Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motor astra H station Z17DTH 2005 overleden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2011 om 15:32 #17231553
Zoals ik vorig jaar voor de vakantie al had beschreven dat ik een lekke koppakking had heeft de motor, een Z17DTH van 2005 met 125.000 km het nu begeven.
Nadat ik een licht gerommel in de motor hoorde kwam er na 500 meter plots een enorme rookwolk uit de uitlaat.
Ben onmiddellijk in de berm gereden en de motor proberen uit te zetten.
Ik stond met de sleutel in de hand zeker al 5 seconden buiten totdat de motor stopte, bleek dat het “nadieselen” was omdat er motorolie op de zuigers kwam.De garage heeft na een beetje olie in het carter te hebben gegooid en de motor gestart, geconstateerd dat de olie direct bij de peilstok weer naar buiten kwam door druk in het carter.
Dus of het onderblok is gescheurd, gat in de zuiger of zuigerveren stuk.Ik heb het vertrouwen in deze motor verloren en ga er een andere in laten zetten. Wie kan me hier advies over geven waar te kopen en waar op te letten?
Nu hoorde ik ook iets over een Bosch of Denso brandstof systeem, hoe kom ik erachter welke ik heb?mvgr,
23 januari 2011 om 17:51 #17803619Waarschijnlijk zuiger gescheurd, gebeurd vaker.
Was er geen dieselklop waar te nemen.
Dit ontstaat vaak door kapotte verstuiver.
Willem
23 januari 2011 om 18:28 #17803620Ik neem aan dat je verbruik ook drastich omhoog gaat met een kappote verstuiver?
Zodat ik (hopelijk gebeurd het niet) het voortijdig waar kan nemen.
23 januari 2011 om 18:30 #17803621hoeft niet hoor….
vaak krijg je meer gecentreerd inspuiten en dan op 1 punt hogere verbrandingstemperatuur, daardoor gaat de zuiger kapot.
Lang leven hoog vermogen uit een kleinere motor.
Willem
23 januari 2011 om 20:51 #17803622Ik heb vorig jaar zomer waterschade gehad aan de motor (1.8 16v benzine) en moest ook een andere motor plaatsen.
Via mijn garage, die mij uitstekend geholpen hebben, heb ik een gereviseerde motor erin gekregen van VEGE in Huussen.
Ben er erg goed over te spreken en je hebt 2 jaar garantie op de motor. Motor loopt perfect, heb geen last van olieverbruik ed.
De motoren die daar vandaan komen zijn volledig gereviseerd en van A tot Z getest en beproefd.23 januari 2011 om 20:58 #17803623Alweer een Z17DTH overleden weet er helaas alles van :(
Nu hoorde ik ook iets over een Bosch of Denso brandstof systeem, hoe kom ik erachter welke ik heb?
Jij hebt een Bosch systeem.
Als je een motor zoekt een Z17DTH uit een astra H is allemaal bosch maar uit een corsa C of combo NIET dit is denso dan kun je ALLES overbouwen .Dus zoek gewoon een Z17DTH uit een astra H dan zit je goed.
(geen Z17DTL dit is ook geen bosch).23 januari 2011 om 21:08 #17803624Wat me opvalt is dat dus alleen die Bosch Z17DTH’s kapot lopen, ik heb dit nog niet meegemaakt bij de Denso Z17DTH motoren.
nadeel van de Denso Z17DTH is wel dat ie niet te Chippen is.
Willem
23 januari 2011 om 21:37 #17803625Klopt die denso ECU´s zijn bijna niet te kraken.
Werken met een apart protocol.Maar nu je het zegt alleen de bosch Z17DTH´s lopen kapot.
23 januari 2011 om 21:43 #17803626aan het mechanische ligt het niet in iedr geval.
Wij hebben Combootjes met Z17DTh’s met 4 ton erop, geen probleem!!
Willem
24 januari 2011 om 16:06 #17803627Skip,
ik neem aan dat je Vege motoren te Huissen bedoeld in gelderland.
Willem,
Ik weet niet wat je precies met dieselklop bedoeld, maar ik had wel iets raars gemerkt voordat de rook uit de uitlaat kwam.
Als ik optrok leek het net of er geen pit meer in de motor zat, je voelde dan ook een lichte trilling in de auto.Bedankt voor alle adviezen, ik ben dus op zoek naar een Z17dth motor met minder dan 100.000 km op de teller.
Hoe denken jullie trouwens over een gereviseerde motor, deze werd mij nl. ook aangeboden.
24 januari 2011 om 17:13 #17803628jsgsi
Dus een motor uit een astra H is altijd goed?
Maakt het ook nog uit welk bouwjaar?Klaas
25 januari 2011 om 20:56 #17803629Bouwjaar is niet zo heel belangrijk.
Zolang het maar een Z17DTH is .
Volgens mij is die van 2004 tot 2007 geleverd daarna worden het Z17DTJ DTR enz die moet je niet hebben is weer heel ander systeem.Je kunt voor de zekerheid altijd even navragen als je een motor gevonden hebt of het een bosch systeem is (en geen denso).
11 februari 2011 om 18:56 #17803630Ik rij weer.
Ik heb een andere motor gekocht van 2007 met 25.000 km op de teller. (aangetoond).
Dus iedereen bedankt voor de goede op en aanmerkingen.
Topic kan gesloten worden.
O ja. oude motor heeft een gescheurde zuiger en staat te koop op marktplaats.
12 februari 2011 om 10:01 #17803631Wat heb je nu moeten betalen voor de hele swap? Vanuit interesse.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.