Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Motor dood na hevige kou :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2015 om 14:38 #17269926
Even een verhaal vooraf.
het begon met een kachel die niet meer warm werd,volgens kennis thermostaat kapot, Ik zou die later vervangen,
Maar de dag voor de sneeuwval was mijn vrouw gaan rijden van Rotterdam naar Den-haag, En weer thuis gekomen en niks aan de hand wel klagen dat het koud was onderweg.
de volgende dagen heeft de auto niet meer gereden i.v.m de sneeuw, Pakweg een week later wou ze weer eens gaan rijden, Maar toen starten de auto niet, Probeerde wel aan te slaan maar sloeg toen ook weer meteen af, Een dag later met een buurman nog eens geprobeerd, En toen deed hij het helemaal niet meer Alles leek wel te draaien, Maar motor slaat niet aan,
Toen maar er mee gestopt i.v.m accu leeg trekken, vervolgens de 1e hulp gebeld Route66, die heeft toen gekeken en vertelde dat wss de distri ketting of kapot was of de tandwielen
afdraait (glad) zijn waardoor hij niet meer op tijd staat, hij rade mij even aan om het kleppendeksel er later af te halen en even te kijken of ik iets kan zien aan die tandwielen.
Ik heb toen een Torx doppen setje gekocht, En getracht de schroeven torx los te draaien, maar schroeven komen er niet helemaal uit als ze los zijn ?,Ook zag ik toen ik de olie dop
eraf haalde er een beetje groen gele drap aan zat(Dus Wss koppakking ook lek).
Dus mijn voorlopige vraag is hoe kan ik die kop deksel er het makkelijks eraf halen,moeten er de bougie’s er ook uit eerst of kunnen die nog blijven zitten ?Mvg,
7 januari 2015 om 15:32 #18268096Bobinerail eruit en de bouten los halen, boutjes blijven erin zitten, dan trek je de kleppendeksel zo los.
Uit je verhaal maak ik op dat je er niet veel kaas van hebt gegeten, misschien een idee om iemand met meer verstand ervan ernaar te laten kijken.
7 januari 2015 om 15:39 #18268097niet zo veel idd, maar klein beetje wel,maar ik ga morgen die bobine rail ook weghalen.
Mvg
7 januari 2015 om 18:19 #18268089Die drap aan je oliedop (sludge)
Hoeft niet te betekenen dat je kop lek is.
hoe ziet je koelvloeidtof er uit gewoon mooi helder of mayonaise kleur.Verder zou ik idd ff iemand er bij halen die er iets meer kijk op heeft.
Hij gaat rond maar start niet,zou je brandstof pomp kunnen zijn.
zou om te beginnen hem uitlezen om te zien van hoe en wat.7 januari 2015 om 18:54 #18268095Die drap aan je oliedop (sludge)
Hoeft niet te betekenen dat je kop lek is.
hoe ziet je koelvloeidtof er uit gewoon mooi helder of mayonaise kleur.
Nee dat ziet er gewoon normaal uit, Gelukkig
Verder zou ik idd ff iemand er bij halen die er iets meer kijk op heeft.
D’r gaat pas een monteur kijken als ik zelf eerst iets meer weet,Ik wil eerst weten of wat de 1e monteur had gezegd of dat zo is met de 2 nokken tandwiel.Hij gaat rond maar start niet,zou je brandstof pomp kunnen zijn.
Kan ik dat controleren ?zou om te beginnen hem uitlezen om te zien van hoe en wat.
Ik kan hem zelf niet uitlezen,Ik heb wel Torq misschien dat ik daar iets mee kan uitlezen ?Morgen ga ik weer verder,kijken of ik die kleppen deksel kan loshalen.
Al vast bedankt voor de info mensen.7 januari 2015 om 19:01 #18268094@nexus6 wrote:
@Nessuno wrote:
Die drap aan je oliedop (sludge)
Hoeft niet te betekenen dat je kop lek is.
hoe ziet je koelvloeidtof er uit gewoon mooi helder of mayonaise kleur.
