Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Motor in & uitwendig reinigen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2010 om 07:31 #17224530
Hallo,
Ik wilde graag mijn motorruimte van mijn opel corsa c schoonmaken, nu heb ik het een en ander bekeken op internet en kwam op het volgende om mijn motor uitwendig schoon te maken:
http://www.xado.nl/nl/producten/motorreiniger.html
En om mijn motor inwendig schoon te maken:
http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Motor/Motor+Flush.html
Nu ben ik eigenlijk benieuwd omdat ik hiermee weinig ervaring mee heb of dit spul ook daadwerkelijk werkt voor in & uitwendig schoonmaken.
Hebben jullie hier ervaring mee of raad je ander spul aan?
Ik ben benieuwd!
mzzl
10 augustus 2010 om 08:03 #17710346buitenkant doe ik altijd met remreiniger en daarna met hoge druk, z,n bus kost haast niks bij de action :D
10 augustus 2010 om 08:48 #17710347Maar ze raden bijna overal af om het met hoge druk af te spuiten?
10 augustus 2010 om 09:02 #17710348HD is altijd een gezeik..
de ene zegt wel doen en de ander weer niet doen…ik heb bij mijn corsa het toen wel gedaan en ging helemaal prima..
wel wat afgedekt toen.. de dynamo en…. nog iets :oOm het verder netjes te krijgen moet je deze usen:
http://www.carclean.nl/product/Autoglym/Engine_Cleaner_1_Liter_10590_100133.aspx
en dan icm deze is het helemaal een shiny motorcompartiment!:
http://www.carclean.nl/product/Autoglym/Vinyl_Rubber_Care_500ml_10587_100130.aspxdeze 2 worden veel aangeraden een aangeprezen! schijnt super te werken, en komt ook zeker nog een keer hier bij mij in huis te staan =D
10 augustus 2010 om 10:55 #17710349Inwendig schoonmaken is geen aanrader
Als je het risico wilt lopen dat je je motor moet gaan reviseren dan kan je het doen, anders zou ik het niet doen ;)Zolang je de electronica mis spuit en het luchtfilter dan kan het, maar je loopt het risico dat je motor niet wil starten (electronica nat geworden)
10 augustus 2010 om 11:04 #17710350origineel gepost door Powercorsa
Inwendig schoonmaken is geen aanrader
Als je het risico wilt lopen dat je je motor moet gaan reviseren dan kan je het doen, anders zou ik het niet doen ;)Zolang je de electronica mis spuit en het luchtfilter dan kan het, maar je loopt het risico dat je motor niet wil starten (electronica nat geworden)
waarom vind jij motor flush niks dan?
10 augustus 2010 om 14:05 #17710351motorflush werkt wel, maar aan de andere kant.. de delen die je los spoelt, gaan wel weer door je blok, lijkt me niet tof voor je lagers.
10 augustus 2010 om 15:42 #17710352Maar met motor flush gooi je dus bij je oude olie en dan laat je de motor draaien en dan laat je de olie weglopen waardoor dus ook de vieze delen wegspoelen, als ik het goed begrijp.
Wie heeft dit spul ook al eerder gebruikt?
10 augustus 2010 om 16:03 #17710353ik gebruik het altijd voordat ik me olie aftap ,heb er nooit problemen mee gehad maar, ik hoor ook wel eens verhalen dat het tot een verhoogt olie verbruik kan lijden ,bv als aangekoekte zooi voor een kiertje of gaatje zit en, zo er voor zorgden dat het er niet uit liep en ,als je dat dan gaat reinigen die zooi weg haalt waardoor het gaat lekken omdat het niet meer dicht zit
10 augustus 2010 om 17:06 #17710354Vuil bij echt oude motoren moet je laten liggen waar het ligt.
Kennis van ons was ivm wij op vakantie waren bij een andere garage gegaan met zijn Mercedes-Benz 300D turbo Combi met slechts 634.000op de klok.
Deze garage zou gelijk een service beurt uitvoeren, maar omdat ze vonden dat de motor toch wel aardig tikte direct na koude start (hydro stoters) hebben ze de motor geflushed.
na deze Flush zijn de stoters nooit meer opgehouden met tikken en kon de motor uit elkaar..
Dat is waar Powercorsa het over heeft.
Willem
11 augustus 2010 om 21:07 #17710355idd. Wim, daar had ik het over ;)
Zeg niet dat het gebeurd, maar het kan gebeuren :thumbup
12 augustus 2010 om 16:09 #17710356wij flushen op het werk ook regelmatig motoren.
maar dat is dan omdat ze olie verbruiken. en meestal werkt het wel. maar als de motor goed is verder. warom zou je hem dan willen flushen?
grts
12 augustus 2010 om 16:31 #17710357origineel gepost door boukekoppejan
Maar met motor flush gooi je dus bij je oude olie en dan laat je de motor draaien en dan laat je de olie weglopen waardoor dus ook de vieze delen wegspoelen, als ik het goed begrijp.Wie heeft dit spul ook al eerder gebruikt?
Ik heb het eerder gebruikt, op een Corsa B X12XE.
Werkt prima. Blokkie had op dat moment zo’n 120dkm gedraaid en had last van tikkende kleppen.
Is door de flush een heel stuk minder geworden.Let wel op de handleiding en volg die tot in de details.
Verder raad ik aan om bij oudere blokken na de flush goedkope olie van de Action/Aldi/Lidl/whatever er in te mikken, twee tanks leeg te rijden (750 tot 1000km) en dan nogmaals flush gebruiken en dan hoge kwaliteit olie er in te doen (denk aan Kroon Oil, Mobil, Valvoline, etc)origineel gepost door b07
ik gebruik het altijd voordat ik me olie aftap ,heb er nooit problemen mee gehad maar, ik hoor ook wel eens verhalen dat het tot een verhoogt olie verbruik kan lijden ,bv als aangekoekte zooi voor een kiertje of gaatje zit en, zo er voor zorgden dat het er niet uit liep en ,als je dat dan gaat reinigen die zooi weg haalt waardoor het gaat lekken omdat het niet meer dicht zitIs ook een punt om rekening mee te houden idd.
Maja, als dat zo is, is het blok sowieso slecht er aan toe en zou hij gereviseerd moeten worden. Of in ieder geval nieuwe pakkingen er in. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.