moterswap, welk gereedschap een must have?

Forumindex Forums Modellen Astra moterswap, welk gereedschap een must have?

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Haasje17
    Moderator

@2000 wrote:

@Haasje17 wrote:

@Baas J. wrote:

x20xev met 160pk? yeah right…

In de toekomst wil je m “onder handen” nemen, wat wil je dr nog aan doen dan…er valt niet veel aan te doen volgens mij :P

En 135 naar 160 pk is een peulenschilletje. Helaas zijn vele lui in zoeken naar onderdelen en roept men al snel. Dat kan niet.

En neem eens een kijkje in het huidige motorsegment van opel. 1.4 en 1.6 met 140 en 180 pk.

quote]
      Peulenschil? dan wil ik wel eens weten hoe…..luchtfiltertje en snelle vonken?

De 1.4/1.6 motoren met 140 en 180 pk zijn turbo motoren…. is een totaal andere materie

Enkel een goed chiptuning bedrijf helpt de standaard X20XEV al naar de 150 PK en dan zijn die 10pktjes niet heel moeilijk meer.

En inderdaad. de nieuwe motoren zijn 1.4 en 1.6 turbo motoren. Maar ook het nonturbo motor segment ligt kwa pk’s weer een stukje hoger.

En hiermee wil ik enkel duidelijk maken dat motor volume steeds minder uit maakt en je dus van vrijwel elke motor ook een turbogeladen motor kunt bouwen.

En als je dan gaat kijken naar de NEL en NET motoren dan zijn dit motoren met lage druk turbo. Lage druk turbo toepassen op de X20XEV zou ook pk’s moeten opleveren en hierbij kun je gewoon de stock internals behouden.

commodoreboy
      Deelnemer

of die turbokit van diblas voor de x20xev op http://www.lenktuning.de

Turbo-Power ohne Turboloch X20XEV 245 PS Kompletter Bausatz bestehend aus: Turbo mit Krümmer und Flammrohr, Flowtec Saugrohr, Ladeluftkühler, Flowmaster Sportfilter mit Flow Pipe, GR A Edelstahlanlage und Metall-Sportkatalysator, Motronicanpassung sowie Montagematerial
        wil ik ook wel op mn vectra b als ik het geld er voor over heb.

RISL
        Moderator

Je motorswap zal nu wel niet doorgaan, maar ik wil nog ff je lijstje aanvullen voor een eventuele revisie:

– 1/4 en 1/2 duims momentsleutels, zodat je een behoorlijk bereik hebt voor bijv. het aantrekken van je kopbouten
          – Zuigerveertangen
          – Zo’n mini-ontstopper om je kleppen en klepzittingen te kunnen schuren.
          – De rest zijn redelijk standaard zaken.

Verder maakt een goede spoelbak het poetswerk wel een stuk gemakkelijker, net als een brug en een ruime werkbank.

3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.