Motor Astra G sport wordt traag warm!

Forumindex Forums Modellen Astra Motor Astra G sport wordt traag warm!

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255565
    rene1
      Lid sinds:
      8 March 2011

      Hoi allemaal,

      Ik heb een prachtige en goed onderhouden Astra G 1.6/16V sport bwj.2001 ( km.102.200 ) NAP, echter duurt het behoorlijk lang voordat de motor op temperatuur is !!!

      Het duurt zeker 10 tot 15 min. ( stadsverkeer) voordat ie echt warm begint te worden.

      Is dit gebruikelijk?

      Voertuig staat geruime tijd in de garage aangezien wij óók véél met de fiets onderweg zijn.

      Groet,

      rené1 :(

      #18109818
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        kan zijn dat de thermostaat defect is, blijft dan open staan

        #18109819
        uiltje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2012

          klinkt idd als de thermostaat..

          #18109821
          HarrieAstra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 October 2012

            Waarom thermostaat? TS zegt toch niet dat de temp meter helemaal niet uit de hoek komt?
            Dus blijft niet open staan, anders zou de temp helemaal niet oplopen..

            Iedere auto komt langzamer op temperatuur met hedendaagse buiten temperaturen. Niets geks aan. Anders wacht en kijk je het even aan tot het wat beter weer wordt. Dan zal hij wat sneller uit de hoek komen.

            Als hij eenmaal op temp is gekomen, blijft hij dan op constante temp? En hoeveel graden is dat?

            #18109820
            Mr-T-Opel-Astra-G
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 August 2011

              +1 harrie is op dreef vandaag!

              Vraagje: Trek je bij vertrek ook meteen je blazers open??

              Mijn astra liep ook langzamer warm wanneer ik mijn blazers op 4 zette en de verwarming aanzette vanaf het begin..

              Met deze temperaturen inderdaad niet vreemd opkijken als het wat langzamer gaat..
              Mocht dit echt aanhouden (ook bij beter weer bijv.) zou ik me pas dingen gaan afvragen..

              #18109822
              TerryB
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 January 2012

                Mijn temp meter word ook pas wakker als ik op mijn werk aan kom en dat is 15km, mijn ecc staat standaard op 22C op de auto. stand! Klinkt heel normaal dus;)

                #18109823
                b07
                  Lid sinds:
                  24 February 2009

                  de mijne is na 10 minuten al 80 graden en, binnen 15 minuten 90 graden met de kachel uit.

                  #18109824
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    dat de thermostaat pas stuk is als de meter niet meer uit de hoek komt
                    of niet oploopt is lulkoek


                    @rene1
                    , start je astra maar eens en pak de waterdarm vast die van het blok naar de radiateur loopt, linksvoor
                    als hij gelijdelijk aan warm wordt met een klein minuutje al
                    is het foute boel, thermostaat stuk
                    blijft hij lange tijd koud en dan ineens heel warm / heet, dan is de thermostaat ok

                    onze corsa heeft ook een thermostaat die open blijft staan
                    meter gaat niet over de helft, op snelweg blijft hij op een kwart/einde blauwe gebied
                    en heb nog wel een houten plaat voor de radiateur gemaakt :D

                    #18109825
                    rene1
                      Lid sinds:
                      8 March 2011

                      Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties en adviezen!!!

                      Trashmetal,

                      Ik ga jouw advies eerst eens uitproberen,zie dan wel verder!

                      Groetjes,
                      rene1 :thumb

                      #18109826
                      trashmetal
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2007

                        suc6 we lezen wel hoe het verder loopt :thumb ;)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.