Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › motor loopt op 2 cilinders!!!???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2011 om 17:50 #17234322
Goedenavond ,
Ik zal me eerst even netjes voorstellen :
Ik ben Tim 25 jaar uit haarlem en de trotse eigenaar (pas 3 jaar) van een kadett e gsi 8v
het is een ne blokkie maximaal afgevlakt en na 3 jaar nog steeds een compressie van 13,5 :wors ondanks dat er verteld wordt dat de blokken het maximaal een jaar volhouden ……
Nu het volgende sinds 2 dagen loopt de motor op 2 cilinders … cilinder 2&3 lopen niet lekker mee ….. (het lijkt een 2takt :swear )
na de volgende dingen nagekeken / vervangen te hebben loopt ie nog steeds zwaar ***
reeds vervangen:
-injectoren van een c20xe
-bougiekabels
-bougies
-rotor
-verdelerkapIk snap er even geen bal meer van en vraag hierbij aan de doorgewinterde opel kenners om raad !!!! ideeen en of suggesties zijn meer dan welkom (c20get ook :thumb )
groet tim
27 september 2011 om 18:08 #17839681Zou eens compressie meten.
Kan zijn dat de koppakking tussen 2 en 3 is doorgeslagen.
Loopt ie ook niet zo lekker.27 september 2011 om 18:37 #17839680Wat is de bougie kabel volgorde vanaf de distributie kant gezien?
Ik weet dat bij een c20let de volgorde 1,2,3,4 is, maar is dat bij een ne ook zo?
27 september 2011 om 18:42 #17839679@TimmyBW wrote:
Wat is de bougie kabel volgorde vanaf de distributie kant gezien?
Ik weet dat bij een c20let de volgorde 1,2,3,4 is, maar is dat bij een ne ook zo?
ehm, volgens mij was het 1 3 4 2 hoor ;)
suc6
Mario
27 september 2011 om 19:28 #17839678is dat bij een NE?
We hebben nu de bougiekabels als volgt: Vanaf de distributie kant: 1,2,3,4.
De ECU hebben we gereset en een aantal relais in de zekering kast verwijderd en goed teruggeplaatst. Hij loopt nu wel goed alleen lijkt hij nu af en toe in te houden, maar dat komt denk ik door de uitlaat. Hier zitten namelijk wat dingen los in.27 september 2011 om 19:54 #17839677ok de combinatie (zoals bij velen bekend)
1-3-4-2 vanaf de distributie gezien loopt ie niet :wtf
2-4-3-1 vanaf de versnellingsbak gezien loopt ie ook niet :wtfik denk dat ik een opel heb die van logisch houd want op 1-2-3-4 vanaf de distributie gezien loopt ie als vanouds :jerry
27 september 2011 om 20:27 #17839684Van een uitlaat houd hij niet af en toe in.
Rotor /verdelerkap goed. bougie kabel volgorde in verdeler goed dus 1342.
Lmm oké??
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
27 september 2011 om 20:37 #17839683@kiyamizio wrote:
Van een uitlaat houd hij niet af en toe in.
Rotor /verdelerkap goed. bougie kabel volgorde in verdeler goed dus 1342.
Lmm oké??
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
ik weet dat het schot in mijn middendemper in elkaar is gezakt ……
rotor en verdelerkap zijn hagel nieuw nagekeken en uitgemeten (dmv de zuigerstand)
1-2-3-4 is de verdeling waarop ie super draait
1-3-4-2 plopt ie en loopt ie wederom als een 2 takt28 september 2011 om 13:27 #17839682Zou ook eerst even gewone c20ne injectoren erin doen, nu krijgt ie teveel brandstof.
29 september 2011 om 11:15 #17839685Die ontsteking volgorde 1234 zou hij moeten ploppen en klapperen
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.