Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › motor problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2009 om 16:34 #17215499
Ik heb sindskort een corsa 1.4 uit 95 gekocht. Deze reed in het begin best goed maar nu het kouder is geworden doet hij gek. Toen het koud was starte hij moeilijk, pas bij gas erbij geven starte die. Zodra de motor wat warmer was ging het beter al hield hij in tussen de 2000 en 2800 toeren in.
Nu het wat warmer is( boven de 0 graden) start hij een stuk beter al is het nog niet perfect. hij start net dan valt de hele auto even uit. geen lampjes. 0,5 sec uit en start dan goed.
Maar het grootste probleem is dat hij nu het warmer is bij het wegrijden soms terugvalt in de toeren, (500/600 toeren) en dan uitvalt. behalve als ik veel gas bij geef bij het laten opkomen van de koppeling. iemand een idee wat er aan de hand is? Ik ben best technische maar weet weinig van auto’s. Alvast bedankt Tom
27 december 2009 om 16:52 #17578122klinkt als een vervuilde stappenmotor.
Deze kan je schoonmaken met remmenreiniger en even smeren met WD40.
Ik verwacht dat je of een C14NZ of een C14SZ hebt dus hierbij een overzicht waar wat zit.
Thx to Willem ;)27 december 2009 om 18:18 #17578123Bekende motorruimte haha.. . Is wel errug veranderd intussen hoor… …
27 december 2009 om 19:22 #17578124Powercorsa en willem bedankt voor jullie antwoord. Ga morgen eens aan de gang. Ben alleen benieuwd wat de stappenmotor doet. Bedenk nu dat ik dit wel ergens op het forum moet kunnen vinden. Wellicht verklaart dit het wat hoge verbruik ook. Toch bedankt en ik laat nog horen of het geholpen heeft.
kom op internet veel mensen tegen die hetzelfde probleem hebben. zal eens kijken of ik een how-to kan maken.
4 januari 2010 om 11:49 #17578125bij deze wil ik iedereen die meegedacht of meegeleefd:D heeft bedanken voor jullie hulp. Het probleem is vrijwel weg. Hij start goed en valt niet meer uit. Hij loopt stationair nu ook langzamer. (van 1100 naar 800)
De volgende dingen waren niet goed.
gasklephuis was kraakhelder. niets aan gedaan.
Stappenmotor zat echt helemaal vast.
korste bougiekabel was kapot. (ja dat doet zeer als je er aan rommelt.)
bougies erg verkleurt en dus vervangen.
luchtfilter vervangen want was zwart.
benzinefilter en injectorreiniger moet nog.
Olie en filter zal ik ook eens vervangen want volgens mij moet hij een hele beurt.Ik had beloofd een how-to te maken. helaas werkt het fototoestel niet meer na binnenkomst. Is denk ik de kou in geslagen ofzo.
nogmaals bedankt tom
4 januari 2010 om 14:12 #17578126loop gewoon al is het uit nieuwschierig heid alle howe to,s is na ook voor de andere type,s opel steek je echt veel van op staan goede uitleggen en ik denk dat je er veel aan hebt ,
. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.