Astra station – Motor Lampje blijft branden, ook na vervanging bobine

Forumindex Forums Modellen Astra Astra station – Motor Lampje blijft branden, ook na vervanging bobine

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    hendrikx
    Deelnemer

Twee maanden geleden ging het motorlampje branden.

na uitlezen ECN codes :
      030000
      030100
      030200
      030300
      030400
      031400

Garage heeft Bobine + bougies vervangen + luchtfilter. Hierna was de auto een stuk minder zuinig (scheelt 100km op een tank) en is bij vlagen schokkerig en geeft soms een “plofje”.
      Nu gaat het motor lampje weer branden, met dezelfde foutcodes als ik ze uitlees (gaspendaal + rem + contactsleutel)

Opel Astra Stationwagon
      Benzine / 77 kW / 105 PK
      Bouwjaar: 09-03-2006

Iemand een tip wat dit zou kunnen zijn? Wellicht een kapotte sensor (in alle 4 de cylinders?) of een kapot meet-instrument/computer Ik heb weinig tot geen verstand van auto motoren, en laat mij dus makkelijk een poot uitdraaien bij de garage.

Ik hoop dat iemand hier ook ervaring mee heeft?

MGen
      Deelnemer

Kan van alles zijn. Verstopte egr, vacuumlek, lmm, lambdasondes. Deze motoren hebben ook wel eens last van een versleten nokkenas waardoor de kleppen niet ver genoeg meer open gaan. Kortom iemand met verstand van zaken een goede diagnose laten stellen.

hendrikx
        Deelnemer

Alles is doorgemeten, geen kapotte lambda sensor, brandstof pomp en mengsel zijn ok. Wel was de synchronisatie tussen de nokkenas / cylinders / bobine ofzo niet goed. Dit zou de bobine in eerste instantie hebben gesloopt (die is eerder al vervangen). Dit is softwarematig opgelost. Hij rijd nu een stuk beter, dat wel. Maar toch, 50 km in z’n 4e versnelling in de cruisecontrol, blijft een lichte variatie in toeren aanwezig. Hij rijd dus niet lekker constant.
          Maar na 1 dag zonder motor storing lampje, is het lampje weer gaan branden… zelfde ecn meldingen. Garage denkt nu dat het iets is met de distributieriem.
          Het wordt een lange zoektocht….

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.