Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › motor en kachel blijven erg lang koud.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2012 om 19:07 #17242519
motor temperatuur meter blijft bij mij heel erg lang onder de 80 graden staan, komt nauwelijks los dat wijzertje.
ik rij elke dag 25km heen en weer terug en bij de laatste 5 a 10 km dan gaat ie iets over de 80 graden staan, ook is de kachel niet erg warm. airco heb ik nog niet aan gehad.stand 1 en 2 rustig en bijna onhoorbaar maar op stand 3 en 4 erg luide brom in kachel, nu heb ik kachel eigenlijk nooit op stand 3 of 4 maar vond het wel apart.
als het nou bijvoorbeeld de thermostaat niet is ( wat ik nog niet heb getest ) wat zou het dan kunnen zijn??
7 maart 2012 om 19:17 #17930932misschien moet je je koelsysteem eens een spoelbeurtje geven
alle koelslangen los tuinslang overal op alles weer terug en vers koelvloeistof er in :thumbupMario
7 maart 2012 om 20:16 #17930929Ik zeg je dat het de thermostaat is !
Vervang die maar.Rik :)
7 maart 2012 om 20:30 #17930928wat kost zo’n grapje?
is dat makkelijk zelf te doen.
heb hem bij een jongen gekocht die voor zichzelf begonnen is, dus geen garantie zeg maar. wil ook niet voor de kleinste dingen weer naar hem toe gaan.
maar als er wat zou zijn dan wilde hij wel helpen.
10 maart 2012 om 13:11 #17930927@KadAstra-EF wrote:
Ik zeg je dat het de thermostaat is !
Vervang die maar.Rik :)
mijn kachel word niet warm heb de thermostaat vervangen en de kachel blijft lauw weet iemand mischien waar het aan zou liggen
10 maart 2012 om 14:49 #17930926thermostaat kapot.
10 maart 2012 om 15:00 #17930925mijn kachel word wel enigszins warm en na een tijdje zelfs heet.
gisteren na 20 minuten normaal rijden heb ik eens een klein stukje 140 en 150 gereden en toen tijdens rijden stond hij ineens op 85 graden, bij thuiskomst bijna 10 minuten stationair laten draaien hij bleef op 85 tot 87 graden ongeveer.maar bij normaal rijden dan blijft hij wel dik 20 minuten onder streepjes 70 staan ( dus de beginstand )
10 maart 2012 om 16:31 #17930923De kachelradiateur verstopt dan ?
Rik :)
11 maart 2012 om 12:16 #17930919dat zei ik hahaha :jerry
11 maart 2012 om 21:37 #17930930@trashmetal wrote:
dat zei ik hahaha :jerry
Nee, je zei dit:
“misschien moet je je koelsysteem eens een spoelbeurtje geven
alle koelslangen los tuinslang overal op alles weer terug en vers koelvloeistof er inMario”
jij wilt het hele koelsysteem een tsunami geven terwijl ik alleen de kachelradiateur bedoel :jerry
Die kun je afzonderlijk doorspoelen heb ik hier gelezen.Rik :)
12 maart 2012 om 09:41 #17930924indd, je kunt ook alleen je kachelradiateur spoelen
de 2 slangen die vanachter het blok de wagen in gaan loshalen en tuinslang er op
wel op beide slangen spoelenMaaaaaar :D als je kachelradiateur vestopt zit kun je er donder op zeggen dat de rest van het koelsysteem ook veel bagger zit
vandaar dat ik altijd ga voor de tsunami, hou niet van half werk :D12 maart 2012 om 17:10 #17930922misschien domme reactie nu, maar als je dat doet komt er dan geen water door je kachel roostertjes je interieur binnen??
is een luchtslang een idee??
12 maart 2012 om 17:19 #17930921Nee, er stroomt toch ook geen koelwater naar binnen ;)
gewoon de 2 slangen die naar binnen lopen, achter het blok losmaken
dan op beide slangen even te tuinslang zetten
even de 2 slangen goed naar beneden hangen dat al het water er uit is
slangen weer terug monteren, en nieuwe koelvloeistof er indit is het makkelijkste :thumbup
maar als je het aandurft zou ik de hele motor spoelen en de radiateur
12 maart 2012 om 18:54 #17930920welke moet ik nou los maken en doorspoelen??
dit is trouwens een di dti blok van internet, weet niet precies wat ik nou heb. ( ik heb een 2.0 di 16v )
en dat rood omrand is dat de thermostaat??12 maart 2012 om 20:47 #17930918vond mijn uitleg toch wel duidelijk genoeg :hmmz
bij nader inzien, zoek iemand met een beetje sleutel ervaring en laat die het opknappen
dat rode omrande is indd de thermostaat12 maart 2012 om 21:06 #17930935ja sorry ik weet niet precies welke koelwaterslangen je bedoelde.
achter het blok zei je, maar als het achter het blok is dan kun je daar moeilijk bij denk ik.ik neem aan dat je achter het blok bedoeld als je voor de auto staat? wat dat was me even onduidelijk.
of zijn die slangen op deze foto niet te zien.12 maart 2012 om 21:28 #17930934je zult er indd niet makkelijk bij kunnen komen
de foto laat het vooraanzicht zien dus de voor en bovenkant van de motor
als je een beetje logisch nadenkt weet je de achterkant ook wel te vinden
ik begrijp je onderschrift volledig ;)12 maart 2012 om 21:43 #17930933hahaha, ja op waarheid berust.
eigenlijk had ik ook wel gedacht dat dat de achterkant was, maar ja ik dacht ik vraag maar even.
ik zal morgen eens even onde de kap kijken hoe het zit ( had ik nog niet echt gedaan )
jij schreef het namelijk zo, dat het leek of was het een makkie…. vandaar.
12 maart 2012 om 21:58 #17930931het is ook helemaal niet zo moeilijk, je gaat er waarschijnlijk wel lullig bijkomen
en alles wat je nog nooit gedaan hebt lijkt moeilijk
maar achteraf blijkt het meestal reuze mee te vallen8 september 2012 om 14:13 #17930936even een update, ik heb een tijdje terug mijn airco laten controleren.
ze hebben nieuwe vloeistof erin gedaan.bij de controle bleek ook dat mijn beide ventilators niet aanslaan als de airco aangezet word, dit bleek defecte stekker te zijn, die hebben ze even goed schoongemaakt en ingespoten.
nu werkt mijn airco weer 100% super koud, maar ook mijn kachel werkt veel en veel beter, en mijn motor temperatuur meter geeft een mooiere waarde aan.
koste wel 110 euro maar ben nu wel verzekerd van een goede temperatuur winters en zomers.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.