motor loopt op 3 cilinders na starten

Forumindex Forums Modellen Astra motor loopt op 3 cilinders na starten

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Gerco

Hoi

sinds een paar dagen, heeft mijn Astra G 1.6 16V een beetje kuren… als ik de motor ‘s ochtends start, loopt hij op 3 cilinders ipv 4 (bij gas geven gaat et hortend en stotend), als ik ga rijden en trek hem verder in de toeren, dan komt de 4e er weer bij en rijd hij verder prima.

ik heb op internet naar mogelijke oorzaken gezocht, kom hier diverse mogelijke veroorzakers tegen..

iemand ervaringen ermee of hints of tips?

ga er binnenkort sowieso mee naar de garage, maar van zelf sleutelen wordt je ook niet dommer haha :D

#edit: motor komt netjes op temperatuur, alleen bij rustig aan laatste stukje binnendoor, loopt de temperatuur door tot ongeveer 90 graden.. weet niet of dit ook een oorzaak aan kan wijzen?

alvast bedankt!

Gerco :)

Fearless
      Deelnemer

De bobinebrug boven op het blok geeft veel problemen, vervangen is de enige oplossing.
        Valse lucht zou ook kunnen.

Gerco

Is bij motor temperatuur van 80 graden.. Koelvloeistof vat was ook leeg, ff bijgevuld…

Gaat binnenkort naar de garage voor deze dingen..

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk

Fearless
          Deelnemer

Hooo!…das een heel ander verhaal.
            Gevalletje koppakking lijkt me eerder.

Laat ze maar eens een snuffeltestje doen boven het koelwaterreservoir

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.