Motor Corsa 2012 valt uit

Forumindex Forums Modellen Corsa Motor Corsa 2012 valt uit

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    roschr03
    Deelnemer

Hoi, even een vraagje: mijn dochter heeft haar auto inmiddels al 5 weken bij de Opel dealer staan waar ze er niet achter kunnen komen wat er aan de hand is. Eerder stond de auto hij een vakgarage waar se er ook niet uitkwamen

De auto uit 2012, een 1.4 benzine met ongeveer 185000 op de teller en goed onderhouden is inmiddels voorzien van nieuwe bobine en motor management systeem maar nog steeds valt hij en meestal onder het rijden zomaar uit. Er gaat geen storingslampje branden!!

Ik ben zelf niet technisch onderlegd maar vindt het wel vreemd dat men de oorzaak niet kan achterhalen. Blijkbaar zijn alle gangbare problemen niet de oorzaak….

Herkent iemand dit probleem? Wat is nu wijsheid?

Graag jullie reacties. Alvast bedankt.

DD1
      Deelnemer

Zomaar uitvallen is een breed begrip. stopt alleen de motor ermee of lijkt de gehele auto spanningsloos te raken? Gaat bijvoorbeeld de kachel uit, stopt de radio ermee, valt de verlichting uit? En als die dat doet valt die plotsklap uit of sputtert die?

En als het gebeurd wat moet je dan doen om hem weer aan de gang te krijgen? start die meteen weer alsof er niks aan de hand is of moeten er allemaal truuken worden uitgehaald als accu polen loshalen?

ik neem aan dat ze al naar de timing en de sensoren hebben gekeken. een krukas, nokkenas en temperatuur sensor. Deze 3 sensoren kosten samen nog geen 50 euro en zijn er met 30 minuten in te zetten. Ik zou daar eerder beginnen dan een nieuwe bobine en computer.

roschr03
        Deelnemer

Bedankt voor je reactie! Ik zal de opties met Opel doornemen en indien zinvol laten uitvoeren. Toch lijkt me dat zij dit zelf ook kunnen bedenken lijkt me?? De bobine en computer zijn blijkbaar niet het probleem..

De motor valt opeens onder het rijden uit, het is m.i. geen stroom probleem, alles wat stroom vraagt doet het gewoon.

Ik reed er de tweede keer dat dit gebeurde zelf in en kwam stil te staan nadat ik misschien 5 minuten had gereden. Het laatste stuk van dat ritje, een minuut voor ie uitviel, merkte ik wel een wat onregelmatig geluid van de motor. De motor sputtert niet. Zelf kreeg ik ‘m toen na een paar keer proberen niet meer aan de praat. Echter de chauffeur van de sleepdienst rommelde wat aan de bedrading naar de nieuwe bobine waarna de auto opeens wel weer wilde starten, hij kon de auto daardoor de sleepwagen oprijden….

Later in de garage bleek de auto weer normaal te starten en te rijden en kon men geen defect ontdekken.

Toen mijn dochter de auto zelf weer in gebruik nam had zij binnen een week weer hetzelfde probleem en is ze weer weggesleept… erg frustrerend.

Nu bij Opel: na het plaatsen van een nieuwe gebruikte computer konden ze de auto blijkbaar gewoon starten en ermee wegrijden maar al vrij snel daarna viel ie opnieuw uit….

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.