motor problemen 2.0 E cih

Forumindex Forums Techniek Cih motor problemen 2.0 E cih

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    kadettilac18
    Deelnemer

hallo,
      ik heb een andere motor ingebouwd in mijn rekord c.
      een 2.0 injectie motor van een rekord e.
      nu heb ik wat problemen.
      hij loopt stationair wat onregelmatig, ontsteking is op gevoel wat afgesteld dmv rotor verdraaien. (hoe kan ik deze gemakkelijk afstellen?)
      ook schokt die met constant rijden met weinig gas. als je wat meer gas geeft is dit zo goed als over.
      en als die koud is bwoapt die. net of die te min krijgt. zou dit de choke kunnen zijn?
      en hij komt niet op temperatuur. meter geeft zon 50 graden aan gok ik. terwijl de kachel wel heet word en de slangen ook. en er zit ook niet eens een fin op nu.
      zit wel een thermostaat in. zou dit de sensor zijn die maar half werkt oid?

commo 67
      Deelnemer

eerst al eens goed (laten) afstellen :thumbup

H-400
        Deelnemer

Heb je de ontsteking van het onderstel (Rekord C) aangepast aan de elektronische
          ontsteking van de Rekord E? Verder: een injectiemotor heeft geen “choke”. De koudstart en koudloop
          werkt met een extra-luchtschuif en thermoschakelaar tesamen met een temperatuursensor.
          En natuurlijk de boel degelijk afstellen en controleren (bougies, kabels…).

kadettilac18
          Deelnemer

hoe bedoelt u het onderstel aangepast?
            ik heb de complete ontsteking van de 2.0e gebruikt dus met bobine.
            heb gewoon de zwarte bobinedraad gepakt uit de kabelboom van de auto zelf.
            de koudstart bedoel ik idd

kadettilac18
            Deelnemer

nu heb ik nog een probleem. dat is dat die koelvloeistof lekt. en de olie is grijs en zit gelijk al sludge tegen de dop aan.
              heb een paar korte stukjes gereden en 1 dag getourd.
              nu is het peil ook hoger gekomen dan eerst van de olie. nu vermoed ik dus koppaking maar bedacht me ook dat het distributie deksel eraf geweest is. nu zit de waterpomp en koelvloeistof kanaal daar ook in. zou het kunnen dat die distributiedeksel niet goed gekit is en dan het daar tussenuit lekt nu?
              vermoed niet dat het koppakking is want koelvloeistof brubbelt niet en rookt ook niet echt wit.

motormuis012
              Deelnemer

als er olie in de olie zit zal er nooit bubbel in de koelvloeistof te zien zijn want dat kan alleen als er compressie gassen in het koelsysteem komt .

jethro
                Deelnemer

@kadettilac18 wrote:

hoe bedoelt u het onderstel aangepast?
                  ik heb de complete ontsteking van de 2.0e gebruikt dus met bobine.
                  heb gewoon de zwarte bobinedraad gepakt uit de kabelboom van de auto zelf.
                  de koudstart bedoel ik idd

Die zwarte kabel ( weerstands draad ) uit de draadboom heeft bij het starten 12V en valt terug naar 9V in bedrijf motor.
                  Deze dus verwijderen en via het contact een nieuwe draad leggen, die ten allen tijden 12V geeft.
                  De ontsteking goed gemonteerd op de motor?
                  De tijdstip van de 20E stel je af op de voorste krukaspoelie, zit daar de originele van de 20E op?
                  Anders zit je nog fout.

Vragen……….vragen… ;)

H-400
                  Deelnemer

Dat is wat ik bedoel, thanks Jethro!

jethro
                    Deelnemer

Nog nieuws van het front?

Er is een week voorbij en……………………………….

:jerry :jerry :kewlpics :thumb king: ;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.