Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motor in noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2011 om 15:34 #17240497
Gisteravond had ik met mijn auto een probleempje, hij sprong in noodloop, het traction control lampje ging branden en het motormanagement lampje ging branden. Tevens bleef de motor op een constante 1500rpm hangen. Het was wel vrij irritant omdat ik op dat moment geen gas kon geven (op een drukke weg).
Bij het uitlezen kwamen deze 2 codes naar boven:
P1120 – Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio
P1122 – Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect RatioIs dit een bekend probleem bij een astra h met z19dth motor. Ik had de sleutel uit het contact gehaald en de auto weer gestart, vandaag is de storing niet meer terug gekomen.
4 juli 2011 om 16:26 #17908974Dat probleem komt bij meerdere merken voor,
mijn bedrijfsbus een ford transit had het zelfde probleem,
daar hebben ze de sensor van vervangen toen was het goed.
dus niet persee opel kwaaltje, weet alleen niet of het ook is schoon te maken of iets anders van die aard,11 juli 2011 om 16:38 #17908977tot vandaag had ik het niet meer gehad, vanochtend moest ik 5x de auto starten en vanmiddag een keer of 10 voordat hij goed werkte. ik heb maar meteen een gaspedaal besteld van de sloop uit een auto van 2010 aangezien een nieuwe toch iets te duur werd (210euro). Morgen krijg ik hem binnen, hopelijk is het dan opgelost.
12 juli 2011 om 19:25 #17908978Het heeft het probleem helaas niet opgelost :fy1
Weet iemand wat het kan zijn?
Net toen ik de auto in de schuur had gezet bleef het contact gewoon aan terwijl ik de sleutel er gewoon uit had. Wat is er hier aan de hand?12 juli 2011 om 19:56 #17908979heb je al eens heel de auto uitgelezen (met de op-com kan je heel de auto in een keer uitlezen (foutcodes van alle stuurmodules), en gekeken of er geen communicatie storing aanwezig is, en of waarden van de gaspedaalsensor gecontroleerd wanneer het probleem voordoet.
anders de boel eens laten calibreren.
Willem
13 juli 2011 om 13:32 #17908980Ik zag dit topic staan:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=771159″ onclick=”window.open(this.href);return false;dit probleem lijkt heel erg hetzelfde, onderaan wordt er gesproken van een gecorrodeerd stekkertje maar niet welke. Weet iemand welk stekkertje het kan zijn?
Het valt me overigens op dat eerst het esp lampje gaan branden en pas een seconde later het motormanagement lampje.
13 juli 2011 om 15:45 #17908981Ik heb de rest van de foutcodes ook uitgelezen en daar komt dit uit:
ASB/ESP moduel
c0242-71 Engine Torque Request Signal Range/Performance
C0237-71 Accelerator Pedal Position Sensor IncorrectEHU
B0000-00 Vehicle Speed Signal, MalfunctionMisschien iets met de abs module?
13 juli 2011 om 16:06 #17908975Ik heb net de stekker van de ABS module los gehad en daarna weer vastgezet, daarna werkte hij weer, al is het maar de vraag of het niet meer terug komt.
Is WD40 eigenlijk te gebruiken als contact spray zonder kortsluiting te krijgen?
14 juli 2011 om 06:08 #17908976en vanochtend was het weer raak :swear .
Ik snap er niks meer van, gisteravond 20x gestart zonder problemen, vanochtend de eerste keer meteen weer raak.
14 juli 2011 om 10:36 #17908982WD40 kan je gebuiken om de contacten weer schoon te krijgen.
Ik heb het vermoeden dat het toch in de ABS Computer zit.
Willem
14 juli 2011 om 12:33 #17908983Moet een gaspedaal eigenlijk ook opnieuw ingeleerd worden? want ik heb hem er namelijk gewoon zo ingezet.
14 juli 2011 om 20:26 #17908984vanavond de stekker van de ECU gecheckt, gasklep volledig schoon gemaakt maar wederom geen resultaat.
15 juli 2011 om 18:37 #17908985je zou m eens kunnen laten calibreren, ze raken wel eens van slag.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.