Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Motor met bak inbouwen Senator A1 ( Brug nodig?)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2011 om 08:15 #17234358SenatormanLid sinds:
1 January 1970Binnenkort begin ik met een motor zwap in mijn Senator A1
de C30NE gaat eruit, en een C30SE gaat erin, met de 4 traps automaat Aisin Warner 03/71l.
Redt ik dit zonder brug?
Ik heb:
Oprijbeunen
Motortakel
Diverse kriks
En vier kleine pootjes.18 maart 2011 om 08:34 #17840012ja makkelijk er zit niet zo veel aan de onderkant wat los moet
18 maart 2011 om 09:58 #17840013AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het liefst demonteer ik niet de bak, en laat deze aan het blok zitten met uitnemen van de C30NE
Bij het monteren van de C30SE wil ik vooraf de bak al aan het blok monteren, en deze er compleet inlepelen. Heb ik dan voldoende ruimte onder de auto om de draai met de staartbak te kunnen maken. ( De auto staat dan met de voorwielen op twee oprijbeunen)
18 maart 2011 om 10:38 #17840014Het is niet ideaal, maar moet kunnen
18 maart 2011 om 11:02 #17840015denk wel dat het makkelijker is als hij gewoon met de voorwielen op de grond staat .
voordat ik een brug had deed ik het altijd boven een put maar dan trek je de motor en bak er met een takel zo uit18 maart 2011 om 12:14 #17840016Als de bak er aan blijft zitten dan is het juist handig als de auto aan de voorkant iets hoger staat, dan heb je wat meer ruimte om te kantelen.
18 maart 2011 om 19:04 #17840017Ik wil dat straks ( als ik er nog tijd voor krijg :( ) ook nog mee beginnen maar ik heb een brug en een motortakel daar heb ik de 24V ook mee uit de senator B gehaald.
Als je er niet mee weg komt kan ik wel kijken of je het hier kan doen?18 maart 2011 om 19:17 #17840018AnoniemLid sinds:
1 January 1970Omgeving Den Bosch is niet echt in de buurt. Maar toch bedankt voor je aanbod.
Ik heb eigenlijk alle faciliteiten behalve een brug. Ik wil de motorruimte eerst opknappen, spuiten en de motor cosmetisch mooi maken. De inbouw en afbouw wil ik het liefst bij mij thuis doen omdat ik het rustig wil doen, en geen enkele haast heb.
Daarom de vraag of deze klus te doen is zonder brug, en wat dan de handigste voldorde is.
18 maart 2011 om 19:35 #17840019Met de spullen die je hebt moet het ook lukken, maar ik ben geen voorstander van op de grond liggen.
maar dat is persoonlijk hoor heb dan de volgende dag :swear last van mij rug :hmmz19 maart 2011 om 11:16 #17840020Is ook met die van mij gebeurd voorkant iets liften
En dan eruit takelen19 maart 2011 om 11:28 #17840021AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1894978&tid=144757&author=Uniek]Is ook met die van mij gebeurd voorkant iets liften
En dan eruit takelen [/rquote]Met de bak er nog aan vast?
19 maart 2011 om 17:50 #17840022Yep, alees los en de versnellingsbak aan de achterkant richting straat kantelen, zo krijg je ruimte. (tenminste, bij een 4 cilinder)
19 maart 2011 om 18:56 #17840023ik heb de 24v hier ook gewoon op het pad los gehaald met alleen 2 bokkies en een motor takel.
alles rond de motor los gehaald, motorrubbers weggehaald en toen het blok op de vooras laten zakken en toen kon ik bij de bouten van automaat bak, omdat het nogal een groot zwaar geheel is met bak en al en lastig is om de hoek te halen om over de slotplaat te komen.
dit is wel allemaal B senator misschien dat A iets meer ruimte heb om met bak en al het zwikkie eruit te halen.
19 maart 2011 om 19:05 #17840024De baksteun en uitlaat zijn lekker makkelijk vast te draaien op de brug.
Maar als het daar alleen om is, kan ook gewoon onder de auto liggend.
Je hebt genoeg hulpmiddelen.19 maart 2011 om 22:26 #17840025Bij Opel gebruikten ze een takelhulpstuk om het blok makkelijker te “kantelen”
20 maart 2011 om 12:57 #17840026Brug heb je niet nodig,als je wat handig bent zet je um voor op blokken of net wat,aan de onderzijde hoef je niet veel te doen:
uitlaten en baksteun en km kabel enz enz..daar hoef je um niet voor op de brug voor te zetten.20 maart 2011 om 16:39 #17840027Zo’n ding heet een balancer en die kan je van mij wel even gebruiken, laat maar even weten wanneer je het gaat doen.
Kun je het blok precies zover laten kantelen als je zelf wilt.20 maart 2011 om 18:46 #17840028AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1895533&tid=144757&author=jojonopel]Bij Opel gebruikten ze een takelhulpstuk om het blok makkelijker te “kantelen”
[/rquote]
ik heb zo’n balancer en ik wilde deze inderdaad hiervoor gaan toepassen.
[rquote=1895831&tid=144757&author=GSE]Brug heb je niet nodig,als je wat handig bent zet je um voor op blokken of net wat,aan de onderzijde hoef je niet veel te doen:
uitlaten en baksteun en km kabel enz enz..daar hoef je um niet voor op de brug voor te zetten.[/rquote]En volgens mij moet ook de aandrijfas los bij het cardan, en deze uit de bak schuiven. Of laat je deze gewoon zitten en schuift deze vanzelf uit de bak als je de bak met motor naar voren schuift?
20 maart 2011 om 19:44 #17840029je kunt de cardanas het beste met 4 boutjes losdraaien van de bak als je het schuifstuk uit de bak trekt loopt er olie uit als je de motor eruit takelt en word het een grote kliederboel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.