Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motor krijgt geen benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2011 om 20:33 #17235140
hoi allen,
ik heb een (groot) probleem met mijn astra F station,
ik zal even het verhaal vertellen hoe het is gegaan.ik moest naar Roermond om wat op te halen en hier in Utrecht (woonplaats) starte hij meteen en kon ik de eerste paar meters gewoon rijen en schakelde ze automatisch over naar LPG (gelukkig), toen ik in Roermond was (heleweg niks aan de hand.) wou ze niet meer straten, ze wou gewoon niet starten.
Gelukkig waren we met zijn 2e dus aanduwen an maar 5 keer gedaan helemaal niks, Toen maar de ANWB gebeld en gewacht.
Toen de monteur er was, dacht ik dat de accu te leeg was dus hij er een andere accu aangesloten nog niks daarnaa heefd hij naar de benzine pomp geluistert met een stethoscoop zonder eindstuk en zei dat hij niks hoorden en zei dat mijn benzine pomp stuk was. Hij heefd me toen aangetrokken waardoor ik in 1 keer naar huis ben gereden.nou was ik thuis en heb ik de volgende dag geken wat er stuk was, nou blijkt dat mijn benzine pomp geen spanning kreeg.
Dus ik heb gezocht naar een zekering die stuks was en ik heb er 1 gevonden maar dat was hem niet. daarna verder gezocht op het internet en kwam er achter dat het mischien mijn benzine pomp relais is nou heb er naar gezocht maar ik kon hem niet vinden, niet bij mijn zekeringen en ook niet onder mijn dashboard. ik heb wat foto’s gemaakt mischien dat jullie het relais dan kan aanwijzen want ik weet het niet meer.onder de kap (ik ga het nog mooi opknappen de de vieze olie weg halen)
onder de kap twee
onder de kap 3
de zekeringen (sorry voor de slechte pic)
onder het dashboard kastje
ik hoop dat dit genoeg is, om mij te helpen.
alvast bedankt4 april 2011 om 07:33 #17848703Het benzinepomp relais zou rechts onder het dasboard moeten zitten en is een langwerpig relais meestal zwart.
En als ik zo op de foto kijk zie ik hem niet, mag ik vragen wat voor bedrading het gele en witte is?4 april 2011 om 08:03 #17848704ik heb deze auto tweede hands gekocht omdat het mijn eerste is (ben 19 jaar).
dus ik denk dat er aan geknutselt is door de vorige eigenaar.
wel heb ik ze gemeten en op de witte staat altijd 12 volt zelfs met de sleutel er uit!?
en de gele staat ook 12 volt, maar alleen waarneer ik hem aanzet zodat alle controle lampjes aan gaan.is het mischien mogelijk dat het relais achter de computer zit die boven de 4 relais hangt?
4 april 2011 om 08:09 #17848705Aan de computer zit een kabelboom, hieruit komen weer drie kleine boompjes als het goed is daaraan zitten twee stekkers en 1 relais dat is het benzinepomp relais. Hier zitten een paar rode en roodblauwe draden aan vrij dik.
4 april 2011 om 08:36 #17848706oke dankje wel ik ga meteen even kijken
4 april 2011 om 09:53 #17848707Ik bedenk me net, dat er nog het een en ander anders zou kunnen zijn aangezien je op gas rijd zal de benzinepomp worden uitgeschakeld bij overschakelen op gas.
4 april 2011 om 10:10 #17848708klopt maar ik ben wel een paar keer gestopt onderweg om te tanken (gas) en ook nog een keer om te eten (het was rond 20.00 uur) en toen starte ze meteen geen problemen niks.
ook heb ik benzine getankt en gewoon euro 95 want diesel hadden ze niet of kan het uitmaken dat er super 98 is in gegaan (maakt toch niks uit?)maar ik heb net zitten kijken bij mijn dashboard kastje, maar ik kan helemaal niks vinden van een groot zwart relais.
wel heb ik gevonden dat het grijsachtig metalen relais (foto 5) klikt zodra alle controle lampjes aan gaan en blijft branden dus hij is niet van me olie peil sensor, is dat dan mischien het relais van mijn benzine pomp?4 april 2011 om 18:47 #17848709ik zou idd eerst eens naar de relais van de gas instalatie kijken of die niet kapot zijn zodat hij het benzine relais blijft uitschakellen.
of je trekt zelf een geschakelde plus naar je brandstofpomp en zet die handmatig aan en uit dan moet hij het altijd doen , is goedkoop en simpel :thumbup
5 april 2011 om 06:01 #17848710ik denk niet dat het mijn gas relais is want er zit een schakkelaar bij die bepaald of ik op benzine rij of gas
normaal raak ik hem nooit aan maar ik heb hem wel geschakeld maar hij doet nog niks, wel hoor ik een klik als ik start bij mijn gastank. heefd mijn gastank daar mischien een relais zitten dat je die hoort klikken of is het een indicatie van je gaat nu naar gas toe zet je benzine uit.als ik dat doe weet ik niet waarneer ik hem moet uit zetten omdat ik niet weet of er een relais bij mijn gas tank zit (zelfde verhaal als hier boven)
5 april 2011 om 09:32 #17848711ik heb net even zitten overleggen met mijn colega die een astra G heefd en die zei dat je het wel kon doen dat handmatig uitschakelen van mijn benzine pomp maar dat het een kwestie van precisie is dat je hem uitzet voor het gas gaat inschakeld
nou dacht ik zelf dat als je te laat bent wat de 1ste keer ook geheid zal gebeuren rijd hij op benzine en gas wat is het ergste dat er kan gebeuren?
ik zelf dacht dat je motor kan vast lopen maar volgens mijn collega is dat niet zo en zal de motor gewoon uitvallen waarna je weer gewoon kan herstarten op de benzine.ook heb ik gisteren de kabel terug gevolgd vanaf mijn benzine pomp maar ik kwam niet veder dan het koppelblok links onder bij de bestuurders stoel achter het plastic. het is een grote rood of bruin/blauwe kabel weet iamand waar hij heen gaat na dat koppelblok (ook daar is hij een grote rood of bruin/blauwe kabel)??
6 april 2011 om 05:43 #17848712niemand ???
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.