Forumindex › Forums › Modellen › Manta › motor draait verkeerd om
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2009 om 19:01 #17213000
weet iemand welke kabels (van ontsteking) je om moet draaien als de motor verkeerd om draait?
alvast bedankt
vic12 oktober 2009 om 19:01 #17535617van een 2 liter injectie ohc komt uit omega nu in manta b
12 oktober 2009 om 19:09 #17535618onstekings volgorde is 1-3-4-2, waarbij cilinder 1 het dichtstbij de distributie zit.
zet je krukas optijd bij de krukas poelie en het peiltje wat uizteekt, en kijk dan naar je rotor deze wijst dan naar cili.1 en zo kan je dan je verdeel kap afwerken in de juiste volgorde
12 oktober 2009 om 19:12 #17535619Een motor die verkeerd-om draait?
Ik heb dat wel eens gezien bij model-motoren, maar bij een auto-motor???
Hoe kan dat nou……..je startmotor draait toch niet opeens andersom? Hoe zit het dan met de timing van je nokkenas?Haal de verdelerkap eraf. Zet je auto in de derde versnelling en duw hem vooruir. Je ziet nu welke kant de rotor op draait.
Er staat een streepje op het verdelerhuis op de kopse kant waar de verdelerkap op zit. Dit behoort de eerste cilinder te zijn. Controleer dit met de verdelerkap en de bougiekabel. Vervolgens ga je in de richting van de draairichting van de rotor de andere bougiekabels aanleggen:
Onstekingsvolgorde is 1-3-4-2.
12 oktober 2009 om 19:19 #17535620Vroeger met de brommer wilde dat prima, LOL
Maar dat was een 2tact
12 oktober 2009 om 19:26 #17535621heb het met mn brommer ook wel eens gehad idd toen was het een draadje van de ontsteking omdraaien.. daarom dacht ik dat het met mn auto vast ook wel zou kunnen..
hij start namelijk wel maar als ik gas geef verzuipt hij harstikke.. en de koelvin blaast de verkeerde kant op…
12 oktober 2009 om 19:34 #17535622verkeerd omdraaien ?
rijdt ie dan ook achteruit ? :jerry
12 oktober 2009 om 20:00 #17535623AnoniemLid sinds:
1 January 1970jep 5 achter en 1 vooruit:P
12 oktober 2009 om 21:48 #17535624origineel gepost door victorbc10
heb het met mn brommer ook wel eens gehad idd toen was het een draadje van de ontsteking omdraaien.. daarom dacht ik dat het met mn auto vast ook wel zou kunnen..hij start namelijk wel maar als ik gas geef verzuipt hij harstikke.. en de koelvin blaast de verkeerde kant op…
Welke kant blaast de koelvin dan op?
De koelvin zit op een poelie op de motor, aangedreven door een V-snaar??13 oktober 2009 om 14:51 #17535625verkeerd om wil volgens mij niet bij een 4takt benzine motor
als hij verkeerd om draait word je inlaat,uitlaat en je uitlaat word inlaat dus krijgt hij dan geen benzine
bij een diesel wil het wel
ook zit bij een ohc motor geen koelvin op de motor maar is electrich
dus even de plus en de min van de koelvin wisselen en dan loopt ie de goede kant op13 oktober 2009 om 15:18 #17535626bedankt voor de tip, weet je ook waar ik de plus en min van koelvin kan vinden?
13 oktober 2009 om 16:55 #17535627Ik moet zeggen, als je de plus en de min van de koelvin niet kan vinden vind ik het bijzonder knap dat je een omega blok in een manta hebt gelegd. ;)
Maar even voor de goede orde; je hebt het over dat de koelvin de verkeerde richting uit “blaast”: Het is wel de bedoeling dat de koelvin de lucht door de radiator “zuigt” en richting het motorblok “blaast” en niet andersom.
Dat je motor verzuipt bij het gas geven ligt ergens anders aan.13 oktober 2009 om 17:46 #17535628origineel gepost door victorbc10
bedankt voor de tip, weet je ook waar ik de plus en min van koelvin kan vinden?Ik denk in de kofferbak!
