Motor hapert/stottert/valt terug als ik gas geef…. iemand?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Motor hapert/stottert/valt terug als ik gas geef…. iemand?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Titty

hallo,

mijn astra valt terug (vooral als ie koud is) als ik gas wil geven, als ik dan gas inhoud dan valt hij gewoon uit. als ik dan een beetje speel met het gas dan komt hij op een gegeven moment wel weer op toere, maar als ik hem dan bijvoorbeeld door wil schakelen naar de 2 dan heeft ie weer hetzelfde probleem.. hij valt dan wederom terug/uit. iemand een idee waardoor dit kan komen? dit is 2 weken geleden begonnen en wordt langzamerhand steeds erger.
      stationair loopt hij goed trouwens… alleen als ik het gas aanraak valt ie terug.

Alvast bedankt!

Groetjes Kevin

Vinci
      Deelnemer

Klinkt als te weinig benzine.

Lambda, LMM, temp sensor, benzinefilter, injectoren, benzinepomp relais zijn dan (als ik er niet eentje vergeet) de hoofdverdachten.

Aangezien het vooral als hij koud is voor komt verdenk ik de temp sensor nog het meest…

Kan ook nog bedrading zijn natuurlijk, of benzine druk regelaar… Of de pomp zelf…

Even wat testjes doen om dingen uit te sluiten…

Ontsteking is overigens ook niet helemaal uitgesloten.

KiLLaHeRTz

Denk dat hij vooral moet kijken naar de gasklep schakelaar/potmeter, ligt aan m2.5 of m2.8. Heb je DIS of rotor?

2000
          Moderator

De mijne heeft sinds gisteren iets vergelijkbaars: als ik weg rij met wat meer gas dan valt ie dood, laat ik op dat moment mijn gas los en meteen er weer op dan gaat ie wel. Ook met overschakelen (terwijl ik sportief optrek) valt ie bij elke versnelling heel even dood. Geef ik minder gas dan heeft ie het niet. Zelf zat ik ook aan de gaskleppotentiometer te denken. Wat wel speelt is dat hij wel ergens een storing heeft, ik weet alleen nog niet waar.

Meteen even de vraag of een gaskleppotentiometer van een 2.5 hetzelfde is als van een 2.8?

Rico2.0

@2000 wrote:

Meteen even de vraag of een gaskleppotentiometer van een 2.5 hetzelfde is als van een 2.8?

Nee die zijn verschillend

gertjetul

ik heb het zelfde probleem met een zafira z1.8xe het is bij mij rond de 3 a 4000 toeren dat ie even terug valt
                nu heb ik hem uit laten lezen en gaf hij iets van de 4e cylinder weer
                heb nu de bobine verniewd maar haalt nog steeds niets aan ook als hij koud loopt ie erg broerd en als ik teveel gas geeft valt ie uit nu denkt de garage dat het een vuile injector inzit .hoop dat jullie gauw iets vinden.
                dan hoor ik het graag voordat ik teveel aan de garage moet gaan betalen.

2000
                Moderator

Ik heb het iig gevonden, bobine was niet lekker.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.