Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Motor ombouw van 2liter naar v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2012 om 21:02 #17249787
hallo,
Vandaag mijn 2e calibra opgehaald. om te beginnen wat foto,s natuurlijk.
Bedoeling was om het blok over te leggen in de blauwe calibra. Motor heeft zeker onderhoud nodig.staan ook aardig wat km,s op volgens mij heeft een tijd stil gestaan.
en er zit een werkende cruisecontrol op werkend.Tips zijn zeker welkom over het overbouwen van de motor. zodat ik niet voor al te veel verassingen hoeft te staan.
Robin
20 juni 2012 om 21:42 #18039224volgends mij als je het blok over gooit moet je het onderstel ook over gooie en zo..
dit is mij toen verteld toen ik mijn 8 klepper wou swappen voor een v6..
20 juni 2012 om 21:45 #18039225Waarom moet je dat overgooie vertel is?
Ze raden je aan om de ombouw van 4 na 5 gaats te doen wegens de remmen… maar de remmen van een v6 orgineel is echt bagger :thumbdown
Ik weet niet of je de motorsteunen zo kunt inbouwen zodat je je blok kunt inbouwen. Zoiezo kabelboom + ecu van de v6 in jou auto bouewn maja dat is logies :angelEn zoiezo omkeuren op papier 4cilinder na 6..
20 juni 2012 om 22:24 #18039226weet niet precies,het is mij toen verteld op het ctn forum,ik kon dat beter een donor v6 kopen en alles overgooie..
en wat je zegt de remmen zijn idd bagger! heb nu 2 x een v6 gehad en beide remmen zijn klote..bij mijn huidige v6 is het ook niet super,zelfs niet na nieuwe schijven en blokken..
Ik zal wel is kijken of ik dat stukje nog kan vinden op ctn over dat ombouwen
21 juni 2012 om 19:17 #18039227hoezo V6 remmen zijn bagger?
Heb zelf een V6 gehad, en als je die goed op de rem trapte klapte je nog net niet met je bek op het stuur..
maar naar mijn weten, zijn turbo remmen het zelfde als V6 remmen
21 juni 2012 om 20:33 #18039228de remmen zijn gewoon goed van deze., had toevallig vanmiddag een noodstop moeten maken anders zat ik in een corsa A
en vaak gaan de hoofd rem cilinders kapot door oude vloeistof ( steeds een soppend rempendaal ) lijkt net of er een lekage in het systeem zit. maar dan inwendigHeb nog eens even onder de kap gekeken daarnet. en zie dat er bij de V6 een kantel steun zit achter de rechtsvoor veerpoot
van de 2 liter
en v6
mischien de beugel van de poot afslijpen en op de blauwe lassen ?weet niet wat de eisen voor het omkeuren zijn
weet iemand hier raad mee.
21 juni 2012 om 20:41 #18039229Volgens mij is de steun niet 100% nodig.
21 juni 2012 om 20:55 #18039230Zal de steun er eens tussen uit halen en wat gas geven, kijken of de motor meer kantelt.
maar ik denk dat die mensen van rdw, er wel over gaan zeuren
21 juni 2012 om 20:59 #18039231een vectra a v6 heeft die steun niet.
21 juni 2012 om 21:01 #18039232die steun zit ook niet op het blok zelf ? of op het carosserie ?
21 juni 2012 om 21:06 #18039233nee niet op het blok, vectra a heeft die niet.
21 juni 2012 om 21:33 #18039234bij mij is die steun eraf,rubber was kapot..
tot nu toe nog geen last van gehad,ook niet met de apk
21 juni 2012 om 22:04 #18039235oke oke, nja de 2 liters hebben het ook niet en van onder zit er wel een natuurlijk, Denk dat het los loopt.
23 juni 2012 om 19:53 #18039236Die steun zit er om het kantelen van het blok tegen te gaan, niet noodzakelijk in ieder geval. Je kan bijvoorbeeld ook gevulcaniseerde motorsteunrubbers gebruiken, deze laten wel meer trillingen door van de motor maar het blok kantelt dan niet.
23 juni 2012 om 20:05 #18039237Nice man, word steeds mooier en beter je calibra :thumb
23 juni 2012 om 21:12 #18039238ja heb vandaag de steun los gehaald maar merk geen verschil met kantelen eigenlijk. maar als ie omgekeurd word komt die steun dan niet aan het licht ?
24 juni 2012 om 05:35 #18039239@Vannos wrote:
ja heb vandaag de steun los gehaald maar merk geen verschil met kantelen eigenlijk. maar als ie omgekeurd word komt die steun dan niet aan het licht ?
Nee, want het zelfde blok kan je ook in een Kadett E, Astra F/G leggen en die hebben hem ook niet. Die steun is een beugel die je zo van het blok af kan schroeven.
Die witte beugel links:
24 juni 2012 om 07:03 #18039240Dus er gewoon afschroeven en klaar , Dat blokje ziet er daarom gelikt uit :shock:
24 juni 2012 om 08:01 #18039241wie weet of het orginele luchtfilterbak van een 2l16v hetzelde is als een voor een v6 ?
24 juni 2012 om 13:58 #18039242nee die is anders
24 juni 2012 om 15:40 #18039243En waarom een oud blok van een v6? Had je niet beter een x25xe kunne pakken?
24 juni 2012 om 16:53 #18039244Ik zou toch wel het 5gaats onderstel monteren..
de 2liter remmen Gaan Flink te kort komen met het meergewicht en snelheid van de V6 motor…
24 juni 2012 om 20:12 #18039245@Maurice89 wrote:
En waarom een oud blok van een v6? Had je niet beter een x25xe kunne pakken?
wat is er beter aan de x25xe dan ?
Wim v6 ja schijf diameter is groter dus die wil ik overzetten.
Iemand toevallig nog een luchtfilter bak liggen van een v6 ?
25 juni 2012 om 19:59 #18039246Schijven, + 5gaats baven + grotere achterremmen met 5gaats naven is zo over te bouwen.
Willem
25 juni 2012 om 20:53 #18039247ja daarom. beter wat grotere remmetjes. Brandstof pomp kon ik gewoon laten zitten toch ?
de planning is volgende maand 2 of 3e week, dan neem ik een week vrij. en heb ik alle gereedschap en een degelijk brug tot de beschikking :D
ook lees ik dat er meestal de hele kabel boom die achter het dashboard loopt vervangen moet worden voor die van de v6 ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.