Nee dat ziet er gewoon normaal uit, GelukkigVerder zou ik idd ff iemand er bij halen die er iets meer kijk op heeft.
D’r gaat pas een monteur kijken als ik zelf eerst iets meer weet,Ik wil eerst weten of wat de 1e monteur had gezegd of dat zo is met de 2 nokken tandwiel.Hij gaat rond maar start niet,zou je brandstof pomp kunnen zijn.
Kan ik dat controleren ?zou om te beginnen hem uitlezen om te zien van hoe en wat.
Ik kan hem zelf niet uitlezen,Ik heb wel Torq mischien dat ik daar iets mee kan uitlezen ?Morgen ga ik weer verder,kijken of ik die kleppen deksel kan loshalen.
Al vast bedankt voor de info mensen.Bij een lekkekop pluimt hij vaak witte rook stopt ook niet (condens is na een rondje rijden wel weg)
Tevens loopt je reaervoir leeg.
maar jouwe rijd niet helaas….Brandstofpomp kan je omleiden maar hoe durf ik je niet 123 te zeggen je kan altijd kijken of je bougies nat zijn.
Hij slaat immers niet aan.
kan je iig uitsluiten of het je bobine wel of niet vonkt.7 januari 2015 om 19:49 #18268093Idd start niet maar dat van de bougies, kan ik wel doen als ze nat worden zou er benzine in moeten komen.
7 januari 2015 om 19:57 #18268092Over welk motortype hebben we het hier?
7 januari 2015 om 20:50 #18268091z1.2xe
8 januari 2015 om 08:35 #18268090@Nessuno wrote:
Die drap aan je oliedop (sludge)
Hoeft niet te betekenen dat je kop lek is.Inderdaad. Die witte drap ontstaat door water in je olie en dan kan er gewoon in komen door de vochtige lucht bij koude start. Als je motor nooit goed warm wordt (door korte ritjes of in dit geval de lekke thermostaat) krijgt het water nooit de kans om goed te verdampen.
8 januari 2015 om 10:09 #18268098Als het inderdaad een Z12XE is kan het zijn dat de ketting is verlopen, enkeln niet door ronde tandwielen (wat een lulkoek). Komt vaak door slechte spanner of slecht onderhoud en olie onder pijl.
8 januari 2015 om 10:32 #18268099Vaker is de sludge de oorzaak van het niet op spanning komen van de ketting spanner.
De sludge vormt zich door voornamelijk korte ritten te rijden.
De sludge kan je verminderen door vaker te verversen en af en toe het kleppendeksel los te nemen en te reinigen.
Belangrijkste is dat je de pijpjes en slangen van de Carterventilatie goed open te houden.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 januari 2015 om 10:59 #18268100Oke,korte ritjes klopt wel ze doet Mss maar 40km p/week er mee(boodschappen), De sludge is ook niet zo heel veel, dus dat zo idd door de kou komen dan, de auto wordt zo naar de garage gesleept,
waar ze hem verder zullen onderzoeken,monteur had even gekeken in stroomde regen, en merkte op dat iets niet draait, Wss de ketting, Ik hoop dat het allemaal maar mee valt en mss als de
spanner of geleiders weer strak staan dat hij het weer doet.Mvg
8 januari 2015 om 12:58 #18268101Auto is zojuist opgehaald, wordt telefonisch op de hoogte gehouden.
8 januari 2015 om 15:51 #18268102Distributie set wordt vervangen plus misschien een paar kleppen waar nodig,geschatte kosten tot nu 400-500€ .
10 januari 2015 om 11:18 #18268103Auto rijdt weer :)
10 januari 2015 om 11:55 #18268104Mooi, en wat was het nou dan?
Of is de complete distributie en kop al los geweest?
10 januari 2015 om 17:51 #18268105het was distributie versleten geleiders en spanner,Draai weer als een zonnetje :), ruitenwissermotor was ook vast gevroren, Is meteen ook vervangen, En doet het weer goed.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.