Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Motor C20LET 450/500 pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2011 om 11:52 #17243171
Ik heb al een tijd bezig met een motorblok voor een klant, duurde allemaal even voor dat alles financieel bij elkaar was gespaard. Motor zal in een Astra F gaan, alleen de klant die koopt alleen de motor bij mij en de inbouw doen ze zelf. De setup word in de grote lijnen als volgt,
– Vrij programmeerbare ECU
– GT30 turbo
– Bewerkte kop, geflowd, bronzen geleiders
– Nokkenassen
– Custom made inlaat 80mm gasklep
– Zuigerbodemkoeling
– Wossner drijfstangen
– Wiseco Zuigers
– ARP bouten voor de gehele motor
– Custom made koppeling Sachs
– Verstevigingsplaat onderblok
– Z20LET oliepompIk moet nu helaas weg naar de rally, maar ik zal proberen om begin van volgende week ff foto’s te posten!
11 november 2011 om 13:12 #17940953Teaser! :D
11 november 2011 om 19:01 #17940952Ben benieuwd naar het kostenplaatje voor alleen de onderdelen.. zou tussen de 400 en 500 ook haalbaar zijn met een GT28?
11 november 2011 om 22:34 #17940954gt2876 kan max 480 pk lopen. bove 450 pk zou ik wel voor een 30er gaan dan.. onderdelen zullen niet minder dan 7/8000 euro zijn denk ik hehehe. dus nog ff doorsparen en join the garrett club :P. spoelt wel super snel zo een garrett hoor…
11 november 2011 om 22:48 #17940955@red_maniac wrote:
Teaser! :D
Jah das fraai he, ik dacht ook, nou gaan we het beleven! Maar helaas. Kon al niet slapen ivm sinterklaas, word zo alleen maar erger….
NIELS, WAT DOE JE ONS AAN!
:jerry
11 november 2011 om 22:52 #17940956Ik snap niet goed waarom zo’n blok in een Astra F komt te hangen? Waarom niet even doorsparen voor bijv. een Astra Coupé of een mooie H GTC ofzo….
11 november 2011 om 22:54 #17940957waarschijnlijk liefhebber van de astra net zoals niels dat ook is..
12 november 2011 om 00:36 #17940958B204 Saab motor inbouwen met die GT30 en grote injectoren en intercooler en dan kom je ook aan die 450 pk met standaard onderdelen, hoeft het blok nog niet eens echt voor uit elkaar… Kun je mooi een paar duizend euro in de zak houden. En het mooiste is dat het allemaal gewoon om te schroeven is dankzij het GM-LEGO principe. ;)
13 november 2011 om 14:53 #17940959@RISL wrote:
Ik snap niet goed waarom zo’n blok in een Astra F komt te hangen? Waarom niet even doorsparen voor bijv. een Astra Coupé of een mooie H GTC ofzo….
En dan? Dan heb je een duurdere auto, met een saai blok. Das ook zinloos. Ik heb nu ook een H gtc diesel, maar eigenlijk had ik voor dat geld liever een let gebouwd. Maargoed, een degelijke daily móet er ook zijn.
13 november 2011 om 15:25 #17940960@giuliettaevo wrote:
B204 Saab motor inbouwen met die GT30 en grote injectoren en intercooler en dan kom je ook aan die 450 pk met standaard onderdelen, hoeft het blok nog niet eens echt voor uit elkaar… Kun je mooi een paar duizend euro in de zak houden. En het mooiste is dat het allemaal gewoon om te schroeven is dankzij het GM-LEGO principe. ;)
Dus dat standaard saab blok kan 450 pk hebben? Knap!!
13 november 2011 om 16:25 #17940961Bij welk toerental moet die motor dit vermogen gaan halen ?
13 november 2011 om 19:31 #17940962@16VCalibra wrote:
gt2876 kan max 480 pk lopen. bove 450 pk zou ik wel voor een 30er gaan dan.. onderdelen zullen niet minder dan 7/8000 euro zijn denk ik hehehe. dus nog ff doorsparen en join the garrett club :P. spoelt wel super snel zo een garrett hoor…
Zou erg graag willen maar moet nog even doorsparen, plaatwerk is met een beetje goed fatsoen rond kerst een heel eind op weg :D Zou die 7/8000 wel eens verdeeld willen zien over alle onderdelen.
13 november 2011 om 19:48 #17940963@2000 wrote:
@giuliettaevo wrote:
B204 Saab motor inbouwen met die GT30 en grote injectoren en intercooler en dan kom je ook aan die 450 pk met standaard onderdelen, hoeft het blok nog niet eens echt voor uit elkaar… Kun je mooi een paar duizend euro in de zak houden. En het mooiste is dat het allemaal gewoon om te schroeven is dankzij het GM-LEGO principe. ;)
Dus dat standaard saab blok kan 450 pk hebben? Knap!!
