Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motor reviseren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2010 om 14:37 #17224464
heb een opel astra g uit 1999
motorisch 1.6 8v
motor heeft nu 275xxx gelopen
wat is verstandiger motor laten reviseren ofwat.
wat raden jullie me aan8 augustus 2010 om 14:49 #17709507Heb je problemen met de motor? Olie verbruik enz?
Indien niet gewoon lekker laten zitten.
Revisie kan altijd nog wel. Maar is nu niet echt goedkoop.8 augustus 2010 om 14:53 #17709508hij verbruik wel beetje olie maar valt wel mee
hoe duur is motor revisie eigenlijk dan ??8 augustus 2010 om 15:01 #17709509Zou je even op het net moeten zoeken. Prijzen weet ik zo ook niet. Maar gehele revisie met honen enz is toch wel prijzig
8 augustus 2010 om 15:01 #17709510… dubbele post:agent
8 augustus 2010 om 15:05 #17709511Wie gaat er nou een 1.6 reviseren? Die dingen geven ze bijna gratis weg op de sloop…zeker een 8v.
8 augustus 2010 om 15:27 #17709512origineel gepost door Baas J.
Wie gaat er nou een 1.6 reviseren? Die dingen geven ze bijna gratis weg op de sloop…zeker een 8v.Idd als je dan toch bezig bent knal er dan meteen een 2 liter in……
9 augustus 2010 om 09:22 #17709513jah of een 5.7 liter uit een amerikaan ofzo ………………
dat is de vraag toch niet jongens:fy1
kan er dan nooit eens iemand gewoon antwoord geven op een vraag zonder gelijk met motorenombouw te beginnen………..
9 augustus 2010 om 09:50 #17709514Misschien mensen behoeden voor een domme keuze? Wie had het over motorombouw?
Als je iemand adviseert een 1.6 8v te gaan laten reviseren, dan ben je pas dom bezig.
9 augustus 2010 om 16:55 #17709515Ik kan alleen maar aanraden lekker door te blijven rijden als deze motor nog goed loopt.
en ja, wat is er mis met een 1.6 8V??
Prima blokkies welke lang mee kunnen
Wij hebben na 470.000km onze kadett met 1.6 8V motor moeten slopen omdat de Carroserie ERNSTIG slecht was.
Motor liep prima en deed 1 liter olie op 7000km, geen klagen hoor..
dan moet je nog bedenken dat mijn zus (BlonT haha) m een keer met 3,5liter te olie gezet had.
Grote Rookwolk uit de uitlaat, en de nokkenas keerring eruit gedrukt.
verder heeft ie zelfs dat zonder eneige schade overleefd.
enkel de keerring weer terug gedrukt en olie weer op juiste peil gebracht.
Willem
9 augustus 2010 om 17:25 #17709516mijn 1.6 8v in de F heeft ook 220.000km gelopen, en draait nog als een zonnetje verbruikt 0.7l olie op 5000 km
9 augustus 2010 om 17:57 #17709517Wat raar en voorbarig om mensen hier gelijk ‘dom’ te gaan noemen.
Sorry hoor, maar ik vind dat verre van fraai.9 augustus 2010 om 18:01 #17709518ben het wel met Jerremy eens.
Komt wel erg bot over.
Als iemand erg gehecht aan zijn of haar auto is, en de auto is technisch verder in orde, kan het soms lonen de motor op te laten knappen.
Willem
10 augustus 2010 om 12:36 #17709519jah drm
mijn auto is in top conditie van uiterlijk motorisch heeft ie 275xxx gelopen maar ik vraag me alleen af hoe duur het zal zijn om de motor te laten reviseren en waar ik dat kan doen ???10 augustus 2010 om 13:29 #17709520Ga je 2000,- aan een motorrevisie uitgeven of koop je voor 500,- een ander blok waar ze op de sloop niet vanaf komen?
Als je dan toch voor die 2000,- kiest vind ik je niet slim (=dom?) bezig.
Dom was hier niet bedoeld als een persoonlijke aanval heren.