:wtf
13 oktober 2009 om 18:49 #17535629origineel gepost door i200
origineel gepost door victorbc10
bedankt voor de tip, weet je ook waar ik de plus en min van koelvin kan vinden?Ik denk in de kofferbak!
:wtf
Zit dat ook niet achter de radio of gaat die uit als je hem aan doet.
13 oktober 2009 om 18:56 #17535630even serieus heren,niet iedereen is even handig :jerry
14 oktober 2009 om 09:20 #17535631origineel gepost door louwe 16 klepper
jep 5 achter en 1 vooruit:Phaha prachtig louwe:P
Maaruhm, ondertussen op weten lossen?
14 oktober 2009 om 09:29 #17535632Ik wil ook graag weten wat er nou echt aan de hand was.
14 oktober 2009 om 15:49 #17535633origineel gepost door Asko
Ik moet zeggen, als je de plus en de min van de koelvin niet kan vinden vind ik het bijzonder knap dat je een omega blok in een manta hebt gelegd. ;)Maar even voor de goede orde; je hebt het over dat de koelvin de verkeerde richting uit “blaast”: Het is wel de bedoeling dat de koelvin de lucht door de radiator “zuigt” en richting het motorblok “blaast” en niet andersom.
Dat je motor verzuipt bij het gas geven ligt ergens anders aan.ligt eraan wat voor fan je hebt:sleeping
mare honda’s draaien toch ook de verkeerde kant op??::o:P
14 oktober 2009 om 19:45 #17535634:hmmz+ is boven 0 en – dan vriest het
14 oktober 2009 om 20:21 #17535635ik weet ook wel dat ik een onhandige harry ben, daarom vraag ik het aan de profs.. of moet ik dan naar een ander aderes?
14 oktober 2009 om 20:24 #17535636:)grapje moet kunnen, maar heb je de koelvin niet verkeerdom geplaatst. is het een blazer of een zuiger? de 1 komt tussen blok en radiator en de ander staat voor de radiator
25 oktober 2009 om 12:57 #17535637dat een motor de verkeerde richting op draaid heb ik bij een 4 takt benzine motor nog nooit mee gemaakt bij diesels is het mogelijk en bij 2 takters ook maar een cih of ohc dat lijkt mij wel heel erg stug hou moet in vredes naam de benzine binnen bij de cillinders komen (wil wel….) maar dat duurt het een extra slag eer de motor eindelijk de benzine(damp) verbrand(ontsteekt)…..
vind t heel eg onwaarschijnelijk.. maar das mijn ervaring
25 oktober 2009 om 21:18 #17535638Hmm, is onwaarschijnlijk, maar laten we de reacties even serieus houden. Iedereen kan fouten maken of iets fout opmerken.
@Victorbc10: De koelvin, blaast of zuigt die lucht? Is het een elektrische vin, of nog gewoon een normale? Wat meer info zou welkom zijn.De motor zelf zal absoluut niet de verkeerde kant om draaien, aangezien dat waarschijnlijk niet mogelijk zal zijn met een CIH.
25 oktober 2009 om 21:36 #17535639Als je de kabels verkeerd erop zet zal de motor niet andersom gaan draaien.
Hij zal hooguit slecht of niet starten. De startmotor blijft de motor de zelfde kant opdraaien.
26 oktober 2009 om 05:55 #17535640ik denk dat de motor wel de goede kant opdraait,(na al jullie reacties) de koelvin zal dan wel een zuiger zijn, die elecrische aangedreven word. maar omdat hij af en toe een paar seconde aan slaat en dan weer stopt, denk ik eerder dat de ontsteking niet op tijd staat, of de polies. ofzo iets. maar ik weet ook niet hoe ik deze zelf op tijd kan zetten. kan ook moeilijk bij het rotor kapje die zit tegen mn kachelhuis aan. heb er nog geen stropboscoop lamp bij gehad.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.