beun he hij staat bij een erkende VAK GARRAGE en word fris gemaakt ONDER VOLLE GARRANTIE .
DUS WAT WIL JE MEER ???
neem mijn eigen blok alleen in mijn eigendoms tijd is Wim v6 er aan geweest verder allen de APK ieder blijft er af,maar gezien mijn gezondheid heb ik na dat ik hem met de vakantie heb stuk gemaakt bij Willam laten opfrissen ben er wel alle dagen bij betrokken geweest en had de regie zelf in handen .
en neem van mij aan hij loopt beter als ooit tevoren ..
ik had een ruil Airco pomp mee laten monteren deze lekte toch ook weer dus heb besloten er een splinternieuwe opte zetten en deze heeft Wilam ook het systeem afgeperst en opnieuw gevuld voor 55€ dus top van Willam Vak garage Nieuw-Vennep en ja zie dit maar als een aanbevelingBert
9 oktober 2011 om 20:06 #17920770Ja ik heb er ook de volle vertrouwen in dat Willam hem helemaal in orde maakt.
Je komt daar binnen en je wordt door hem al goed ontvangen.
Hij neemt alle tijd voor je en legt het netjes uit.
Zo zie je ze niet vaak want ben al eens een paar keer besodemieterd geweest door zulk lui.
Maar laten we het maar fifty fifty houden.
En hopelijk niks zit in het onderblok.Dirkjan
11 oktober 2011 om 15:53 #17920789Ik zou geen benzine op de zuigers laten staan om te testen.
Daar zou ik water voor gebruiken.
Benzine verdampt namelijk.11 oktober 2011 om 16:16 #17920790Sorry dat ik benzine heb gezegt ze zetten er voor een nacht diesel boven op, geen water zeker niet als je mooie gladde cillinderwanden hebt nou zit daar wel wat grome is maar water is niet echt goed .
maar is het goed mis is de prognose gouw gesteld hoor loopt het zo door naar beneden dan zijn je zuiger veren op of zitten vast gekoekt .
11 oktober 2011 om 17:21 #17920791En dirk, al nieuws?
11 oktober 2011 om 19:11 #17920792Nee nog niks gehoord.
Hij zou bellen als er iets aan het onderblok mankeerde.
Morgen zit ik met m’n werk in nieuw-vennep en rij gelijk even langs. (Nieuwsgierig)Dirkjan
11 oktober 2011 om 19:14 #17920793@Corsa_GSi wrote:
Ik zou geen benzine op de zuigers laten staan om te testen.
Daar zou ik water voor gebruiken.
Benzine verdampt namelijk.Volgens mijn biologie lessen van vroeger verdampt water ook.
11 oktober 2011 om 19:25 #17920794wel een groot verschil in dampspanning tussen water en benzine en diesel ;)
12 oktober 2011 om 10:40 #17920795Ik weet inmiddels dat het blok helemaal los is ook de zuigers zijn er uit .
schraapveren zaten vast gekoekt dus,en door de geringe zuigerhoogte gaat de zuiger min of meer kantelen vandaar het hoge olie verbruik .dus het blokje krijgt nieuwe 1e montage zuigerveren en nieuwe drijfstang lagers word fris opgebouwd kop word opgefrist nieuwe kleppen en de hele meuk. nieuwe distributie en nieuwe koppeling . dus onder de motor kap helemaal fris . dat is wat ik momenteel weet uit contact met William van de Vak Garage .
Bert
12 oktober 2011 om 14:17 #17920796volgens mij heb jij aandelen in dat bedrijf of niet bert :jerry
12 oktober 2011 om 14:24 #17920797ja Bas ja Bas .
nee hij werkt netjes ennnnn ik besteed best veel bij hem uit vandaar dat mijn hele blok en koppeling zo belachelijk goed koop was kompleet blok reviceren voor 1000 met 1/2 jaar 100% garrantie is niks he .
en hij maakt ook voor de mensen die ik heen stuur een nette prijs .
vandaar Bas
12 oktober 2011 om 14:29 #17920798Weer een Fris blokkie straks….
Kantelen van de zuigers komt op haar beurt weer doordat de motor bij lage toeren harder heeft moeten werken, en dan vooral in koude toestand…
Ik heb het al vaker gemeld, je kan de motor beter iets lichter belasten door meer toeren te maken koud dan m te laten zwoegen bij een lager toerental..
