Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2013 om 17:51 #17255125
hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn opel corsa van 2003.
De motor blijft lopen als de sleutel uit het contact is verwijderd.
Het Contactblokje en het slot is al vervangen, ik weet even niet waar ik het moet zoeken.
Lampjes zijn ook allemaal goed wie kan mij helpen?Ik hoop dat jullie een oplossing hebben.
B.V.D Groeten Sander
4 februari 2013 om 18:06 #18103524mischien een lekke vacuum slang..
zijn er nog meer storingen..?
bb
king:4 februari 2013 om 18:15 #18103525@CORSA BB wrote:
mischien een lekke vacuum slang..
bb king:
Het is iets electrische naar mij weten, motor start gewoon alleen bij uitzetten blijft moter gewoon doorlopen,
de verlichting gaat wel gewoon uit op dashbord, erg vaag allemaalBedankt voor het meedenken
4 februari 2013 om 18:38 #18103526Als ik je naam zo lees heb je een diesel. Waar ik zo aan denk is het stopsysteem. Ben niet zo thuis in autodiesels, maar over het algemeen is het zo dat een diesel gestopt wordt met een magneetventiel. Die willen wel eens blijven hangen.
4 februari 2013 om 21:27 #18103527Dit heb ik nog nooit meegemaakt (of van gehoord). Lijkt me wel bizar. Hoe heb je de motor uit gekregen?
4 februari 2013 om 21:37 #18103528Ooit ergens een filmpje gezien van een oude astra, bleek uiteindelijk een massa probleem te zijn.
4 februari 2013 om 23:27 #18103529@Nique wrote:
Dit heb ik nog nooit meegemaakt (of van gehoord). Lijkt me wel bizar. Hoe heb je de motor uit gekregen?
Af laten slaan denk ik. Dit is idd bizzar en vreemd. Heb ooit ongeveer hetzelfde meegemaakt met een Audi B5. Auto uitzetten, ging die vanzelf weer starten, 10 seconden later viel die weer uit. Dit deed die dus een paar keer en is vanzelf verholpen.
Galaxy Nexus Tapatalk
4 februari 2013 om 23:38 #18103530Dat ‘n diesel niet stopt kan prima gebeuren.
Diesels stoppen pas als ze geen brandstof meer krijgen. Ze hebben geen gasklep zoals een benzine motor en hebben geen ontsteking nodig. Diesel ontbrand puur door compressie en hitte.Kortom: als de brandstof toevoer niet stopt, gaat een diesel gewoon door met draaien.
En nu komt t meest frapante: Diesels kunnen ook door gaan als er geen diesel meer ingespoten wordt.
Als er op één of andere manier olie in de zuigers van een diesel terecht komt (b.v. door een inwendig lekkende turbo) zal hij daar ook gewoon op verder lopen, tot de carter zo ver leeg is dat er geen olie meer opgezogen kan worden. Maar tegen die tijd is het meestal te laat, want dan is er ook geen smering meer voor de motor en loopt hij in de soep.
Motorolie gedraagt zich onder hoge druk en hitte namelijk net zo als diesel. Dat doet net zo hard boem als diesel.Dat fenomeen heet ook wel “runaway diesel”.
Zoek er maar eens naar op Youtube.Om ‘m dan nog te laten stoppen, kan je m in de hoogste versnelling en met de rem er op ineens de koppeling los laten.
Andere mogelijkheid is een lap in de intake drukken en zo de luchtstroom te stoppen.[youtube:ybnf6y1i]http://www.youtube.com/watch?v=3NRaqgab0_w[/youtube:ybnf6y1i]
Vanaf 1:30. Ding vliegt ineens in hoge toeren.
Kerel gooit een lap in de intake van de turbo en hij vertraagt direct.5 februari 2013 om 07:41 #18103523@McKaamos wrote:
Dat ‘n diesel niet stopt kan prima gebeuren.
Diesels stoppen pas als ze geen brandstof meer krijgen. Ze hebben geen gasklep zoals een benzine motor en hebben geen ontsteking nodig. Diesel ontbrand puur door compressie en hitte.Kortom: als de brandstof toevoer niet stopt, gaat een diesel gewoon door met draaien.
En nu komt t meest frapante: Diesels kunnen ook door gaan als er geen diesel meer ingespoten wordt.
Als er op één of andere manier olie in de zuigers van een diesel terecht komt (b.v. door een inwendig lekkende turbo) zal hij daar ook gewoon op verder lopen, tot de carter zo ver leeg is dat er geen olie meer opgezogen kan worden. Maar tegen die tijd is het meestal te laat, want dan is er ook geen smering meer voor de motor en loopt hij in de soep.
Motorolie gedraagt zich onder hoge druk en hitte namelijk net zo als diesel. Dat doet net zo hard boem als diesel.Dat fenomeen heet ook wel “runaway diesel”.
Zoek er maar eens naar op YoOm ‘m dan nog te laten stoppen, kan je m in de hoogste versnelling en met de rem er op ineens de koppeling los laten.
Andere mogelijkheid is een lap in de intake drukken en zo de luchtstroom te stoppen.[youtube:1wsgyxbd]http://www.youtube.com/watch?v=3NRaqgab0_w[/youtube:1wsgyxbd]
Vanaf 1:30. Ding vliegt ineens in hoge toeren.
Kerel gooit een lap in de intake van de turbo en hij vertraagt direct.Morgen gaan we verder kijken,Contactblokje en slot zijn dan inmiddels vernieuwd het zal dan wel denk ik iets mechanisch zijn. Opel dealer gebeld die zei zet de auto maar neer ,ja tuurlijk en dan een berg geld kwijt zijn einde van de dag.
