Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Motor loopt te rijk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2010 om 10:16 #17225274
Mijn motor loopt precies ineens te rijk,
als ik op de gas trap begint hij ineens te stotteren en te klapperen,heb intussen de ecu een keer verwisseld en temp. sensor maar heeft het nog steeds… Iemand een idee wat dit kan zijn?
28 augustus 2010 om 10:42 #17720358Lucht Massa Meter misschien ?
Is de rotor en de verdeelkap wel schoon ?
Hoe oud zijn de bougies ?
28 augustus 2010 om 11:17 #17720359LMM ook vv, rotor en verdeelkap proper gemaakt en nog steeds zo,
ga nu nieuwe bougies halen…28 augustus 2010 om 12:13 #17720360Bougies vervangen, krukassensor vervangen nog steeds hetzelfde,
maar het is vanaf 70° dat hij het heeft, met een koude motor reageert hij wel perfect28 augustus 2010 om 14:23 #17720361lambdasonde?
temperatuur sensor koelvloeistof?
28 augustus 2010 om 14:44 #17720362Je hebt 2 temperatuur sensors, 1 voor je tellerunit de andere voor je ECU.
Welke heb je vervangen?28 augustus 2010 om 16:11 #17720363indd. je moet die dikke hebben (de linker)
die andere met dat losse stekkertje zeg maar, die is voor je dash28 augustus 2010 om 18:00 #17720364Ja die kleine heb ik een vdo meter opzitten,
die met de stekker heb ik vervangen door eentje die ik had liggen,
maar nu merk ik dat er verschillende zijn in deze sensors, zwarte en blauwe??
en aangezien het alleen bij een warme motor is denk ik wel dat die tempsensor het probleem is,
heeft toevallig iemand de juiste bosch nummers van de verschillende sensors die passen?28 augustus 2010 om 18:20 #17720365de kleur die er orgineel inzat moet er ook terug in.
een nieuwe temp sensor is 12 euro bij de dealer, dus daarvoor hoef je geen gebruikte op te gaan zoeken.
28 augustus 2010 om 18:22 #17720366ow de mijn e was 20 :(
28 augustus 2010 om 18:29 #17720367Nee heb een gebruikt uit mijn andere blok gebruikt om te testen,
maar ik heb de blokken los gekocht en ecu ook dus heb geen idee welke erin hoort,
degene die er inzat was zelfs geen bosch sensor…
En aangezien het bestellen hier in belgie weleens fout durft gaan had ik graag de bosch nummers van beiden,
dan bestel ik ze allebei aangezien ze maar een goeie 15€ kosten hier, en dan kan ik testen welke de juiste is28 augustus 2010 om 19:34 #17720368Je moet met jou ecu nummer de blauwe hebben.
Nr. 1338458
Succes.29 augustus 2010 om 21:20 #17720369heb ik voor je ..:P met bon.. (verkeerd gekocht) u2u als je intresse hebt..
31 augustus 2010 om 09:57 #17720370Had hem al besteld:)
Vandaag de nieuwe temp sensor erin gezet maar hij heeft het nog steeds :hmmz31 augustus 2010 om 10:18 #17720371Lucht massa meter……dat intrappen van het gas en dan ploffen en beroerd lopen ken ik nog wel van mn oude Bmw…ook de luchtmassa meter defect.
31 augustus 2010 om 10:20 #17720372Lambda even over bruggen voor de test? (pen 20 van ECU aan massa en stekker los..)
31 augustus 2010 om 10:39 #17720373gewoon de stekker eraf is ook voldoende.
Maar hoe weet dat hij te rijk loopt?
Rookt hij zwart?
Ik had hetzelfde en bij mij was de brandstofpomp aan het overlijden;)
Koud liep hij prima en rond de 70gr begon hij te sputteren en te knallen.
Die liep dus te arm31 augustus 2010 om 11:07 #17720374Lambda overbrugd -> blijft hetzelfde
LMM nog eens vervangen -> blijft hetzelfde en lijkt me sterk dat ik nu toevallig 3kapotte erop gezet heb, komen allemaal van auto’s die perect liepen voordat ik ze eraf haalde
@Stoppel, ga vanmiddag op zoek naar een andere pomp en zal daarmee eens testen31 augustus 2010 om 12:19 #17720375Pomp vervangen, nog steeds hetzelfde
Dit is er ondertussen al gedaan;
-Temp sensor vv (nieuw)
-Krukas sensor vv (nieuw)
-Bougies vv (nieuw)
-Bougiekabels vv (nieuw)
-LMM verwisseld (2x)
-Benzinepomp verwisseld
-Lambdasonde is overbrugd geweest en helpt ook niet
-Rotor+verdeelkap is propergemaakt31 augustus 2010 om 13:03 #17720376Meet de brandstofdruk eens, reinig de injectoren….?:hmmz
31 augustus 2010 om 19:34 #17720377Misschien een breuk in de kabelboom.
Ik denk dat je het snelste klaar bent door ff naar de dealer
te rijden en hem ff laten uitlezen met TECH1.
En dan niet alleen de storingscode’s maar een voor een de sensoren testen.
Ook meteen ff benzinedruk laten meten. Is voor hun 1 minuut werk.Je kunt zelf inderdaad nog ff de injectorrail incl. injectoren los halen.
Dan iemand anders ff laten starten zodat jezelf het sproeibeeld kun bekijken.31 augustus 2010 om 20:03 #17720378Ik zou ook even naar de dealer gaan.
ik heb dit ook gehad met een xe en ik had een van de kabels van de temperatuur sensor aan plus liggen. Hierdoor dacht de computer dat de motor koud was en wel -35 graden daardoor spoot hij veel te veel brandstof in.
Dit kun je inderdaad bij de dealer laten meten die kunnen zijn welke waarde de temperatuur sensor aan de computer doorgeeft.1 september 2010 om 15:51 #17720379Benzinedruk blijft rond 3bar, ook even compressiemeting gedaan en alle 4 liggen mooi gelijk, al een hele opluchting:D
Maar heeft toevallig iemand een schematje van welke draden ik moet hebben om met een tech 1 uittelezen?
1 september 2010 om 21:20 #17720380De bruin/witte en de bruin/gele.
Zitten bij elkaar. De ene heb je al gebruikt met het uitlezen.2 september 2010 om 18:11 #17720381Vandaag even een andere kabelboom erop gelegd en haalde ook niets uit, ga nog even op zoek naar bobijn+module en een hall-gever, dat zijn de enige dingen die ik nog niet vv heb… Het lijkt namelijk dat hij verzuipt, maar kan evengoed dat de ontsteking wegvalt en er een backfire volgt wat het inhouden en klapperen ook kan verklaren…
Zou dit ook door een slechte knock sensor kunnen komen mss? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.