Ik zie veel mensen typen, ja koud schakel ik al over bij 2500 toeren, en dat kun je dan beter niet doen…
ikzelf laat de V6 altijd rustig naar de 3000 toeren klimmen, en dan schakel ik over, zeker bij de eerste meters op de dag.
@ DJR: Let daar straks ook op bij het inrijden, houd m liever iets op toeren dan dat je m laat trekken….
> Dit is eigenlijk ook het probleem met de 1e generatie Ecotec turbo motoren (Z20LET), deze gaan al Flink trekken onder de 2000 toeren, en daardoor krijg je zuigerkanteling, en daar slijten dan ook nog eens heel de cilinderwanden van kaal…
Willem
12 oktober 2011 om 15:39 #17920799@Famempeters wrote:
Ik weet inmiddels dat het blok helemaal los is ook de zuigers zijn er uit .
schraapveren zaten vast gekoekt dus,en door de geringe zuigerhoogte gaat de zuiger min of meer kantelen vandaar het hoge olie verbruik .dus het blokje krijgt nieuwe 1e montage zuigerveren en nieuwe drijfstang lagers word fris opgebouwd kop word opgefrist nieuwe kleppen en de hele meuk. nieuwe distributie en nieuwe koppeling . dus onder de motor kap helemaal fris . dat is wat ik momenteel weet uit contact met William van de Vak Garage .
Bert
Nou wil ik mijn zegje een keer doen op de forum kruip jij mij voor. :hmmz :jerry
Je lijkt wel een oud wijf.. :jerry :jerryMaar wil wel even zeggen dat Wim bijna gelijk had :thumbup maar gelukkig wordt dan toch alles vervangen (bijna alles.)
Ben vanmorgen even langs geweest en heb wat foto’s geschoten.
Blok lig er helemaal uit.Toen ik er was was William er niet en gingen net de zuigers de deur uit.
Morgen komt de kop weer terug en dan begint het op bouwen en dan hopen dat ik zaterdag weer kan rijden.Dirkjan
12 oktober 2011 om 15:41 #17920800@wim-v6 wrote:
Weer een Fris blokkie straks….
Kantelen van de zuigers komt op haar beurt weer doordat de motor bij lage toeren harder heeft moeten werken, en dan vooral in koude toestand…
Ik heb het al vaker gemeld, je kan de motor beter iets lichter belasten door meer toeren te maken koud dan m te laten zwoegen bij een lager toerental..
Ik zie veel mensen typen, ja koud schakel ik al over bij 2500 toeren, en dat kun je dan beter niet doen…
ikzelf laat de V6 altijd rustig naar de 3000 toeren klimmen, en dan schakel ik over, zeker bij de eerste meters op de dag.
@ DJR: Let daar straks ook op bij het inrijden, houd m liever iets op toeren dan dat je m laat trekken….
> Dit is eigenlijk ook het probleem met de 1e generatie Ecotec turbo motoren (Z20LET), deze gaan al Flink trekken onder de 2000 toeren, en daardoor krijg je zuigerkanteling, en daar slijten dan ook nog eens heel de cilinderwanden van kaal…
Willem
Ga ik doen Wim en tips zijn welkom.
Dirkjan
13 oktober 2011 om 07:19 #17920801bedankt voor je leuke opmerking D.J.R. :jerry :jerry
ik bemoei me er alleen mee bij die garage om dat ik die mensen persoonlijk ken en ik als achterwacht de boel in de gaten hield .en je mede door mij daar bent terecht gekomen
maar evengoed bedankt en ik hoop dat je straks veel plezier van je wagen mag hebben .
Bert
13 oktober 2011 om 16:52 #17920802Ik ben je zeer dankbaar Bert. :thumb
Hopelijk kan ik hem zaterdag op halen en als je tijd hebt kom ik even langs.
Persoonlijk bedanken :thumbup :thumbup :thumb
Of we moeten wachten tot de volgende meeting in de Meern….17 oktober 2011 om 14:59 #17920803Vanavond eindelijk de auto halen.
Er is weer van alles vervangen zoals nokkenas sensor en airco.
Maar vanavond weet ik meer.Dirkjan
17 oktober 2011 om 21:23 #17920804Auto vanavond op gehaald en wat rijd die super :thumb :thumb .
