Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › motor blijft koud.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2013 om 16:40 #17247080
beste opel leden.
ik ben bezig met een astra waarvan de de temperatuur niet echt heet word,althans dat zegt de meter op het dashboard.
vervangen zijn:
waterpomp. 3 maanden terug.
temperatuursensor voor dashboard meter.
meter van dashboard zelf ook nog :P
thermostaat 2xhet vreemde ervan is dat als de auto stationair loopt,de koelvin bij 90 graden aanslaat en de temperatuur terug brengt naar 85c. :hmmz dat is eigenlijk al te vroeg natuurlijk :hmmz
dus mijn gedacht gingen uit naar de thermoschakelaar>nog niet vervangen,maar………. als ik ga rijden met de auto,met de stekker van de thermoschakerlaar af (zodat ik zeker weet dat de vin niet aanslaat onder het rijden) word de motor +-78c.maar ik vermoed eigenlijk dat de motor wel gewoon goed warm word.maar dat de meter op het dashboard anders aangeeft.
iemand hier enige ideeën over hoe dit zou kunnen. ik heb echt geeeeeen idee :hmmz
26 oktober 2013 om 17:38 #17999382en als je met je handen in de buurt van de water slangen komt voelt het dan warm ? of heeft
of niet vast te pakken.ik heb zelf een infra rood meter die ik op diverse delen kan richten
26 oktober 2013 om 17:59 #17999383slangen worden beide echte heet…
ik ben zelf ook automonteur,maar dit probleem heb ik nog nog meegemaakt :hmmz26 oktober 2013 om 18:10 #17999384en als je de blauwe draad meet tussen sensor en de meter.
een andere vraag hoe oud is je koppakking.
het kan zijn gaten een beetje groot zijn geworden26 oktober 2013 om 18:23 #17999385als ik de blauwe draad massa geef, dan slaat de meter uit in het rode.
gaten groter worden? leg eens uit? dat zou betekenen dat je water sneller gaat stromen? maar je thermostaat regelt toch uiteindelijk je definitieve doorstroming?
26 oktober 2013 om 18:31 #17999386de koelgaten van de koppakking zijn kleiner als de gaten in het onderblok of de kop.
de uitgang naar de radiateur zit in de kop.
je water wordt door de pomp via het onderblok via de pakking omhoog geperst
hogere toeren is meer flow van de pomp27 oktober 2013 om 12:37 #17999387mmmmm oke oke. dat zou een mogelijkheid kunnen zijn idd.
maar dan blijft het vreemde,stationair slaat de koelvin bij 90c aan. en weer uit bij 85 :hmmz
maar de slangen zijn dan wel bloedheet27 oktober 2013 om 12:51 #17999388bij conrad verkopen ze van die mooie infra rood meter je richt op een onderdeel en je weet hoe warm of koud een onderdeel is.
verder zou je de weerstand van je sensor kunnen meten met een ohm meter.
op internet kun je de grafiek van de sensor vinden.
de blauwe draad van je sensor is soms geoxideerd tot wel 30cm vanaf de connector.je meter op je dashbord is niet echt een geijkte meter maar geeft een ongeveer waarde waarbij het rode gebied aangeeft van direct uitzetten
20 november 2013 om 15:57 #17999389waarschijnlijk is het probleem gevonden.we vermoeden dat er een thermostaat in gekomen is die bij 82 graden open gaat. :( ja zo kun je dus lang blijven zoeken :fy1
20 november 2013 om 16:05 #17999381hehe, een tropen thermostaat, das lullig ja.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.