Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motor ploft vanaf 2000 toeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2011 om 20:36 #17768208
roland doet je lampje het van je motormanagement het.
ik vermoed van niet en iedere keer als je de stekker van de lamda er af trekt zal die in de noodloop gaan.
hij rijd dan wel, maar al je sensoren werken niet!!!!je kan net zo goed je luchtmassameter los halen en hij doet precies het zelfde!!!!!!
dus wat is het nu, je komt geen stap verder!!!!!!
ga naar een garage en zorg dat je alle stekkers en het lampje van het motormanegement het weer doen!!
laat hem uitlezen en ga dan concluderen wat het is.misschien zou je de accu eerst een kwariter er af kunnen gooien aangezien je nu foutcodes krijgt van je lambda sensor.
groetjes jurrian
1 april 2011 om 13:00 #17768209Yep dacht ik ook al zal de boel weer aansluiten en laten uitlezen!
kijken wat er nu precies aan de hand is .:D13 april 2011 om 17:41 #17768210Dag! Ook op Andere plekken in dit forum gaat het om vergelijkbare klachten. Bij mij ook bij koude start ploffen maar boven de 2500 rpm loopt ze goed. DaarnA bij station air weer dezelfde problemen. Temp sensor al vervangen maarre ….. Waar kan ik nu de egr vinden? En de lamda gaat toch pas aan de gang als de motor warm is?
Kortom, ook ik zit nog te puzzelen. En vooral mijn vrouw wil het opgelost hebben…ook namens haar alvast bedankt voor de hulp!1 mei 2011 om 22:58 #17768211hey rolocop
ik heb hetzelfde met mijn astra ben bij de dealert geweest en daar zeggen ze
dat er een vacuumlek moet zitten bij de inlaat en dat me injector waarschijnlijk lek is
me auto gaat morgen naar de garage om gemaakt te worden ik hou je op de hoogtedie van rijdt momenteel 300km met een volle tank en dat voor een astra f 1.6 8v uit 98′
kende tog beter een gsi rijdenltrz
2 mei 2011 om 07:15 #17768212Het lek bij mij lijkt nu toch echt boven te zijn!
Ik heb er een nieuwe post van gemaakt. Het gaat om de purge valve. Een voorkamer van mijn inspuiting zat helemaal dicht met koolstofkorrels. Ook de slang naar de purge valve zat er mee dicht. En de purge valve zelf. Blijkt dat er aan het einde van het slangetje dat naar de purge valve toeloopt een actief koolstoffilter zit dat benzine damp uit de tank afvangt. Die bus moet ergens in de rechter wielkast zitten…..http://www.ehow.com/info_7835637_symptoms-bad-purge-valve.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 mei 2011 om 14:40 #17768213Hoop voor je dat dat de oorzaak is !!
Hier even de link die je hierboven naar verwijst:viewtopic.php?f=5&t=147205&p=1922273#p1922273
Groet, Rik
2 mei 2011 om 20:44 #17768214Ha Rik,
Dank voor het doorkoppelen! Ik hoop ook dat dit de oorzaak is, maar sluit ook niet uit dat het slechts een schakel in de keten is. Want aan die filterbus zitten drie in/ uitgangen en die kunnen natuurlijk ook weer leiden naar een ander gebrek. De ontluchting van de benzinetank zou ook wel eens niet helemaal lekker kunnen zijn. Waar die dan weer te vinden is…..
Morgen komt als het goed is de filterbus van de sloop. Nieuw bestellen via Opel betekende dat ik in een rij van een kleine 300 wachtenden geplaatst wordt. Blijkbaar geven in Europa toch meer van die filters het op. De claim van het enige echte onderhoudsvrije onderdeel in je auto is “busted” !4 mei 2011 om 10:56 #17768205Ha Rik,
Probleem 1 opgelost (andere bus, oude inderdaad lek) maar soepel stationnair lopen doet ie nog steeds niet. Ik ga het nu toch eens in de electronica zoeken….
7 mei 2011 om 01:06 #17768182hey bartinopel
mijn astra is nu gemaakt een week bij de garage gestaan ,bleek dat er een scheur in me injectorhuis zat
nieuwe erop gezet probleem 1 opgelostprobleem 2 het stationnair laten lopen en niet meer haperen bij de 2500toeren ,hebben ze simpel verholpen met andere bougies
dus als ik jou was zou ik eerst even bougies vervangen voordat je aan je electronika gaat beginnen
de kosten zijn het niet een paar bougiessucces
8 mei 2011 om 19:56 #17768215Zo dan, was die scheur te zien? Ik heb ivm de klachten de hele zaak eraf gehaald en nagekeken. Een scheur kwam ik niet tegen. Andere bougies ga ik ook maar eens doen! Kan nooit kwaad en is altijd goedkoper dan een week bij de garage….
Dank voor de tip!9 mei 2011 om 13:07 #17768216Bougies en verdelerkap en rotor vervangen, maar nog steeds geen soepel lopende motor…..
9 mei 2011 om 13:35 #17768217Heb je je lambda als eens uit je uitlaat gedraaid en bekeken? Is die niet gewoon heel smerig? Maak deze eens schoon.
9 mei 2011 om 14:10 #17768218@haasje….. dank voor de tip maar de lambda is ook vervangen.
Deze klacht is gelijk aanleiding om de auto eens een grote beurt te geven….
Nu lees ik ook iets over motorreinigers. Door mijn lekke koolstoffilterbus kan ik mij voorstellen dat er toch van dat spul in de motor terecht is gekomen en op de kleppen is neergeslagen. Misschien iets van Forté / Tecflow / BG of andere chemici gebruiken…..11 mei 2011 om 08:22 #17768219Bijna een busje tecflow speedcleaner verder en ondertussen ook een sloop bobine gezet. Opmerkelijk is dat de klachten er eigenlijk nog steeds zijn (inhouden / stotteren), maar dat ze als sneeuw voor de zon verdwijnen als ik even een pauze heb gehouden met een warmgedraaide motor! Dat doet bij mij weer het vermoeden groeien dat er toch nog ergens valse lucht wordt aangezogen. maar waar???? Uitblazen van lucht kan natuurlijk met zeepsop worden opgespoord, maar wie heeft een tip voor gevallen van aanzuigen?
Verder geen druppel koelwater of olie verbruik, dus die pakking is het niet. Wel zou het kunnen dat er toch nog iets van koolstoftroep in de motor zit. En dat daardoor de kleppen niet helemaal sluiten.
Helaas was de ontstekingsmodule dead on arrival door slechte verpakking (nippeltje afgebroken). Kan dus niet uitsluiten dat het daar in zit…… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.