Motor ombouwen naar injectie 2.0N

Forumindex Forums Modellen Manta Motor ombouwen naar injectie 2.0N

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224518
    Son
      Lid sinds:
      9 August 2010

      Hallo,
      Ik heb een A manta met een Cih 2.0N motor en een solex carburateur. Ik heb een injectie systeem gekocht wat ik er op ga bouwen. Moet ik verder nog ergens op letten tijdens het ombouwen?
      Alleen zijn voor mij nog een aantal dingen onduidelijk:

      Is mijn gaskabel wel lang genoeg,

      Waar de bdp sensor moet komen op een 4 bak

      Of het vliegwiel wel hetzelfde is als van een carburateur versie ivm bdp sensor

      En moet ik nog verder ergens op letten?

      Verder zat ik te denken om een open luchtfilter te monteren ivm de ruimte, maar is dat wel te doen ivm de luchtmassa meter?

      Alvast bedankt!

      #17710225
      H-400
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2006

        Als je naar het CIH deel van het forum zoekt zal je alles vinden,
        succes!

        #17710226
        Freestyler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 January 2006

          bdp sensor op een 2.0 CIH motor :wtf

          #17710227
          hanzzz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 March 2005

            Wat zie je als voordeel met de injectie? loopt je carb zo slecht?
            als je vermogenswinst wil kan je beter een turbo opbouwen :cool:

            #17710228
            Freestyler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 January 2006

              misschien een domme vraag, maar wat voor injectie systeem heb je erbij gekocht???

              #17710229
              alexmanta20E
                Lid sinds:
                20 October 2005

                je kunt het er op bouwen.

                maar je hebt weinig tot geen vermogens winst.

                en dat ie zuiniger word licht toch echt aan je rechter voet.

                maar als dat de carburateur van je gaar is en niet meer fatsoenlijk werkt moet je iets he.

                en wat hanzzz zegt een turbo doet wonderen:jerry

                #17710230
                peerke1987
                  Lid sinds:
                  28 December 2006

                  nou vermogen en zuinig rijden neemt wel degelijk toe bij een goed afgestelde auto.

                  Injectie erop bouwen stelt eigenlijk niet zoveel voor wanneer je een goed werkend totaal systeem koopt en de juiste schema’s hebt ( die heb ik nog wel liggen voor de L-Jetronic) Als je vragen hebt, laat het maar weten.

                  groetjes peter

                  #17710231
                  Mich
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 August 2005

                    Indien goed afgesteld idd. zal injectie wel wat zuiniger zijn denk ik. Mits je wel een injectiesysteem heb die van een wat latere Gsi afkomt, waarbij de brandstof toevoer wordt afgesloten bij het loslaten van het gaspendaal. De oudere hebben dat volgens mij niet. Vermogens winst zal er niet echt te halen zijn…wel zal de motor met injectie wat sneller reageren.

                    Open luchtfilter is ook geen probleem….er zijn setjes verkrijgbaar met adaptorplaatjes die zo op de luchtmassameter passen.

                    #17710232
                    peerke1987
                      Lid sinds:
                      28 December 2006

                      weet niet wat voor carb er normaal op een 2.0N zit? Maar bij 2traps zal dat verschil minder zijn, maar anders merk je het wel.

                      K&N luchtfilter is zo te bestellen bij de plaatselijke K&N leverancier. moet je die hebben van een 2.0E .. complete set met adapter past zo op je LMM

                      Groetjes en succes

                      #17710233
                      MantasticB1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 October 2006

                        origineel gepost door peerke1987
                        weet niet wat voor carb er normaal op een 2.0N zit? Maar bij 2traps zal dat verschil minder zijn, maar anders merk je het wel.

                        K&N luchtfilter is zo te bestellen bij de plaatselijke K&N leverancier. moet je die hebben van een 2.0E .. complete set met adapter past zo op je LMM

                        Groetjes en succes

                        20n heeft ook een varajetII net als de 20s ;)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.