Motor oververhit??

Forumindex Forums Modellen Manta Motor oververhit??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    jerreee
    Deelnemer

Hallo,

Ik zit met een probleempje: de motor van mn Manta wordt te warm, althans, volgens de meter op het dashboard. Nu heb ik gelezen dat de spanningsstabilisator weleens stuk gaat en deze heb ik dus vervangen. Toch blijft de temperatuur oplopen tot tegen het rooie aan. De thermostaat gaat wel open, want de bovenste koelslang is warm. Ook is de waterpomp nog zo goed als nieuw. Als ik met een infrarood thermometer naast de bougies meet, is het zo’n 80-90 graden. Dit lijkt mij een redelijk normale temperatuur toch? Mijn vraag is nu of de motor echt te warm wordt of dat de meter op het dashboard zelf stuk is?

Haasje17
      Moderator

Ik denk je sensor niet goed ipv het metertje.

jerreee
        Deelnemer

De sensor heb ik recent ook al vervangen. Of zou er verschil in sensoren kunnen zitten, dus dat ik een verkeerde heb gemonteerd?

Motormuis
          Deelnemer

het zou best kunnen dat de meter niet juist werkt maar je zou ook eens met je infrarood meter op de radiator meten welke temperatuur meet of dat je de weerstand van je sensor eens meet zowel warm als in koude toestand

Haasje17
            Moderator

Bij elke meter hoort een specifieke sensor, met een bepaalde weerstand.

jerreee
              Deelnemer

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk inderdaad dat ik een verkeerde sensor heb gemonteerd. Ik ga deze binnenkort vervangen en dan hoop ik dat het probleem zich daarmee oplost.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.