Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › motor blijft draaien zonder sleutel in contact
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2013 om 13:20 #18200933
Terug naar het begin als je rommelde aan het stuur ging ie uit.
Er zal daar een slecht contact cq verbinding / sluiting contactslot / module
Kun je van buiten vaak niks aan zien
De stekkers van de diverse schakelaars stuk voor stuk loshalen en paar dagen uitttesten
Dashboard verlichting bedoel je alle controle lampjes mee? Die gaan branden als hij op contact staat?25 december 2013 om 13:25 #18200934Problemen met je contactslot/blokje.
Heb er al genoeg vervangen van astra g’s en zafira’s.25 december 2013 om 13:28 #18200935Dat verklaard ook waarom je accu leeg getrokken is. Doordat ie alsware op contact blijft staan trekt ie je accu leeg.
En dat hoeft niet altijd te gebeuren, je blokje is gewoon versleten.25 december 2013 om 13:30 #18200936rommelen aan het stuur helpt niet meer.
er is al nieuw contactslot ingezet.
stekkers van de diverse schakelaars ook al geprobeerd.
ja inderdaad alle controle lampjes. die gaan spontaan (ook snachts als de wereld slaapt) branden.
dus zonder dat ik zelf in de auto zit.
met het trekken van zekering 32 voorkom ik het probleem van de lampjes.
dus ook deze opties werken niet.
maar in ieder geval bedankt voor het meedenken burnerchief.
nog andere opties?25 december 2013 om 13:32 #18200937fearless,
contactgedeelte aan linker kant van stuur is al vervangen.
welk blokje bedoel jij? het “kaartje” aan de rechterkant ?
ook als ik die los haal dan blijft de motor draaien25 december 2013 om 13:34 #18200938Nee achter het slotgebeure zit een contactblokje…dat is het elecktrische gedeelte van het slot. Die zijn los te vervangen.
Ik had niet gelezen dat dat al vervangen was.25 december 2013 om 13:58 #18200939dat is t dus niet
25 december 2013 om 15:24 #18200940Collega van mij heeft vergelijkbaar akkefietje gehad met een VW Golf
Daar zat het probleem in de stekker van de trekhaak,
als er een plus vanuit de caravan op gezet werd bleef de motor ook lopen.
Ik neem aan dat je er niet continue een sleurhut achter hebt maar misschien is er wat in die richting te vinden..???
Succes ermee is een moeilijk verhaal en vast iets heel lulligs25 december 2013 om 15:33 #18200941ik heb er nooit wat achter hangen. 1 keer per jaar een fietsendrager.
de stekkerdoos heb ik gisteren al vervangen.25 december 2013 om 16:17 #18200942iemand een schema van deze auto ?
25 december 2013 om 20:09 #18200943Storing in dynamo een diode stuk dat hij via laadstroom lampje stroom krijgt?
26 december 2013 om 08:12 #18200944schema heb ik, wel in duits.
26 december 2013 om 10:12 #18200945fearless,
is dit het blokje wat je bedoelde?26 december 2013 om 10:14 #18200946bovenstaande foto is niet van mij maar het gedeelte wat vervangen is staat wel op de foto
28 december 2013 om 13:07 #18200947niet mijn foto maar wel dezelfde kast.
de zekering die ik er steeds uithaal is de meest rechtse, een na bovenste (rood 10ampere)
alle kabeldoorvoeringen gecontroleerd, deuren en achterklep. maar nog steeds geen resultaat.SORRY!!!!!! ik zeg steeds zekering 32, maar ik bedoel 23!!!!!
28 december 2013 om 13:37 #18200948kan het in de dynamo zitten?
28 december 2013 om 14:26 #18200949Kan sluiting zitten in een kabeldoorvoering.
Had ik ook toen rechts achter de elekctrice raam bediening niet meer ging.
Bij de eerste keer vond ik ook geen kabelbreuk, maar tweede keer kabels een stuk eruit getrokken en toen zag ik de kabelbreuk.
pm me je email maar dan stuur ik je de pdf, waar het schema in staat en nog een heleboel. :D28 december 2013 om 16:06 #18200950Misschien een domme vraag maar is het relais al nagekeken die zekering 23 bekrachtigt?
Deze blijft misschien wel kleven.
Evt kan je div. relais omwisselen voor dezelfde.
Er zitten namelijk veel dezelfde relais.
En als je zeker weet welke relais het is kan je het kapje verwijderen en deze bekijken.
Ik heb wel vaker gehad dat dit een rare storing veroorzaakt.6 januari 2014 om 16:09 #18200951hallo allemaal,
allereerst eenieder die mee heeft gedacht de allerbeste wensen voor 2014 en alles daarna.
mijn jaar is goed begonnen. het probleem is opgelost!
ik wil dan ook iedereen die heeft mee gedacht van harte bedanken voor de gegeven adviezen.
na van alles geprobeerd te hebben en na lang zoeken bleek het probleem in de bekabeling van de stuurbekrachtiging te zitten.
deze was ter hoogte van de homokineet linker zijde uit de bevestiging gekomen en klem komen te zitten.
aangezien de homokineet een draaiend onderdeel is, heeft deze de bekabeling in de loop van de tijd dusdanig versleten dat dit de storing veroorzaakt heeft.
en zelfs de stuurbekrachtiging heeft uitgeschakeld.
mijn maatje heeft de zwarte draad weer aan elkaar verbonden, gesoldeerd en netjes afgewerkt.
de blauw witte draad begon al te rafelen. ook dit heeft hij hersteld
de dikke rode draad was er nog niet zo erg aan toe.
hoe dan ook, ik rij weer met veel plezier in mijn Opeltje met 270.000 km op de teller.
en de kosten? 2 bioscoopbonnen.
wel kwamen we er achter dat het koelvloeistof reservoir niet helemaal dicht meer is.
dus op de sloop een andere gehaald. deze ga ik komende week vervangen.nogmaals, iedereen bedankt!
Richard
6 januari 2014 om 17:22 #18200952Dan is deze kabel ooit een keer niet goed bevestigd na een reparatie.
Dit soort dingen verzin je ook niet
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
11 januari 2014 om 21:50 #18200953Das mooi om te horen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.