Word vervolgd dussss, bedankt voor het meedenken.5 februari 2013 om 08:11 #18103531Zo, dan rijdt je dus gewoon met een bom onder je motorkap. Nooit geweten dit. Succes ermee :P
5 februari 2013 om 11:17 #18103532Afsluiter op de dieselpomp misschien kapot…
Willem
5 februari 2013 om 11:19 #18103533@Nique wrote:
Zo, dan rijdt je dus gewoon met een bom onder je motorkap. Nooit geweten dit. Succes ermee :P
een diesel doet het ook prima op motorolie hoor…
Kijk hier maar eens naar: Bij the Way, dit is wel een kwaal van de BMW diesels van de generatie 1998 t/m 2008
[youtube:26grlrx5]http://www.youtube.com/watch?v=dHOpUPR5TTM[/youtube:26grlrx5]
5 februari 2013 om 17:55 #18103534Er zijn zat meer voorbeelden van idd. Ook diverse franse wagens die er last van kunnen hebben.
Heb het eigenlijk nog weinig gezien bij Opeltjes. Als die al door blijven draaien, dan is het meestal gewoon de diesel toevoer die niet gestopt wordt. Niet omdat ze zomaar olie uit de carter opslurpen.5 februari 2013 om 22:50 #18103535Corsa-C van 2003 dat is een 1.7Di of 1.7DTi??, deze heeft een mechanische afsluiter, deze zou zomaar open kunnen blijven staan..
Willem
6 februari 2013 om 18:13 #18103536@wim-v6 wrote:
Corsa-C van 2003 dat is een 1.7Di of 1.7DTi??, deze heeft een mechanische afsluiter, deze zou zomaar open kunnen blijven staan..
Willem
Morgen maar uitlezen, bij de opel dealer :swear waarschijnelijk de aanstuurcomputer van de auto pffff,
die de brandstof klep niet dichtzet,dat word een dure grap als dat het is.het gaat trouwens om de 1.3 cdti
Word vervolgd!
6 februari 2013 om 18:19 #18103537een van de Allereerste dan haha…
maar dit zou in het contactslot kunnen zitten, of in de BCM, of in de motorstuurdoos.
Willem
6 februari 2013 om 19:34 #18103538@wim-v6 wrote:
een van de Allereerste dan haha…
maar dit zou in het contactslot kunnen zitten, of in de BCM, of in de motorstuurdoos.
Willem
Ja erg vaag allemaal, Contactblokje is vervangen en tevens het contactslot.
Vind het ook raar dat hij helemaal geen foutcodes uitleest.Bedankt voor het meedenken!
6 februari 2013 om 20:04 #18103539cool ik wil dat ook lol
6 februari 2013 om 20:34 #181035406 februari 2013 om 21:52 #18103541ik heb dit ook gehad,
bij mij was het iets simpel maar moet even kijken want heb het ergens opgeschreven maar het was wel een naftje9 februari 2013 om 14:52 #18103542Vrijdag naar de opel dealer geweest ,100 Euro lichter en nog geen oplossing.
Storingen:
-Hoofdrelais en brandstofpomp relais blijft bekrachtigd
-Gloeirelais word heet ,en datalijst geeft inactief aanNa storingen wissen blijven deze 2 Meldingen erin staan
-P0230 br pomp relais onderbreker
-p0683 circ gloeibougie spanning te laagauto ging wel gewoon uit daarna, dus even afgewacht,s,avonds starte de auto slecht en daarna helemaal niet meer
volgende ochtend nieuwe accu gemonteerd,starte na aantal keer eindelijk.
vanmiddag weg geweest auto heeft 3 uur stil gestaan ,en daarna zeer slecht starten en uiteindelijk accu leeg
auto maar aangeduwd en naar huis gereden. ik weet het niet meer
Accu en dynamo zijn goed, Misschien toch de relais die de accu leeg trekken???
WIE KAN MIJ HELPEN !!! :cry
9 februari 2013 om 16:25 #18103543Gloeit ze nog wel voor???
en ja, als er spanning op een relais blijft, blijft het bekrachtigde circuit stroom verbruiken….
Willem
9 februari 2013 om 17:50 #18103544ja ze gloeit nog wel voor,verder kan ik niet meten of de relais stroom verbruiken,
zo technische ben ik ook weer niet :???: ,hoe kun je trouwens zien als een relais stuk is of deze blijft plakken?Ik ga maar maandag maar weer is naar de dealer ik kon kosteloos wat relais gebruiken.
Het probleem was de motor ging niet uit,en nu start hij slecht en trekt hij ergens stroom weg waardoor de motor niet meer wil starten, wel als de motor nog warm is trouwens pfff ik word er moedeloos van.
Bedankt nogmaals voor het meedenken
9 februari 2013 om 17:58 #18103545kan je niet zien, kan je alleen achter komen door te meten of te vervangen.
met meten kom je achter meerdere dingen, kan je ook zien of ze bekrachtigd word of niet..
een relais wat niet bekrachtigd word, mag geen stroom doorlaten, en een relais welke bekrachtigd word zonder dat het betreffede circuit is ingeschakeld heeft een andere oorzaak..
Willem
9 februari 2013 om 23:27 #18103546heb dit grapje ook een keer gehad , dat was met een astra f 1.8 16v .
vreemde gewaarwording sleutels in de hand en auto die blijft lopen .
dynamo is toen vervangen en het probleem was op gelost , misschien kun je daar iets mee ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.