10 augustus 2010 om 13:35 #17709521het is hoe je het bekijkt met een revisie heb je bijna een nieuw blok.koop je een van de sloop rij je nog met een risico blok ,want je weet nooit wat daar mee gebeurt is .en een reviesie voor zo een blok zal wel gen 2000 euro kosten hoor
10 augustus 2010 om 15:43 #17709522tis inderdaad een risico om een motor te kopen van de sloop, zoalng dat niet nodig zou ik er zowiezi niet aan beginnen, menig blok van de sloop met net 100.000 a 150.000km kan slechter zijn dan je eigen motor die 275.000 goede kilometers weg heeft.
Persoonlijk vind ik bijde niet handig als je motor verder goed loopt.
een goed onderhouden en behandelde motor kan gewoon 400.000km mee.
ik zou het risico van een motor van de sloop zowiezo niet nemen!!!
reviseren lijkt mij ook niet handig daar je de dagwaarde van de auto in gaat berijken kwa kosten.
meer waar word ze er ook niet van gezien de rest van de auto ook 275.000km gereden heeft.
>> Ik zeg lekker blijven rijden <<
Willem
10 augustus 2010 om 16:37 #17709523Daar sluit ik me bij aan. Oprijden en naar de sloop brengen.
10 augustus 2010 om 16:50 #17709524Zoek maar eens een 1.6 8vtje uit astra f /g op de sloop…… 9vd 10 motoren liggen in polen of verder weg!!
maar 275dkm moet je nog geen zorgen maken, 370dkm op LPG gereden toen verbrande er uiteindelijk een uitlaat klep…
10 augustus 2010 om 17:18 #17709525ik heb mijn x16sz ook helemaal laten reviseren elk boutje en moertje is vervangen en dat heeft zeker geen 2000,- euro gekost.
hij is ook gelijk opgeboord en koste mij 700.- euro wel met iets korting. maar een andere x16sz koste hier gewoon 450 euro op de sloop en dan weet je nog niet wat je hebt en nu weet ik zeker dat alles perfeckt is. Ik heb er nu al 20.000 km mee gereden en heeft in totaal nog geen 0,5 liter olie verbruikt.Markey
10 augustus 2010 om 17:22 #17709526heb je niet ververst in die tussentijd dan??
tja, Complete revisie
– nieuwe klepgeleiders persen
– nieuwe krukaslager en drijfstanglagers met evt slijpen van de krukas
– nieuwe zuigerveren en evt zuigers.
– lichte hoon door de cilinders
– oliepomp revisie
– nieuwe kleprubbers
– alle keerringen nieuw
– alle pakkingen nieuw
– nieuwe distri + loop en geliederollen
– nieuwe waterpomp
– nieuwe thermosstaat
– nieuwe Thermosschakelaar koelvin
– koelsysteem spoelen
– nieuwe koelvloeistof temp sensoren.Willem
10 augustus 2010 om 17:42 #17709527Ja er is na 15.000 km weer netjes nieuwe castrol 5w40 vol synt. in gekomen :thumbup
Sensoren zijn bij mij niet allemaal vervangen.Krukas geslepen en gepolijst
Nieuwe drijfstangen en zuiger’s
Nieuwe drijfstang lagers en krukas lagers
Nieuwe olie pomp
Nieuwe pakkingen + keerringen
Nieuwe kleppen/klepveren/geleiders en rubbers
Blok opgeboord naar 1.8Dit koste mij 732,19 euro om percies te zijn en was met 20% korting:P
Markey.
10 augustus 2010 om 20:12 #17709528Ja als je ”vriendjes” hebt, of alles zoveel mogenlijk zelf kan.
als je het moet laten doen door een revisiebedrijf is het een ander verhaal.
Willem
10 augustus 2010 om 20:14 #17709529Heej, je staat weer is boven de 10.000 posts zie ik :D Je hebt je status weer even ‘gereviseerd’
Nog wel, straks gaan ze het forum weer ‘reviseren’ en dan zakt ‘t weer.
ja om maar een beetje in termen van het topic te blijven, en niet teveel -offtopic te gaan :P10 augustus 2010 om 20:18 #17709530kan er niks aan doen, schommel een beetje tussen Gold member en Forum goeroe inderdaad.
Ze schonen vrij vaak op merk ik alweer.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.