motor aarzelt tijdens optrekken

Forumindex Forums Modellen Astra motor aarzelt tijdens optrekken

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    barrynoname
    Deelnemer

beste leden,
      een maand of 2 geleden heb ik een topic gestart over het feit dat de motor wat aarzelt cq schokt tijden het optrekken, en dan voornamelijk ik de 1ste, 2de & 3de versnelling.
      De bobinebrug en bougies zijn 3 maanden geleden vervangen, dit nadat de auto nog op 3 poten begon te lopen, maar goed de auto stotterde hiervoor al.
      Na deze reparatie leek het erop dat de problemen verholpen waren, helaas kwamen de stotteringen al na een paar dagen terug.
      Vorige maand een grote beurt uit laten voeren bij orange motors in de hoop dat een deels verstopte benzine filter de boosdoener was, tijdens de rit naar huis begon de auto echt enorm te stotteren en viel zelfs stil op een 50 kmh weg, ze hadden de pijp van de lmm naar het gasklephuis vergeten vast te zetten en deze was los gesprongen.
      Thuis de slang weer vast gezet met het klembandje en dat erge gestotter was weer voorbij, maar nog niet het lichte stoten schudden en inhouden.
      Vandaag de auto apk laten keuren, de auto kwam hier behalve 1 kapot remlicht en 4 nieuwe banden zonder problemen door heen.
      inmiddels een obdII wifi dongel gekocht en de app dashcommand voor de ipad, ik heb de codes uitgelezen en helaas waren er ook geen foutcodes te vinden.
      in het programma blijft de lampda mooi in het midden staan en de voltage van de lmm schiet van rijk naar arm ook stationair.

Ik heb dus nu de mogenlijkheid om de sensors real live uit te testen, maargoed zoveel verstand heb ik er ook niet van…… maar misschien heeft een van jullie nog het ei van Columbus.
      barry

Vannos
      Deelnemer

voorste lambda hoort wel te schommelen ! Ik zou die obd apps en tools niet vertrouwen had het zelf ook voor de samsung, op foutcode,s uitgelezen en stond ook niets aan, Dag later op het werk uitgelezen stonden er toch mooi een paar in…

welke motor licht er in de wagen ?

barrynoname
        Deelnemer

Het gaat om een astra j 1.4 benzine ecoflex zonder turbo en zonder egr klep.
          De o2 sensor fluctueerd tussen de 0.1 en 0.9 volt, de lampda en de map blijven keurig op de groene lijn staan ongeacht stationair of optrekken.
          De tempmeter in de auto staat strak op 90 en de obd geeft 104 aan, neem aan dat dit gemeten wordt voor de radiator.
          De vacuum staat stationair op 0,8 bar en zakt naar 0,1 wanneer je wegtrekt en dat blijft ook zo totdat je een bepaalde snelheid aanhoud.
          De catalisator bereikt op de snelweg een temperatuur van ongeveer 850 graden.
          Ik heb nog gekeken of ik een verband kon vinden met het schokken en de meters maar helaas.
          Je merkt ook dat na die hik op 2000tpm de motor sterker wordt en na 3100tpm gaat ie aardig van zijn sokken.
          Het lijkt haast wel een trap die de motor neemt tijdens acceleren.
          En hoe meer gas je geeft hoe erger je het voelt, bij weinig gas met optrekken voel je het alleen wanneer je het weet.
          Ik heb nog zitten googelen maargoed het schijnt dat de map o2 en lamba zo een beetje de zelfde simptomen geven.
          De auto draait stationair prima en toerenteller blijft strak staan.

kadettilac18
          Deelnemer

gewoon teruggaan naar de garage en zeggen dat die sinds de beurt niet goed meer loopt

Opeltje17
            Deelnemer

@kadettilac18 wrote:

gewoon teruggaan naar de garage en zeggen dat die sinds de beurt niet goed meer loopt

Lees jij wel?? :vertag

barrynoname
              Deelnemer

Die mensen bij de opel garage zijn ook niet gek denk ik, en ik ga de auto ook niet wegbrengen zodat ze lukraak onderdelen gaan uitwisselen met een mega rekening tot gevolg.
                Ik wil dit graag zelf uitzoeken, met jullie hulp uiteraard

b07

ik lees dat die het een paar dagen goed dee nadat de bougies vervangen waren dus ik vermoed dat je het ook in die richting moet zoeken, kijk is naar je bougies wat voor kleur ze hebben, ofdat ze nat zijn geworden (wat voor een slechte ontsteking kan zorgen) en, ofdat ze niet los zitten, is je bobine stekker vuil of beschadigd?

Alexxx

Ik heb dit zelfde probleem ook gehad een aantal maanden geleden en bij mij was het probleem dat er een kabel breuk zat tussen de MAP sensor en de ECU, de kabel had ik vervangen en nergens last meer van tot de dag van vandaag! misschien is dat ook zo bij jou of misschien even kijken naar het gasklephuis of nokassensor dat werd er bij mij aangeraden!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.