Jep, geen probleem…
Lees dit maar eens door;
http://www.serioussaab.co.uk/articles_pages/B2x4tribute.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Unmodified, these engines are capable of supporting up to 500bhp with suitable externals (turbo, exhaust, fuelling…) and with minor modifications far more.
En in een Astra ziet dat er zo uit…
13 november 2011 om 20:19 #17940964AnoniemLid sinds:
1 January 1970is zon saab blokje het zelfde principe als de c20?
past een 18s pannetje dan ook?13 november 2011 om 21:27 #17940965Nee, helaas niet.
Maar een blok van na 94 past wel een 18S bak tegenaan, of een R25/28. Toen werd Saab deel van GM namelijk. In een astra, kadett, vectra ed is het dus vrij makkelijk in te bouwen.
om de Saab motor in een achterwielaandrijver te maken moet je met de carterpan aan de slag en dat is niet bijster makkelijk kan ik je vertellen. ;)
14 november 2011 om 08:19 #17940966@ Mayhem,
Ik bedoelde die dikke LET in een mooie Astra Coupé of GTC….snap niet waarom je zo’n blok in een oude auto hangt met een redelijk slappe carroserie.
14 november 2011 om 08:53 #17940967Omdat het kan.
En een Astra F is echt niet slapper als een G hoor, zeker niet als je hem goed inbouwt. Heb je weleens gereden met zo’n ding, zijn echt degelijke auto’s die flink wat kunnen hebben? Corsa A moet je wel verstevigen met een LET maar zo’n F die kan dat wel hebben hoor.
14 november 2011 om 09:00 #17940968Ik heb eens gereden met een Astra F met een middenmotor.
Die auto stond na een ruim jaar helemaal krom en je voelde ‘m wringen als je volgas gaf. Deuren sloten ook niet lekker meer enz.
Dus ik vond het een redelijk slappe wagen. Nu weet ik ook wel dat die plek niet bedoeld is om de krachten van de motor op te nemen, maar de motor zat wel in een apart subframe en dat zijn dan weer bevestigd aan de B- en C-stijl.14 november 2011 om 11:46 #17940969Geen stalen krukas?
14 november 2011 om 11:50 #17940970De originele krukas blijft tot 800 pk wel heel, dat is al getest ;)
15 november 2011 om 11:27 #17940971@RISL wrote:
@ Mayhem,
Ik bedoelde die dikke LET in een mooie Astra Coupé of GTC….snap niet waarom je zo’n blok in een oude auto hangt met een redelijk slappe carroserie.
Maar dat heet nu smaak toch. Ik heb ook aardig wat scheppen geld in een Astra F gestoken, gewoon omdat het kan, omdat ik dat wil, omdat ik dat leuk vind, omdat het mijn centen zijn, omdat het mijn auto is. Astra Coupe en GTC zijn ook mooi, en die had ik ook kunnen kopen, maar die hoef ik niet. Nu niet iig.
Jij doet dat in een Astra Coupe of GTC, ik doe het in een mooie Astra F GSI, omdat ik dat mooi vind.
En als iemand dat in een Corsa A wil doen, of Kadett van wat voor type dan ook, is dan toch prima..
Vind je eerste bericht toch een beetje ‘n denigrerende ondertoon hebben eerlijk gezegd, maar goed, denk dat je het zo niet zal bedoelen toch ;)@RISL wrote:
Ik heb eens gereden met een Astra F met een middenmotor.
Die auto stond na een ruim jaar helemaal krom en je voelde ‘m wringen als je volgas gaf. Deuren sloten ook niet lekker meer enz.
Dus ik vond het een redelijk slappe wagen. Nu weet ik ook wel dat die plek niet bedoeld is om de krachten van de motor op te nemen, maar de motor zat wel in een apart subframe en dat zijn dan weer bevestigd aan de B- en C-stijl .Is dit niet een beetje de bekende appels met peren vergelijken ? Je zegt zelf al een middenmotor. Volgens mij is dat niet de plek die de fabrikant ooit heeft bedacht voor de motor in de Astra F. Daarbij een Astra F ontwerp stamt uit eind jaren 80 / begin 90 en leunt technisch nog sterk op de E Kadett. Vergelijken met een Astra GTC gaat m.i. mank daarmee.
