Motor Loopt Niet Helemaal lekker meer.

Forumindex Forums Modellen Tigra Motor Loopt Niet Helemaal lekker meer.

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216674
    miketigra
      Lid sinds:
      28 December 2009

      Hallo.

      IK heb sins tijdje een tigra er zijn al sins kort een paar dingen aan gebeurd zoals
      Het gaat om een Opel Tigra 1.4 met een turbo instatlie van Dbilas Dynamic.

      Er zijn sins kort al een paar dingen aan gedaan zoals.

      De stappen motor schoongemaakt.
      Krukas Keering vervangen (wegens lekken olie)
      2 andere keeringen ergens boveb de krukas (dat was een aanrader)
      De kleppendeksel pakking (want die was zo lek als een mandje)

      en de Lambda-Sonde is vervangen omdat hij eerst heel slecht stationair liep en ze zijden dat dit her probleem is.

      Nu loopt die erg vreemt want als je nu rijd op de snelweg met een zelfde snelheid zegmaar 100km/h en je wilt em dan gasgeven dan gebeurt er eigelijk hij gaat een soort haperen maar als je dan nog is extra gas geeft trekt die zich wel gewoon door het haperen heen en dan trek die gewoon weer normaal door.

      Het is een beetje moeilijk uiteleggen maar ik heb even onder de motorkap gekeken en vond toen die Appartaatje.

      Dat appartaatje zit maar 1 Slangetje… en er zitten 2 ventielen maar als ik het slangejte los haal zuigt die lucht aan waneer ik mijn vingen er op zet (zodat er geen lucht meer bijkomt) dan gaat die meer toeren maken…

      Het slaggetje zit nu op het onderste ventieltje, als ik het slangetje op het andere ventieletje zet dan loopt de motor meteen een stuk slechter tijdens het rijden..

      maar nu lijkt mij dat daar 2 slangetjes op moeten en niet 1…? maar ik kan nergens andere een ander losse slang vinden en weet ook eigelijk niet waar ik naar moet zoeken of op welke plek…?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.