motor ploft vanaf 2000 toeren

Forumindex Forums Modellen Astra motor ploft vanaf 2000 toeren

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17768208
    JHR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      roland doet je lampje het van je motormanagement het.

      ik vermoed van niet en iedere keer als je de stekker van de lamda er af trekt zal die in de noodloop gaan.
      hij rijd dan wel, maar al je sensoren werken niet!!!!

      je kan net zo goed je luchtmassameter los halen en hij doet precies het zelfde!!!!!!

      dus wat is het nu, je komt geen stap verder!!!!!!

      ga naar een garage en zorg dat je alle stekkers en het lampje van het motormanegement het weer doen!!
      laat hem uitlezen en ga dan concluderen wat het is.

      misschien zou je de accu eerst een kwariter er af kunnen gooien aangezien je nu foutcodes krijgt van je lambda sensor.

      groetjes jurrian

      #17768209
      rolocop
        Lid sinds:
        30 December 2008

        Yep dacht ik ook al zal de boel weer aansluiten en laten uitlezen!
        kijken wat er nu precies aan de hand is .:D

        #17768210
        Bartinopel
          Lid sinds:
          5 October 2010

          Dag! Ook op Andere plekken in dit forum gaat het om vergelijkbare klachten. Bij mij ook bij koude start ploffen maar boven de 2500 rpm loopt ze goed. DaarnA bij station air weer dezelfde problemen. Temp sensor al vervangen maarre ….. Waar kan ik nu de egr vinden? En de lamda gaat toch pas aan de gang als de motor warm is?
          Kortom, ook ik zit nog te puzzelen. En vooral mijn vrouw wil het opgelost hebben…ook namens haar alvast bedankt voor de hulp!

          #17768211
          Opel4-life
            Lid sinds:
            8 August 2008

            hey rolocop

            ik heb hetzelfde met mijn astra ben bij de dealert geweest en daar zeggen ze
            dat er een vacuumlek moet zitten bij de inlaat en dat me injector waarschijnlijk lek is
            me auto gaat morgen naar de garage om gemaakt te worden ik hou je op de hoogte

            die van rijdt momenteel 300km met een volle tank en dat voor een astra f 1.6 8v uit 98′
            kende tog beter een gsi rijden

            ltrz

            #17768212
            Bartinopel
              Lid sinds:
              5 October 2010

              Het lek bij mij lijkt nu toch echt boven te zijn!
              Ik heb er een nieuwe post van gemaakt. Het gaat om de purge valve. Een voorkamer van mijn inspuiting zat helemaal dicht met koolstofkorrels. Ook de slang naar de purge valve zat er mee dicht. En de purge valve zelf. Blijkt dat er aan het einde van het slangetje dat naar de purge valve toeloopt een actief koolstoffilter zit dat benzine damp uit de tank afvangt. Die bus moet ergens in de rechter wielkast zitten…..

              http://www.ehow.com/info_7835637_symptoms-bad-purge-valve.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #17768213
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                Hoop voor je dat dat de oorzaak is !!
                Hier even de link die je hierboven naar verwijst:

                viewtopic.php?f=5&t=147205&p=1922273#p1922273

                Groet, Rik

                #17768214
                Bartinopel
                  Lid sinds:
                  5 October 2010

                  Ha Rik,

                  Dank voor het doorkoppelen! Ik hoop ook dat dit de oorzaak is, maar sluit ook niet uit dat het slechts een schakel in de keten is. Want aan die filterbus zitten drie in/ uitgangen en die kunnen natuurlijk ook weer leiden naar een ander gebrek. De ontluchting van de benzinetank zou ook wel eens niet helemaal lekker kunnen zijn. Waar die dan weer te vinden is…..
                  Morgen komt als het goed is de filterbus van de sloop. Nieuw bestellen via Opel betekende dat ik in een rij van een kleine 300 wachtenden geplaatst wordt. Blijkbaar geven in Europa toch meer van die filters het op. De claim van het enige echte onderhoudsvrije onderdeel in je auto is “busted” !

                  #17768205
                  Bartinopel
                    Lid sinds:
                    5 October 2010

                    Ha Rik,

                    Probleem 1 opgelost (andere bus, oude inderdaad lek) maar soepel stationnair lopen doet ie nog steeds niet. Ik ga het nu toch eens in de electronica zoeken….

                    #17768182
                    Opel4-life
                      Lid sinds:
                      8 August 2008

                      hey bartinopel

                      mijn astra is nu gemaakt een week bij de garage gestaan ,bleek dat er een scheur in me injectorhuis zat
                      nieuwe erop gezet probleem 1 opgelost

                      probleem 2 het stationnair laten lopen en niet meer haperen bij de 2500toeren ,hebben ze simpel verholpen met andere bougies

                      dus als ik jou was zou ik eerst even bougies vervangen voordat je aan je electronika gaat beginnen
                      de kosten zijn het niet een paar bougies

                      succes

                      #17768215
                      Bartinopel
                        Lid sinds:
                        5 October 2010

                        Zo dan, was die scheur te zien? Ik heb ivm de klachten de hele zaak eraf gehaald en nagekeken. Een scheur kwam ik niet tegen. Andere bougies ga ik ook maar eens doen! Kan nooit kwaad en is altijd goedkoper dan een week bij de garage….
                        Dank voor de tip!

                        #17768216
                        Bartinopel
                          Lid sinds:
                          5 October 2010

                          Bougies en verdelerkap en rotor vervangen, maar nog steeds geen soepel lopende motor…..

                          #17768217
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Heb je je lambda als eens uit je uitlaat gedraaid en bekeken? Is die niet gewoon heel smerig? Maak deze eens schoon.

                            #17768218
                            Bartinopel
                              Lid sinds:
                              5 October 2010

                              @haasje….. dank voor de tip maar de lambda is ook vervangen.
                              Deze klacht is gelijk aanleiding om de auto eens een grote beurt te geven….
                              Nu lees ik ook iets over motorreinigers. Door mijn lekke koolstoffilterbus kan ik mij voorstellen dat er toch van dat spul in de motor terecht is gekomen en op de kleppen is neergeslagen. Misschien iets van Forté / Tecflow / BG of andere chemici gebruiken…..

                              #17768219
                              Bartinopel
                                Lid sinds:
                                5 October 2010

                                Bijna een busje tecflow speedcleaner verder en ondertussen ook een sloop bobine gezet. Opmerkelijk is dat de klachten er eigenlijk nog steeds zijn (inhouden / stotteren), maar dat ze als sneeuw voor de zon verdwijnen als ik even een pauze heb gehouden met een warmgedraaide motor! Dat doet bij mij weer het vermoeden groeien dat er toch nog ergens valse lucht wordt aangezogen. maar waar???? Uitblazen van lucht kan natuurlijk met zeepsop worden opgespoord, maar wie heeft een tip voor gevallen van aanzuigen?
                                Verder geen druppel koelwater of olie verbruik, dus die pakking is het niet. Wel zou het kunnen dat er toch nog iets van koolstoftroep in de motor zit. En dat daardoor de kleppen niet helemaal sluiten.
                                Helaas was de ontstekingsmodule dead on arrival door slechte verpakking (nippeltje afgebroken). Kan dus niet uitsluiten dat het daar in zit……

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.