Daarbij als je een willekeurige Astra F pakt, nu vandaag de dag, onder de 200.000 wordt schaars, moet je hard zoeken, ja dan rammelt en kraakt er wel is wat in een auto uit dat ontwerp tijdperk. Zeker als je nog is een auto neemt die fanatiek verlaagd is (geweest) stug afgeveerd vaak zat stevig de hoek om gestuurd is, dan wil ‘t wel. Ook een Astra G zal daar last van hebben. En die deuren die niet leken te sluiten, zullen dat niet de welbekende deur pinnen zijn ? Heeft niets te maken met afname van sterkte van de carrosserie. is een onderdeel van een euro wat ruim wordt in de deur ophanging. hebben 9 van de 10 Astra’s F (op leeftijd en met de nodige kilometers) last van.Overigens was de Astra F in haar klasse een auto met een bijzonder stijve carrosserie structuur. Kijk de crashtesten er maar eens op na. De minste vervorming met een aanrijding t.o.v. concurrenten. Helaas geen overal winner in de klasse, de Astra F moest de Golf jammer genoeg voor laten gaan, dat kwam omdat bij de Golf de bijrijders airbag optioneel werd aangeboden, en bij de Astra F was deze in modeljaar 91 – 94 niet bij te bestellen. v.a. MY95 pas.
15 november 2011 om 11:41 #17940972Hey, het is inderdaad niet denigrerend bedoeld.
Ik vraag me gewoon af waarom je zoveel geld in een motor steekt en dan dat in een relatief oude auto bouwt. Natuurlijk is dat smaak, maar ergens vind ik het zonde, snap je? En die middenmotor Astra F, die was dus nog verstevigd. Het waren niet de deurpinnen, de auto was krom gaan staan (met een rij langs de dorpel en er ontstond een afwijking van meer dan een cm. Ik heb ook eens in de standaard Astra F station van m’n neef gereden vond dat nou ook niet zo’n strakke wagen.Dat deze wagen stijver was dan een Golf wist ik niet, maar de Golf 3 heb ik ook nog niet gereden.
15 november 2011 om 16:45 #17940973Maar wat was de historie van die auto dan. Geen schade bak ofzo. met 250 – 300 pk trek je een Astra F echt niet krom, mits
je ‘m mishandeld, terrein rijden, echt crossen, moedwillig overmatig zwaarbelasten o.i.d. Gezond verstand weet dat 500+ pk niet gaat bijdragen aan structuur behoud van de carrosserie. Ook in een Astra G (coupe) niet, mits aanpassingen aan te brengen,
verstevigings stutten en knieen bijv. Het blijven allemaal auto’s die voor normaal straat gebruik geconstrueerd zijn. Ook een Astra H. Dus dat doet daar gewoon niets aan af.
Ik heb genoeg Astra F barrels gezien, gewoon op, einde leven, verbruikt. Als je daar te zware motoren in gaat zetten is niet handig nee, maar datzelfde geldt voor een Astra G, of nieuwer,
alleen een Astra F was er jaren eerder, dus de kans dat je een auto aantreft die een leven heeft gehad is groter, logischerwijs is een G en alles daarna jonger, en dus veelal met lage km standen
op straat te vinden.Uiteraard zal een moderne auto strakker in elkaar zitten. Maar als je gewoon een goede carrosserie hebt, waar je met zorg en gezond verstand iets inbouwt, en de juiste verstevigings maatregelen neemt, zie ik niet in waarom je dat niet in een Astra F kan bouwen, of een Corsa A, of een Kadett, of wat dan ook.
15 november 2011 om 17:16 #17940974De historie van die auto was gewoon netjes dealer onderhouden. Ingeruild bij de Ford-dealer, die moest er vanaf en bracht ‘m naar de handel. Daar issie opgehaald, middenmotor met ongeveer 350 pk en 400 Nm ingebouwd (getest op de rollenbank) met verstevigingen en al. Een jaartje lang alles op Zandvoort gereden wat mogelijk was (vrije dagen e.d.) en de auto was krom. Iedere keer dat je daarna ook gas gaf, voelde je de wagen krommer gaan staan en zodra je van het gas af ging, veerde hij weer wat terug.
Natuurlijk zijn die auto’s gemaakt voor straatgebruik, maar je kunt niet ontkennen dat iedere nieuwere auto een hogere torsiestijfheid heeft dan de voorgangers.
En 500 pk in de Astra F, ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg alleen dat ik het ergens zonde vind. Nu ik er een tijdje met het idee bezig ben, vind ik het ook wel weer heel stoer. Ik weet niet of het straatlegaal gaat worden, maar wat moet het gaaf zijn om motoren en dikke sportwagens bij te kunnen houden in je F’je.15 november 2011 om 17:20 #17940975Zucht……
Mijn mening: offtopic gezeur
Het gaat hier toch om de motor ? ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.