motor loopt op 2 cilinders!!!???

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) motor loopt op 2 cilinders!!!???

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234322
    TimmyBW
      Lid sinds:
      27 September 2011

      Goedenavond ,

      Ik zal me eerst even netjes voorstellen :

      Ik ben Tim 25 jaar uit haarlem en de trotse eigenaar (pas 3 jaar) van een kadett e gsi 8v

      het is een ne blokkie maximaal afgevlakt en na 3 jaar nog steeds een compressie van 13,5 :wors ondanks dat er verteld wordt dat de blokken het maximaal een jaar volhouden ……

      Nu het volgende sinds 2 dagen loopt de motor op 2 cilinders … cilinder 2&3 lopen niet lekker mee ….. (het lijkt een 2takt :swear )
      na de volgende dingen nagekeken / vervangen te hebben loopt ie nog steeds zwaar ***
      reeds vervangen:
      -injectoren van een c20xe
      -bougiekabels
      -bougies
      -rotor
      -verdelerkap

      Ik snap er even geen bal meer van en vraag hierbij aan de doorgewinterde opel kenners om raad !!!! ideeen en of suggesties zijn meer dan welkom (c20get ook :thumb )

      groet tim

      #17839681
      Z20LER
        Lid sinds:
        18 October 2007

        Zou eens compressie meten.
        Kan zijn dat de koppakking tussen 2 en 3 is doorgeslagen.
        Loopt ie ook niet zo lekker.

        #17839680
        TimmyBW
          Lid sinds:
          27 September 2011

          Wat is de bougie kabel volgorde vanaf de distributie kant gezien?

          Ik weet dat bij een c20let de volgorde 1,2,3,4 is, maar is dat bij een ne ook zo?

          #17839679
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            @TimmyBW wrote:

            Wat is de bougie kabel volgorde vanaf de distributie kant gezien?

            Ik weet dat bij een c20let de volgorde 1,2,3,4 is, maar is dat bij een ne ook zo?

            ehm, volgens mij was het 1 3 4 2 hoor ;)

            suc6

            Mario

            #17839678
            TimmyBW
              Lid sinds:
              27 September 2011

              is dat bij een NE?

              We hebben nu de bougiekabels als volgt: Vanaf de distributie kant: 1,2,3,4.
              De ECU hebben we gereset en een aantal relais in de zekering kast verwijderd en goed teruggeplaatst. Hij loopt nu wel goed alleen lijkt hij nu af en toe in te houden, maar dat komt denk ik door de uitlaat. Hier zitten namelijk wat dingen los in.

              #17839677
              TimmyBW
                Lid sinds:
                27 September 2011

                ok de combinatie (zoals bij velen bekend)

                1-3-4-2 vanaf de distributie gezien loopt ie niet :wtf
                2-4-3-1 vanaf de versnellingsbak gezien loopt ie ook niet :wtf

                ik denk dat ik een opel heb die van logisch houd want op 1-2-3-4 vanaf de distributie gezien loopt ie als vanouds :jerry

                #17839684
                kiyamizio
                  Lid sinds:
                  5 February 2010

                  Van een uitlaat houd hij niet af en toe in.

                  Rotor /verdelerkap goed. bougie kabel volgorde in verdeler goed dus 1342.

                  Lmm oké??

                  Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                  #17839683
                  TimmyBW
                    Lid sinds:
                    27 September 2011

                    @kiyamizio wrote:

                    Van een uitlaat houd hij niet af en toe in.

                    Rotor /verdelerkap goed. bougie kabel volgorde in verdeler goed dus 1342.

                    Lmm oké??

                    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                    ik weet dat het schot in mijn middendemper in elkaar is gezakt ……
                    rotor en verdelerkap zijn hagel nieuw nagekeken en uitgemeten (dmv de zuigerstand)
                    1-2-3-4 is de verdeling waarop ie super draait
                    1-3-4-2 plopt ie en loopt ie wederom als een 2 takt

                    #17839682
                    Jurgen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 September 2007

                      Zou ook eerst even gewone c20ne injectoren erin doen, nu krijgt ie teveel brandstof.

                      #17839685
                      kiyamizio
                        Lid sinds:
                        5 February 2010

                        Die ontsteking volgorde 1234 zou hij moeten ploppen en klapperen

                        Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.