Er kwam toch iets meer bij kijken.
Zo was de nokkenas sensor ook stuk.
Draden lagen bloot maar nooit een storing gehad. (Zie foto)Wat is er allemaal vervangen:
Drijfstang Lagerset
Zuigerverenset
Keeringen
Vliegwiel Sensor
Radiateur
Koppelingset
Koppakkingset
Klepdeksel Pakking
Distrubitieset
Waterpomp
Kopboutenset
Thermostaat
Nokkenas sensor
Olie filter
Bougie´s
Multi riem
Motorolie 5W30 voll sentetische
Versnellingbak olie HP90
Koelvloeistof Rose
En wat klein matriaalCilinderkop compleet schoon gemaakt/gevlakt/Kleppen/geleiders ingescheurd.
De-montage van:
Motorblok compleet in delen
Demontage Radiateur en systeem ontlucht.
Versnellingsbak met toebehoren.
Koppeling Compleet vernieuwd.
Distributie waterpomp spanrollen vernieuwd
Zuigerveren drijfstanglagers vernieuwd en zuigers gereinigd.
Airco gevuld.Grootse probleem lag aan de zuigers.
Schraap veren zaten vast gekoekt in de cilinders en de afvoer gaten van de zuigers zaten comleet dicht en zijn open geboord.
Klepsteelhoedjes waren niet echt gescheurd maar waren wel erg hard en zeker toe aan vervanging.Dus dan denk ik dat Wim gelijk had. :thumb :D :D mag best gezegd worden toch??? :jerry
Maar toch allemaal bedankt en zeker Bert want zonder hem was ik daar niet terecht gekomen.
Nu willen we natuurlijk weten wat de totale schade was.
Dit alles voor 2980,- met garantie. :vertag
En een heel fris blokkie.Hier nog wat foto’s van de motor.
Dirkjan
18 oktober 2011 om 09:47 #17920805Dat is een behoorlijke zak met geld wat je hebt uitgegeven!
Nu alleen nog genieten van een zo goed als nieuwe motor :kewlpics :thumb
[grapje:] hobbel hobbel de garage uit, en na eerste 250 kilometer een prachtig blauwe rook pluim achter de vectra en een motor die er mee stopt :jerry [/grapje] ;)
18 oktober 2011 om 15:19 #17920806d.j.r. dat is een hele lijst, maar het was dus toch wel nodig.
maar je kunt verlopig weer veel km,ers maken, dat is toch ook wel weer lekker.
veel plezier er mee.gr, jac.
18 oktober 2011 om 16:17 #17920807Je moet het eigenlijk zo zien een nieuw donor hart alleen in een oud jasje.
Het kost wat maar voor dat geld rij je geen betere auto met weinig km’s.
Ik ben er blij mee alleen had ik vandaag een MM storing en slecht lopen. :hmmz
Bij thuis komst eerst even de OP-COM er aan gehangen en bleek dat de nokkensassensor niet goed was opgestart zo iets.
Heb de foutcodes gewist en weer een paar keer gestart en geen MM lampje meer. :thumb
Hopelijk blijft dat zo. :worsDirkjan
19 oktober 2011 om 16:00 #17920808Storing nokkenassensor opgelost.
Zie Tropic “Storing mm Nokkenas sensor”
Dirkjan
23 oktober 2011 om 08:22 #17920809Hallo, mijn distributie snaar ging kapot en de goedkoopste die ik kon vinden was €1200,00 om de kop te reviseren. De motor had 209.000 km gelopen en een licht olie verbruik.
Na enig onderzoek en vragen kon ik een motorblok kopen voor € 900.00 met 65000 km, daar ik van plan was nog een aantal jaren met mijn vectra te doen leek dit een goede oplossing. Mijn vectra liep op LPG dus een lichte handicap kwam er bij. Na twee dagen sleutelen zat de andere motor op zijn plaats en na één sensor vervangen liep hij goed.
Ik was totaal kwijt met alles er op en aan.Totale kosten €1400,00. Nu na 5000 km nog niets hoeven bij vullen geen olie of koelvloeistof.
Hij loopt weer op LPG als vanouds.
Dus soms is het handig om een naar een ander motorblok te kijken als je oude veel km gelopen heeft.
Groet Theodoor -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.