Motor management lampje brand, maar geen storing?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motor management lampje brand, maar geen storing?

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    FF-Vectra

Hallo,

Nadat ik jaren met plezier met een verctra B gereden heb ( Die helaas overleden is ). Heb ik onlangs een Vectra C gekocht.
      Deze auto rijd heerlijk, echter begon deze week opeens het motor management lampje te branden.
      Het probleem is alleen dat ik echt niks merk aan de auto, motor loopt nog perfect en auto rijd nog steeds heerlijk.

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
      Heeft er iemand verder nog een tip hoe ik goedkoop mijn auto uit kan laten lezen?

Het gaat om een Vectra C station uit 2004 1.8 16v

arjontje
      Deelnemer

Een op-com op ebay zoeken.
        dan kan je via een laptop je eigen auto uitlezen.
        En met 2 keer uitlezen heb je hem al weer terug verdiend.

Maar lees de auto wel uit. kan iets aan de hand zijn ook al merk je het niet.

opel-limbo
        Deelnemer

Altijd uit laten lezen. Storingen en eventuele grote schades kunnen klein beginnen (met bijvoorbeeld een brandend mm lampje)!!!!!

Greets Roel

FF-Vectra

bedankt voor de reacties, zo een opcom valt inderdaad mee.

zijn dit goede voor een Vectra C?

http://link.marktplaats.nl/551274575″ onclick=”window.open(this.href);return false;
            http://link.marktplaats.nl/557698164″ onclick=”window.open(this.href);return false;
            http://link.marktplaats.nl/557580715″ onclick=”window.open(this.href);return false;

FF-Vectra

Nu is de lamp zomaar weer uit gegaan, heeft een paar dagen continu gebrand, maar nu dus opeens niet meer.
              Toch uitlezen ?

miral astra

jep toch uitlezen, en die software is altijd handig om te hebben.

Lemmens
                Deelnemer

‘t Is dat Duitsland niet echt om de hoek is vanuit Eindhoven, anders zou ik je aanraden eens bij de zuiderburen bij een Opel garage langs te gaan. Heb zelf wel positieve ervaringen met Opel garages in het buitenland waar ‘t uitlezen van codes vaak voor nop is. Helaas is dat in Nederland nou nooit het geval… :(

hansmargreet

heb ik ook gehad met mijn vectra C. eerst een week goed en toen brandde hij weer. uit laten lezen en lampje was weer uit maar na 4 dagen brandde hij weer. bleek dat de sensor in de katalisator [ lambdasonde] stuk was. in garantietijd gerepareerd.
                    scheelt weer 2 a 300 Euries.

FF-Vectra

Even een update:

Ik heb een Opcom gekocht, leuk apparaatje… werkt goed heb er ook mijn oude Vectra B mee uitgezelen.
                      Maar ik krijg bij mijn Vectra C de volgende foutcodes:

-p0036 Bereik/werking circuit verwarming O2-sensor (cil.rij 1, sensor 2)
                      -P0136 Lambdasonde, storing in circ. (rij 1, sensor 2)

Het lampje is overigens nu al 2 keer aangegaan en nu ook weer uit. Ik neem aan dat het een slechte lambdasonde is? Of wellicht slecht contact ergens? Ik heb de code nu gewist en even in de gaten houden wat hij doet.

wim-v6
                      Deelnemer

Kans op een kapotte lambda somde 2e dus die na de katalysator.

Willem

sander2.5v6
                        Deelnemer

Anders wis je alle foutcodes eventjes, zodra het lampje weer brandt kan je hem weer uitlezen en dan weet je precies welke sensor’s kapot zijn. Waarschijnlijke lambda sonde 2

opel madnes

bij mij het zelfde alleen slaat de motor bij 4000 toeren in de begrenzer lastig met een caravan er achter kijk ook even naar de nokkenas sensor daar kunnen de draden vergaan zijn en dan komen de draden tegen elkaar aan en maken sluiting probleem bij vectra c mijn storing is nog steeds niet opgelost ben er al een week mee bezig

wim-v6
                            Deelnemer

@ Opel Madnes: jij hebt waarschijnlijk een Vectra-B met X18XE of X20XEV motor??

Willem

opel madnes

ik weet echt wel het verschil tussen vectra b en vectra c na drie nieuwe corsa,s drie nieuwe vectra,s B te hebben gehad is het model wel heeeeeel erg veranderd rij al 35 jaar opel ;) het is een Z18xe 1.8 16v motor maar jij weet wel veel van opel misschien heb je een oplossing eerst een storing nokkenas sensor deze verholpen door een nieuwe te kopen want de draden waren door de warmte kompleet vergaan de draden lagen bloot en tegen elkaar aan sensor vervangen en de volgende storing dient zich aan het motor manegement lampje gaat nu branden en kan niet door trekken naar 4000 toeren slaat meteen in de begrenzer als de lambda kapot zou zijn maak dat voor de toeren niets uit dus wat nu???????????????? laat het wel even uitlezen bij de garage

wim-v6
                                Deelnemer

Imitatie nokkenassensor geplaatst??

Testen motor toerental sensoren Z18XE:

Krukassensor:

Trek stekker nokkenassensor los, Start de motor, Slaat deze aan dan is de krukassensor goed

Nokkenassensor:

Trek de stekker van de Krukassensor los (rechts van het oliefilter), Start de motor, Slaat deze aan, dan is de nokkenassensor goed.

willem

opel madnes

ga ik proberen willem bedankt voor de tip . de sensor heb ik gekocht bij opel webshop FSRS en heb contact gehad over de storing als het blijkt dat deze niet goed is kan ik hem terug sturen en geld terug krijgen

groeten willem :thumb

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.