Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motor demonteren Vectra A V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2013 om 16:05 #17254224
Ik zit met het volgende. Kan iemand mij vertellen wat de makkelijkste manier is om
de motor er uit tehalen. Heb een V6 gesloopt dus daar kwam het niet zo heel er nou. Maar bij de goede auto moet er weer een motor in.
Voor de info de motor die er nu in zit is afgelopen zomer in elkaar gelopen.
Alvast bedankt voor het mee denken.
6 januari 2013 om 19:32 #18092113Mooi begin zou zijn om het luchtfilterhuis en de beschermkappen eraf te halen. En natuurlijk het belangrijkste: vloeistoffen eruit ;)
7 januari 2013 om 08:43 #18092114Oke, gaan we daar maar eens mee beginnen. :thumb
Maar dan, heeft er iemand een advies. Ik ben deze week nog vrij en wil proberen hem aankomend weekend weer lopend te hebben.
Het gaat mij er om dat ik niet teveel uitelkaar hoef te halen. ;)7 januari 2013 om 10:03 #18092115alles los halen van het blok stekker slangen ets, maar plak er ook een label aan zo dat je weet waar het weer terug moet
7 januari 2013 om 20:05 #18092116Laat de kabelboom aan de motor hangen en haal de stekker(s) van de Computer los en de motorruimte in.
haal de stekkers welke aan de bestuurders zijde aan de motor zitten (start en latenboom, motoroliedruk lampje etc etc los, laat de startladen boom aan de motor)
haal alle losse draden van de accu polen af, zorg dat de dikke accukabels vrij komen te liggen
maak alle slangen etc etc los
maak schakelstang los
maak de dynamo koeler en hulpwaterpomp stekkers los, deze hangen vast aan de koelvinboom
haal de stekker van de automaatbak los (indien automaat), anders alleen de stekker van de achteruitrijsensor)
haal de verbinding voorpijp / katalysator los
Draai de Centrale asmoeren los
haal de draagarmen los
haal de assen uit de naven, (laat ze in de bak hangen als je deze niet hebt afgetapt)
maak achterste motorsteun los
demonteer subframe
laat de auto zakken
hang de motor op aan een takel
schroef de 2 voorste motorsteunen los
laat de motor zakken op de grond.
haal de auto omhoog,
haal de motor met bak onder de auto vandaan.zo nu kan je aan de motor gaan schroeven.
dit is een grove omschrijving, ik kan wat vergeten zijn
willem
7 januari 2013 om 20:49 #18092117Bedankt Willem,
Ik had vanavond ook al een bezoekje van Klopper gehad. Het gaat allemaal lukken. Wat dus het makkelijkste is, is
onderlangs. De auto heeft een automaat. Dan is het de bekabeling en de schakelkabel/stang los bij de bak.
Ga morgen een start maken. Lijn 6 motoren heb ik zat er uitgehaald, maar V6 in z’n krappe ruimte nog nooit. Vandaar de vraag die ik gesteld had.
Ik zal een paar foto’s maken van het wissel proces.Groet Vincent :thumb
7 januari 2013 om 20:52 #18092118Schakelkabel dan op de bak..
Willem
10 januari 2013 om 19:14 #18092119Hoi, kleine update. De motor is er uit en het motorruim groot en deels schoongemaakt.
Ik zal als ik klaar ben een paar foto’s plaatsen.Gr.Vincent
2 februari 2013 om 08:58 #18092120Zo even een kleine update. Alles ingebouwd en aangesloten. Ik heb inmiddels een rondje gereden. Alleen als ik een paar 100 mtr gerden heb gaat de sportstand knipperen en is het net of de automaat slipt. Wanneer ik hem in z’n achteruit zet doet hij het wel goed.
Is er iemand die weet wat ik moet doen om dit te verhelpen.Gr.Vincent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.