Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motor management lamp blijft branden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2013 om 12:46 #17260782
Hallo,
enkele maanden geleden begon de motormanagementlamp te branden. Naar dealer geweest en deze oordeelde dat de dis en de bougies vervangen moest worden. De computer gaf verschillende misfires aan bij alle cylinders. Na enkele weken kwam het probleem weer terug.
Enige oorzaak kan volgens de dealer alleen de computer zijn. Geschatte kosten 1200 euro! Het vreemde is echter dat de auto gewoon goed loopt!
Het enige wat je merkt is dat bij een constante snelheid op een laag toerental de motor ietsjes inhoud. Het betreft een astra H uit 2005.
Ik rijd nu gewoon door met steeds die vervelende lamp aan. Kan dit ook een andere oorzaak hebben? Anders wordt het een dure grap voor mij!
Help!!22 september 2013 om 13:02 #18174985Hoi
Voorstellen is net zo netjesIedereen spreekt over de computer s die kapot zijn
Ik geloof daar vrij weinig in eigenlijk.Wat het nog meer kan zijn weet ik niet (weet je foutcode niet )
Misschien iemand in je omgeving met een op-com ??
Ik woon te ver van jou vandaan denk ik maar je zou langs mogen komen natuurlijk :thumb
22 september 2013 om 13:25 #18174986Bedankt voor je reactie, ga a.s. donderdag naar een ander autobedrijf. Zal dan de code’s noteren.
22 september 2013 om 15:36 #18174987En mocht het je computer (ECU) wel zijn, zijn daar verschillende zaakjes voor op internet te vinden die ECU’s reviseren of repareren. Dit kost vanzelfsprekend geen €1200,-
Zit er op jouw type motor een EGR-klep? Dat KAN tevens ook het inhouden verklaren. Ikzelf heb erg nare ervaringen met EGR-kleppen, dus die gaan er bij mij voortaan gelijk uit, ondingen :ass
22 september 2013 om 16:32 #18174988Ja, die garages weten het wel te vertellen: ik heb momenteel een soortgelijk probleem waardoor het motormanagement lampje steeds gaat branden (ik rij er ook nog steeds mee, maar dat is wel vervelend omdat ik bij het brandende lampje niet fatsoenlijk meer kan optrekken) en de Opel dealer hier vond het vervangen van het systeem wel 1300 euro gaan kosten. Inmiddels ben ik Blue-Dragon en Wimv6 aan het lastig vallen en heb ik een vraag geplaatst op internet (onderdelenlijn) voor een computer managementsysteem bij sloopbedrijven/demontagebedrijven. Drie reacties gehad en ik verdiep me momenteel in de mogelijkheden (voor inbouwen waarschijnlijk toch computer nodig). Hoe dan ook, het kan echt wel goedkoper dan die 1200 euro bij jou, daar heb ik inmiddels wel vertrouwen in!
@HarrieAstra: Ik heb net je afgestofte verhaal gelezen over de problemen bij jouw auto. Jij bent niet bepaald een voorstander he, van die EGR-klep ;)22 september 2013 om 19:27 #18174989AnoniemLid sinds:
1 January 1970Alleen bij diesels schijnt het niet goed te komen als de EGR afgedopt wordt…
@HarrieAstra wrote:
En mocht het je computer (ECU) wel zijn, zijn daar verschillende zaakjes voor op internet te vinden die ECU’s reviseren of repareren. Dit kost vanzelfsprekend geen €1200,-
Zit er op jouw type motor een EGR-klep? Dat KAN tevens ook het inhouden verklaren. Ikzelf heb erg nare ervaringen met EGR-kleppen, dus die gaan er bij mij voortaan gelijk uit, ondingen :ass
22 september 2013 om 19:36 #18174990Neem aan dat bijde Astra’s zijn uigevoerd met een Z16SE of Z16XE motor.
hiervan moet je haast wel voor een Scherpe prijs een Computer kunnen vinden incl Sleutel lezer en transponder.De Computer van de Z16SE en Z16XE is uitwisselbaar onderling..
Er worden heel wat Opels met deze motortypen gesloopt, Denk aan:
Corsa-C / Combo-C
Astra-G / H
Zafira-A
Vectra-BWillem
5 oktober 2013 om 11:21 #18174991Hallo allemaal, wegens ziekte niet kunnen reageren. De foutcodes zijn uitgelezen, varieerden van misfire op alle cylinders tot nog veel fouten In totaal 13! Volgens de monteur het gevolg van wegvallen van spanning. Volgende week gaat hij naar het probleem zoeken.
4 november 2013 om 10:55 #18174992@Astra Limburg wrote:
Hallo allemaal, wegens ziekte niet kunnen reageren. De foutcodes zijn uitgelezen, varieerden van misfire op alle cylinders tot nog veel fouten In totaal 13! Volgens de monteur het gevolg van wegvallen van spanning. Volgende week gaat hij naar het probleem zoeken.
Auto 3 weken geleden teruggekregen. 2 updates gedaan voor de computer. Inmiddels 1500 km zonder verdere problemen gereden en geen storingsmeldingen meer. Computer opnieuw laten uitlezen en er stonden ook hier geen meldingen in!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.